Yıl: 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1574 - 1600 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu İli'nde yer alan biri köy ve biri il merkezinde olmak üzere 2 devlet okulunda ilkokul üçüncü sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan toplam 22 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesi amacıyla, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden tabakalı amaçlı örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada veriler, öğrencilere yöneltilen dört adet açık uçlu soru üzerinden bireysel ve yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler ise içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre köy okulunda öğrenim görmekte olan öğrencilerin neredeyse tamamı çevrenin canlı varlıklardan oluştuğunu belirtirken merkez okuldaki öğrenciler çevrenin canlı ve cansız varlıkların bir arada bulunduğu yer olduğunu ifade etmişlerdir. Köy ve merkez okuldaki öğrenciler çevre kirliliği olarak sıklıkla atık çöpler ifadesini kullanmışlardır. Buna ek olarak araba egzozları ile bacalardan kaynaklanan hava kirliliğinden bahsetmişlerdir. Merkez okuldaki öğrenciler araba egzozlarından çıkan dumanlardan bahsederken, köy okulu öğrencileri daha çok evlerinin bacalarından çıkan dumanlardan söz etmişlerdir. Hem köy okulundaki hem de merkez okuldaki öğrenciler çevre kirliliğine sebep olan en önemli etkenin ise insan olduğunu belirtmişlerdir. Çevre kirliliğinin önlenebilmesi için de öncelikle insanların bilinçlendirilmesi gerektiğini vurgulamışlardır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Opinions towards Environmental Pollution of Primary School Students

Öz:
The aim of this research is to determine the opinions of the third grade students in primary school on the concept of environment environmental and pollution. The study was a qualitative study of student’s ideas about environment and environmental pollution. The participants of the study were 22 3th grade student from 2 different schools in Kastamonu. While one of the schools where the research is conducted takes place in a village, the other is located in the province center. Data were gathered by semi-structured interviews consisted of 4 open-ended questions. The content analysis technique was applied in the analysis of data. According to the findings of the research, almost all of the students in the village school stated that the encounters were made from living creatures, whereas the students in the central school stated that the surrounding area is where living and non-living assets coexist. The students in the village and the central school frequently used waste garbage expressions as environmental pollution. In additionto this, they talked about air pollution from car exhausts and chimneys. While the students in the central school refer to fumes from car exhausts, the village school students refer more to the fumes from their homes' floors. Both students in the village school and the central school stated that the most important factor causing environmental pollution is human. They also emphasized that people should be made aware of environmental pollution firstly. In addition, they stated that the number of trash cans in the surrounding area should be increased
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Uyanık G (2017). İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. , 1574 - 1600.
Chicago Uyanık Gökhan İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. (2017): 1574 - 1600.
MLA Uyanık Gökhan İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. , 2017, ss.1574 - 1600.
AMA Uyanık G İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. . 2017; 1574 - 1600.
Vancouver Uyanık G İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. . 2017; 1574 - 1600.
IEEE Uyanık G "İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri." , ss.1574 - 1600, 2017.
ISNAD Uyanık, Gökhan. "İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri". (2017), 1574-1600.
APA Uyanık G (2017). İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1574 - 1600.
Chicago Uyanık Gökhan İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.1 (2017): 1574 - 1600.
MLA Uyanık Gökhan İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, 2017, ss.1574 - 1600.
AMA Uyanık G İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 14(1): 1574 - 1600.
Vancouver Uyanık G İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 14(1): 1574 - 1600.
IEEE Uyanık G "İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.1574 - 1600, 2017.
ISNAD Uyanık, Gökhan. "İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/1 (2017), 1574-1600.