İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl: 2017 Cilt: 21 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 435 - 450 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 13-11-2018

İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz kitabında yer alan kavramlar listesindeki 91 kavramı demokrasi ve çok kültürlülük bağlamında incelemek ve tasnif etmektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup, bulgular nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ile elde edilmiştir. Bu amaçla kılavuz kitapta bulunan 91 kavram tek tek incelenmiş ve söz konusu kavramların 4 grupta toplanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Bu gruplar; 1) doğrudan demokrasi ile ilgili kavramlar, 2) doğrudan çok kültürlülük ile ilgili kavramlar, 3) hem demokrasi hem de çok kültürlülük ile ilgili kavramlar ve 4) demokrasi ve çok ültürlülük ile ilgili olmayan kavramlar biçiminde oluşturulmuştur. Ortaya çıkan gruplar Venn şeması ile gösterilmiştir. Sonuç olarak, doğrudan demokrasi ile ilgili olan 26, doğrudan çok kültürlülük ile ilgili olan 19, hem demokrasi hem de çok kültürlülük ile ilgili olan 6, demokrasi ya da çok kültürlülükle bağdaşmayan 40 kavram olduğu tespit edilmiştir. Tasnif sonucunda 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz kitabındaki kavramlar listesinin yaklaşık % 56 düzeyinde demokrasi ve/veya çok kültürlülük ile ilgili olduğu görülmüştür. Bu oran yetersiz olmasa da Venn şemasının dışında kalan yaklaşık % 44 oranındaki kavramların bazılarının demokrasi ve çok kültürlülük ile kolayca bağdaştırılabileceği ve mevcut oranın arttırılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak bu kavramların demokrasi ve/veya çok kültürlülükle nasıl ilişkilendirilebileceğine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

INVESTIGATING THE LIST OF CONCEPTS IN 4TH GRADES SOCIAL STUDIES GUIDEBOOK WITHIN THE CONTEXT OF DEMOCRACY AND MULTICULTURALISM

Öz:
The purpose of this study is to investigate and classify the 91 concepts included in the 4th grades’ Social Studies Guidebook within the context of democracy and multiculturalism. In this study, document analysis of qualitative research designs was employed and descriptive analysis was used for qualitative data analysis. Accordingly, the 91 concepts were examined separately, and it was concluded that these concepts could be classified into four groups as concepts related to democracy directly, concepts related to multiculturalism directly, concepts asscociated with both democracy and multiculturalism, and terms related neither to democracy nor to multiculturalism. The groups have been displayed through a Venn diagram. As a result, it was estimated that, among the 91 concepts, the number of concepts directly related to democracy is 26; the number of concepts associated with multiculturalism is 19; the number of concepts related both to democracy and to multiculturalism is 6; and 40 concepts are not associated with either democracy or multiculturalism. As a result of this classification, concepts about democracy and multiculturalism in 4th grade Social Studies Guidebook correspond to 56% of all the concepts. Moreover, it was found out that some concepts at the remaining 44% can be easily related to democracy and multiculturalism and increase this rate. Finally, the suggestions have been made with regard to how these concepts can be associated with democracy and/or multiculturalism.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKAR C, YALÇIN D (2017). İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 435 - 450.
Chicago AKAR Cüneyt,YALÇIN Doğan İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2017): 435 - 450.
MLA AKAR Cüneyt,YALÇIN Doğan İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2017, ss.435 - 450.
AMA AKAR C,YALÇIN D İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2017; 435 - 450.
Vancouver AKAR C,YALÇIN D İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2017; 435 - 450.
IEEE AKAR C,YALÇIN D "İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.435 - 450, 2017.
ISNAD AKAR, Cüneyt - YALÇIN, Doğan. "İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2017), 435-450.
APA AKAR C, YALÇIN D (2017). İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(2), 435 - 450.
Chicago AKAR Cüneyt,YALÇIN Doğan İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21, no.2 (2017): 435 - 450.
MLA AKAR Cüneyt,YALÇIN Doğan İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol.21, no.2, 2017, ss.435 - 450.
AMA AKAR C,YALÇIN D İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017; 21(2): 435 - 450.
Vancouver AKAR C,YALÇIN D İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017; 21(2): 435 - 450.
IEEE AKAR C,YALÇIN D "İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ." Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21, ss.435 - 450, 2017.
ISNAD AKAR, Cüneyt - YALÇIN, Doğan. "İLKOKUL 4.SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINDA YER ALAN KAVRAMLAR LİSTESİNİN DEMOKRASİ VE ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK KAVRAMLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21/2 (2017), 435-450.