Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 303 - 312 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 13-10-2018

Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı

Öz:
Bir ülkenin en önemli kaynaşı yeraltı kaynaşı deşil, insan kaynaşıdır. şnsan hayatının, ilk ve en önemli yıllarının okullarda şeçtişi düşünülürse; saşlışı korumak ve şeliştirmek için en elverişli dönemin okul dönemi olduşu anlaşılmaktadır. Bu makalenin amacı; saşlışımızın her şeçen şün daha da kötüye şittişi zamanımızda okul saşlışına dikkat çekmek ve şüncel verileri yorumlayarak okul saşlışına yeni bir bakış açısı kazandırmaktır. Bireylere saşlıklı bir yaşam tarzı kazandıran aile ve okul; saşlıklı bir toplum oluşturabilmek için de önemli bir fırsat sunmaktadır. Bireylerin bedensel, ruhsal ve sosyal saşlıklarını bu şünden korumak, mutlu ve saşlıklı bir toplum temelini oluşturmaktadır. Saşlıklı okul; öşrencilerin, öşretmenlerin, öşretmen dışı personelin ve okulla etkileşim içinde olan herkesin saşlışıyla ilşilenen bir oluşumdur. Okul saşlışı; sadece projelerle yürütülemeyecek kadar şeniş kapsamlı ve süreklilik isteyen enteşre bir hizmettir. Bu nedenle okul saşlışı hizmetlerinin, mutlaka okul içerisinde kurulacak okul saşlışı birimi ile birinci basamak saşlık kurumlardan destek alınarak yürütülmesi, yetiştirilecek okul saşlışı memurunun okullarda istihdam edilmesi okul saşlışı alanında atılabilecek en önemli adımlar olacaşı kanısındayız.
Anahtar Kelime:

Konular: Genel ve Dahili Tıp

The Easiest Way to Promote Health: School Health

Öz:
The most important source of a country is human resources, not underground resources. If it is believed that the first and most important years of human life passes through the schools; it is understood that the most favorable period for protecting and promoting health is the school period. The purpose of this article is; In today's world where human health is getting worse every day, to draw attention to school health and to give a new perspective to school health by interpreting current data. Families and schools that give individuals a healthy lifestyle also provide an important opportunity to create a healthy society. Protecting the physical, mental and social health of individuals from the school age is the foundation of a happy and healthy society. Healthy school is an organization that is interested in the health of students, teachers, non-teacher staff, and anyone who interacts with the school. School health; is an integrated service that is comprehensive and cannot be carried out only by projects. For this reason, we believe that school health services must be carried out with the support from the primary health care institutions through the school health units to be established in the school and by trained school health officers employed at school are the most important steps that can be taken in the field of school health.
Anahtar Kelime:

Konular: Genel ve Dahili Tıp
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bahar Z. (2010). Okul Sağlığı Hemşireliği. DEUHYO ED, 3(4):195-200. 29. Sağlık Bakanlığı, İstatistik Yıllığı (2016). https://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/13183,sy2016 turkcepdf.pdf
  • Gökkoca, Z. (2001). Sağlık eğitimi açısından temel ilkeler. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 10(10), 371-374.
  • Kubanç Y, Özmen F. (2013). Liselerde Madde Bağımlılığı– Mevcut Durum ve Önerilere İlişkin Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Bakış Açıları. 8(3), 357-382.
  • Siyez, D. M. (2016). Lise öğrencilerinde problem davranışların görülme sıklığı: İzmir örneklemi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(28).
  • Ögel, K., Tamar, D., Evren, C., & Çakmak, D. (2000). İstanbul’da lise gençleri arasında sigara, alkol ve madde kullanım yaygınlığı. Klinik psikiyatri, 3(4), 242-245.
  • Özmen B, Ergin S. Okul Sağlığına Stratejik Yaklaşım, Çocuk Forumu, Eylül- Ekim 2005:6-12. 12.
  • Şahinöz T. (2017). Sen Kimsin. AZ Kitap, 1. Baskı, Ankara.
  • Özen, Y. (2001). Sorumluluk Eğitimi. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kuyucu, Y. (2012). Duyguları anlama becerileri farklı düzeydeki çocukların (60-72 ay) akranlarına karşı gösterdikleri duygusal ve davranışsal tepkilerinin incelenmesi (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Alkan, E., Ertem, A., Hatemoğlu, E., Hülür, Ü., & Mollahaliloğlu, S. (2005). Okullarda sağlık eğitimi. TC Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü Mevcut Durum Raporu. Ankara.
  • Pelitoğlu, F., & Özgür, S. (2013). Ġlköğretim Öğrencileri Ġçin Sağlık Tutum Ölçeği GeliĢtirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1).
  • GÜNDÜZ, S., ÇİZMECİ, M. N., & KANBUROĞLU, M. K. (2013). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin çocuk sağlığı konusundaki bilgi düzeyleri. Türkiye Çocuk Hastalıkları Dergisi, 7(1).
  • Şanlı D, Öztürk C. (2012). Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarını Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 31-48.
  • Er M. (2006). Çocuk, hastalık, anne-babalar ve kardeşler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49(2), 155-168.
  • Yılmazel G, Çetinkaya F. (2016). Sağlık okuryazarlığının toplum sağlığı açısından önemi. TAF Prev Med Bull, 15(1), 69.
  • Tokuç, B, Berberoğlu, U. (2007). Edirne merkez ilçe ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerde sağlığı geliştirici davranışlar. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(6), 421-426.
  • Coşgun, M. (2014). Ortaokul öğrencilerine verilen sağlık eğitiminin öğrencilerin bilgi tutum ve davranışlarına etkisinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Bahar Z. (2010). Okul Sağlığı Hemşireliği. DEUHYO ED, 3(4):195-200.
  • Dinçer, M. (2003). Eğitimin Toplumsal değişme sürecindeki gücü. Ege eğitim dergisi, 3(1).
  • Pekcan H., Münevver Bertan, Çağatay Güler. (1997). Okul Sağlığı. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güneş Kitabevi, 2.Baskı, Ankara.
  • Weare K, Gray G. (2010). Zihinsel ve Duygusal Sağlığın Desteklenmesi ve Geliştirilmesi. Türkiye Sağlığı Geliştiren Okullar Ağı Proje Destek Merkezi. Öğretmenler ve Gençlerle Çalışan Kişiler İçin Eğitim Rehberi. Ankara.
  • MMWR, School Health Guidelines to Prevent Unintentional Injuries and Violence, Recommendations and Reports, CDC. 2016, Vol. 50, No. RR-22.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2008). Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı, T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, Ankara.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı web sitesi: EriĢim tarihi; 12.10.2017
  • MEB. (1992). Sağlık Hizmetleri Uygulama Rehberi, Milli Egitim Basimevi, Ankara.
  • Umumi Hıfzıssıhha Kanunu http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.3.1593.pdf
  • Gündüz S, Mutlu Albayrak H. (2014). Okul Sağlığında Neredeyiz? Ankara Medical Journal, 14 (1), . DOI: 10.17098/amj.42040American Academy of Pediatrics Committee on School Health. School Health Centers and Other Integrated School Health Services. Pediatrics 2001;107:198- 201.
  • http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/08151328_m eb_istatistikleri_orgun_egitim_2016_2017.pdf
APA Sahinoz T, Şahinöz S, Kıvanç A (2017). Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. , 303 - 312.
Chicago Sahinoz Turgut,Şahinöz Saime,Kıvanç Aydın Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. (2017): 303 - 312.
MLA Sahinoz Turgut,Şahinöz Saime,Kıvanç Aydın Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. , 2017, ss.303 - 312.
AMA Sahinoz T,Şahinöz S,Kıvanç A Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. . 2017; 303 - 312.
Vancouver Sahinoz T,Şahinöz S,Kıvanç A Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. . 2017; 303 - 312.
IEEE Sahinoz T,Şahinöz S,Kıvanç A "Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı." , ss.303 - 312, 2017.
ISNAD Sahinoz, Turgut vd. "Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı". (2017), 303-312.
APA Sahinoz T, Şahinöz S, Kıvanç A (2017). Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 303 - 312.
Chicago Sahinoz Turgut,Şahinöz Saime,Kıvanç Aydın Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 6, no.4 (2017): 303 - 312.
MLA Sahinoz Turgut,Şahinöz Saime,Kıvanç Aydın Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.6, no.4, 2017, ss.303 - 312.
AMA Sahinoz T,Şahinöz S,Kıvanç A Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 303 - 312.
Vancouver Sahinoz T,Şahinöz S,Kıvanç A Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 303 - 312.
IEEE Sahinoz T,Şahinöz S,Kıvanç A "Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı." Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6, ss.303 - 312, 2017.
ISNAD Sahinoz, Turgut vd. "Sağlığı Geliştirmenin En Kolay Yolu: Okul Sağlığı". Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 6/4 (2017), 303-312.