Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 391 - 408 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ

Öz:
Öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin bilinmesi, öğrencilere yönelik yapılması hedeflenmiş öğretim süreçlerinin daha planlı olmasını sağlayabilir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin, akademik olarak başarılı olmak isteme nedenleri ve akademik başarılarını olumlu veya olumsuz yönde etkileyen faktörlerin neler olduğunu belirlemek ve incelemektir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, durum çalışması deseni kullanılmış olup katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Katılımcılar, 2014-2015 akademik yılında programlarından 1, ve 3. olarak mezun olmuş dokuz gönüllü olarak belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bazı sonuçlar; katılımcıların çalışarak başarı elde ettikleri, başarıyı elde etme nedeni olarak hedeflerine ulaşmanın etkili olduğu şeklindedir. Kendilerini olumlu yönde etkileyen faktörler olarak elde ettikleri başarılar, bu süreçte gördükleri destekler ve belirledikleri hedeflere ulaşmak gibi sonuçlar elde edilmiştir. Son olarak, başarılarının sırrı olarak dersi takip etmek, derste not tutmak, ders çalışmak, programlı olmak ve ödev yapmak şeklinde sonuçlar elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin elde ettikleri başarılar kendileriyle paylaşılarak motivasyonlarının arttırılması ve derslerde öğrenilen bilgilerin uygulamadaki örneklerinin gösterilmesi, öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde arttırabileceği şeklinde önerilerde bulunulabilir.
Anahtar Kelime:

AN EVALATION OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AMONG UNIVERSITY STUDENTS

Öz:
Knowledge about factors in students’ academic achievement is likely to ensure that target instructional processes are organized and updated. The purpose of this study is to identify and explore why students want to have academic achievement and what factors affect their academic achievement positively or negatively. The study was conducted using qualitative research techniques, and it was designed as case study. The participants were chosen through criterion sampling, purposive sampling technique. The final sample consisted of nine volunteers who had been ranked first, second or third in their department when they graduated in the 2014-2015 academic year. The data were collected through semi-structured interviews. Findings were obtained through content analysis. The study concluded that the participants achieved success by studying hard and they considered fulfilment of objectives as the reason for their achievement. The factors that affected them positively included the amount of success they had already had, the support they were given during the process, and fulfilment of objectives, Finally, the secret of their success was following the lessons, taking notes during the lessons, studying, being organized, and doing homework. The results suggest that students’ academic achievement could be positively affected if they are motivated by being informed about what they have already achieved and if they are provided with practical examples of what they learn in lessons.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAYSİ F, Aydemir E, GÜROL M (2017). ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. , 391 - 408.
Chicago KAYSİ FEYZİ,Aydemir Emrah,GÜROL MEHMET ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. (2017): 391 - 408.
MLA KAYSİ FEYZİ,Aydemir Emrah,GÜROL MEHMET ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. , 2017, ss.391 - 408.
AMA KAYSİ F,Aydemir E,GÜROL M ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. . 2017; 391 - 408.
Vancouver KAYSİ F,Aydemir E,GÜROL M ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. . 2017; 391 - 408.
IEEE KAYSİ F,Aydemir E,GÜROL M "ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ." , ss.391 - 408, 2017.
ISNAD KAYSİ, FEYZİ vd. "ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ". (2017), 391-408.
APA KAYSİ F, Aydemir E, GÜROL M (2017). ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(31), 391 - 408.
Chicago KAYSİ FEYZİ,Aydemir Emrah,GÜROL MEHMET ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, no.31 (2017): 391 - 408.
MLA KAYSİ FEYZİ,Aydemir Emrah,GÜROL MEHMET ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.16, no.31, 2017, ss.391 - 408.
AMA KAYSİ F,Aydemir E,GÜROL M ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 16(31): 391 - 408.
Vancouver KAYSİ F,Aydemir E,GÜROL M ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ. Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 16(31): 391 - 408.
IEEE KAYSİ F,Aydemir E,GÜROL M "ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ." Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, ss.391 - 408, 2017.
ISNAD KAYSİ, FEYZİ vd. "ÜNİVERSİTE MEzuNLARININ AKADEMİK BAŞARILARINI ETKILEYEN FAKTORLERIN DEGERLENDIRILMESİ". Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/31 (2017), 391-408.