Yıl: 2003 Cilt: 28 Sayı: 127 Sayfa Aralığı: 18 - 24 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri

Öz:
Bu araştırma, ilköğretim fen öğretimiyle öğrencilerin temel bilimsel süreç becerilerinin geliştirilip geliştirilmediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Temel bilimsel süreç becerilerini ölçmek için bir test geliştirilmiş ve bu test 1999-2000 eğitim öğretim yılı başında Ankara'da dört farklı lisenin birinci sınıflarından rasgele (random) seçilen seksen öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonuçlan, ilköğretim fen öğretiminin, öğrencilerin temel bilimsel süreç becerilerini yeterince geliştirmediğim ortaya çıkarmıştır.
Anahtar Kelime: fen eğitimi ilk öğretim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Primary Science Process Skills in Elemantary School Science Teaching

Öz:
This study was conducted to investigate whether science education develops the primary science process skills adequately. in order to measure the primary science process skills, a test was developed and was applied to 80 ninth grade students who were randomly chosen from four high schools in Ankara at the beginning of the 1999-2000 fail semester. Results showed that primary school science education fails to develop primary process skills adequately.
Anahtar Kelime: primary education science education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Arthur, C. (1993). Teaching selence through discovery. Toronto: Macmillan Publishing Company.
  • Blackwell, F. & Hofmann, C. (1991). Science: Field test edition (High/scope K-3 curriculum series: 4). Ypsilanti, MI: High/Scope Press.
  • Canbazoğlu, Ö.(1984). Fen öğretimi, in Peker, Ö. (ed.) Ortaöğretim kurumlarında fen öğretimi ve sorunları. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Çepni, S., Ayaş, A., Johnson, D. & Turgut, M. F. (1996). Fizik öğretimi. Ankara: Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Deneme Basımı.
  • EARGED, (1998). Ortaöğretim kurumlan fizik dersi taslak öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Esler, K. (1977). Teaching elementary selence. Florida Technological University.
  • Harlen, W. (1993). Teaching and learning primary selence. London:Corwin Press.
  • Hughes, C. & Wade W. (1993). Inspirations far investigations in selence. Warwickshire: Scholastic Publication.
  • Lind, K. (1998). Science process skills: Preparing for the future.Monroe. Retrieved June 15, 1998 (de indirildi) from the World Wide Web:http://www.monroe2boces.org/shared/instruct/sciencek6/process.htm
  • Mallinson, G. & Mallinson, G. (1998). Science content: What's worth knowing? Monroe. Retrieved June 15 , 1998 (de indirildi) from the World Wide Web:http://www.monroe2boces.org/shared/instruct/sciencek6/content.htm
  • Padilla, J. M. & Okey, J. R. (1984). The effects of instruction on integrated science process skill achievement. Journal of Research in Science Teaching, 21 (3), 277-287.
APA Temiz B, Tan M (2003). İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. , 18 - 24.
Chicago Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. (2003): 18 - 24.
MLA Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. , 2003, ss.18 - 24.
AMA Temiz B,Tan M İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. . 2003; 18 - 24.
Vancouver Temiz B,Tan M İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. . 2003; 18 - 24.
IEEE Temiz B,Tan M "İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri." , ss.18 - 24, 2003.
ISNAD Temiz, Burak Kağan - Tan, Mustafa. "İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri". (2003), 18-24.
APA Temiz B, Tan M (2003). İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. Eğitim ve Bilim, 28(127), 18 - 24.
Chicago Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. Eğitim ve Bilim 28, no.127 (2003): 18 - 24.
MLA Temiz Burak Kağan,Tan Mustafa İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. Eğitim ve Bilim, vol.28, no.127, 2003, ss.18 - 24.
AMA Temiz B,Tan M İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. Eğitim ve Bilim. 2003; 28(127): 18 - 24.
Vancouver Temiz B,Tan M İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri. Eğitim ve Bilim. 2003; 28(127): 18 - 24.
IEEE Temiz B,Tan M "İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri." Eğitim ve Bilim, 28, ss.18 - 24, 2003.
ISNAD Temiz, Burak Kağan - Tan, Mustafa. "İlköğretim Fen Öğretiminde Temel Bilimsel Süreç Becerileri". Eğitim ve Bilim 28/127 (2003), 18-24.