Yıl: 2002 Cilt: 52 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 124 - 131 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti

Öz:
Rekreasyon plancıları planlama kararlarını almadan önce alanın kabul edilebilir kullanım seviyelerini belirlemeleri gerekmektedir. Bir alanın kabul edilebilir kullanım seviyelerini belirlemede alanın fiziksel, ekonomik, ekolojik taşıma kapasitelerinin belirlenmesinin yanışım sosyal taşıma kapasitesinin de ortaya konması gerekmektedir. Bu çalışmada bu güne kadar yapılmış çalışmalar temelinde, sosyal taşıma kapasitesini etkileyen kalabalık algısı incelenmiş, bu kalabalık algısına etki eden unsurlar ve algılanan kalabalığın ziyaretçi üzerindeki etkileri incelenmiştir.
Anahtar Kelime: sosyal katılım orman rekreasyonu peyzaj planlama kentsel planlama taşıma kapasitesi süs ve rekreasyon alanları kent ormancılığı

Konular: Orman Mühendisliği

Perveived crowding and user satışfaction in an area

Öz:
Recreation planners should determine the acceptable levels of land use before making any planning decisions. In an area to determine the acceptable levels of land use, not only physical, economic, ecological but also social carrying capacity of that area need to be determined at first. In this study on the base of the studies done before, perceived crowding which has an influence on social carrying capacity is analyzed besides issues that effect perceived crowding and the effects of perceived crowding on visitors are examined.
Anahtar Kelime: urban planning carrying capacity amenity and recreation areas urban forestry social participation forest recreation landscaping

Konular: Orman Mühendisliği
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
APA MUDERRİSOGLU I (2002). Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. , 124 - 131.
Chicago MUDERRİSOGLU IBRAHIM HALDUN Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. (2002): 124 - 131.
MLA MUDERRİSOGLU IBRAHIM HALDUN Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. , 2002, ss.124 - 131.
AMA MUDERRİSOGLU I Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. . 2002; 124 - 131.
Vancouver MUDERRİSOGLU I Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. . 2002; 124 - 131.
IEEE MUDERRİSOGLU I "Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti." , ss.124 - 131, 2002.
ISNAD MUDERRİSOGLU, IBRAHIM HALDUN. "Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti". (2002), 124-131.
APA MUDERRİSOGLU I (2002). Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B, 52(1), 124 - 131.
Chicago MUDERRİSOGLU IBRAHIM HALDUN Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B 52, no.1 (2002): 124 - 131.
MLA MUDERRİSOGLU IBRAHIM HALDUN Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B, vol.52, no.1, 2002, ss.124 - 131.
AMA MUDERRİSOGLU I Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B. 2002; 52(1): 124 - 131.
Vancouver MUDERRİSOGLU I Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B. 2002; 52(1): 124 - 131.
IEEE MUDERRİSOGLU I "Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti." İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B, 52, ss.124 - 131, 2002.
ISNAD MUDERRİSOGLU, IBRAHIM HALDUN. "Mekanda kalabalık algısı ve kullanıcı memnuniyeti". İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri B 52/1 (2002), 124-131.