İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi

Yıl: 2018 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 63 - 82 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17522/balikesirnef.437659 İndeks Tarihi: 14-11-2018

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi

Öz:
Araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının Analiz III dersi kapsamında problem çözme süreçlerindeki matematiksel zihin alışkanlıklarının etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel paradigma takip edilerek gerçekleştirilmiştir. Eylem araştırması deseninde gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını 79 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına matematiksel zihin alışkanlıklarını tecrübe edebilecekleri yedi haftalık bir eğitim verilmiştir. Eğitim öncesinde ve sonrasında öğrencilere birer problem vererek problem çözme süreçlerinde matematiksel zihin alışkanlıkları incelenmiştir. Öğretmen adaylarının çözümleri betimsel analizin aşamalarına uygun olarak analiz edilmiştir. Araştırma; öğretmen adaylarının yüksek öğrenim sürecinde aldıkları alan derslerinin kavranmasında teorik düzeyde kaldıklarını ve bu eğitimin bilgiyi pratikte kullanmalarına izin verdiğini ifade ettiklerini ve matematiksel zihin alışkanlıklarının geliştirilmesinin öğretmen adaylarının problem çözme süreçlerine olumlu bir katkısının olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Investigation of Mathematical Mind Habits of Preservice Elementary Mathematics Teacher in Problem Solving

Öz:
The aim of this study is to examine preservice teachers’ mathematical habits of mind in problem solving context with the context of Analysis III course. The study follows a qualitative paradigm and adopts an action research design. The participants who were sampled by using purposeful sampling were 79 preservice elementary mathematics teachers. The participants received seven-week training sessions in which they experienced the mathematical habits of mind, and they examined by a given problem situation before-after the training. The solutions of the participants are analyzed according to the stages of descriptive analysis. This study revealed that after the training the participants’ stated that they stayed at the theoretical level in comprehending field course. The results also illustrated that development of the mathematical habits of mind have a positive contribution to the process of solving a problem.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • O'Brien, R. (2003). An overview of the methodological approach of action resaerch. (Online). http://www.wb.neVrobrien/papers/ artinal.hUm.
  • Morgan, C. T. , (1995), Psikolojiye giriş, Çev: Sibel Karakaş, Ankara, Meteksan.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: ıntegrating theory and practice. CA: Sage Publications.
  • Reusser, K. & Stebler, R. (1997). Every word problem has a solution: The social rationality of mathematical modeling in schools. Learning and Instruction, 7(4), 309-327.
  • Sağ, G. & Argün, Z. (2012). What do pre-service secondary mathematics teachers understand from the concept of sequence?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46(1), 5301- 5305.
  • Swars, S.L., Daane, C.J., Giesen, J. (2006). Mathematics anxiety and mathematics teacher efficacy: What is the relationship in elementary preservice teachers?. School Science and Mathematics, 106(7), 306– 315.
  • Watson, A., & Mason, J. (2005).Mathematics as a constructive activity: Learners generating examples. Mahwah, NJ : Erlbaum.
  • Mark, J., Cuoco, A., Goldenberg, E.P., & Sword, S. (2010). Developing mathematical habits of mind. Mathematics Teaching in the Middle School, 15 (9), 505-509.
  • Jacobbe, T. (2007). Connecting research to teaching: Using Polya to overcome translation difficulties. Mathematics Teacher, 101, 390 – 393.
  • Jacobbe, T. & Millman, R.S. (2009). Mathematical habits of the mind for preservice teachers.School Science and Mathematics, 109(5), 298-302.
  • Johnson, B.; & Christensen, L. (2014). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
  • Leikin, R. (2007). Habits of mind associated with advanced mathematical thinking and solution spaces of mathematical tasks. Paper presented at the The Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Division 14: Advanced Mathematicsl Thinking, February 22-26, Larnaca, Cyprus.
  • Goldenberg, E. P., Shteingold, N., & Feurzeig, N. (2003). Mathematical habits of mind for young children. In F. K. Lester & R. I. Charles (Eds.), Teaching mathematics through problem solving: Prekindergarten-Grade 6 (pp. 15-29). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Calhoun, E. F. (2002). Actian research for school improvement. Educationa Leadership,59(6), 18-24.
  • American Association for the Advancement of Science. (1993). Benchmarks for science literacy. New York, Oxford University Press.
  • Bernard, H. R. (2000). Social research methods. Londra: CA: SAGE Publications.
  • Cuoco, A., Goldenberg, E. P., & Mark, J. (1996). Habits of minds: An organizing principle for mathematics curricula. Journal of Mathematical Behavior, 15(1), 375-402.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education (5th Ed.). New York: Mac Graw Hill, Inc.
  • Godot, K & Grenier,D. . (2004). Research situations for teaching: a modelization proposal and examples, Papaer presented at the Proceedings of the 10th International Congress for Mathematics Education, ICME 10, Copenhague.
  • Goldenberg, E. P. (1996). "Habits of mind” as an organizer for the curriculum. Journal of Education, 178(1), 13-34.
  • Alcock, L.J. & Simpson, A.P. (2004). Convergence of sequences and series: interactions between visual reasoning and the learner’s beliefs about their own role. Educational Studies in Mathematics, 57(1), 1-32.
APA ÜNVEREN BİLGİÇ E (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. , 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
Chicago ÜNVEREN BİLGİÇ Emine Nur İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. (2018): 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
MLA ÜNVEREN BİLGİÇ Emine Nur İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. , 2018, ss.63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
AMA ÜNVEREN BİLGİÇ E İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. . 2018; 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
Vancouver ÜNVEREN BİLGİÇ E İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. . 2018; 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
IEEE ÜNVEREN BİLGİÇ E "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi." , ss.63 - 82, 2018. 10.17522/balikesirnef.437659
ISNAD ÜNVEREN BİLGİÇ, Emine Nur. "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi". (2018), 63-82. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437659
APA ÜNVEREN BİLGİÇ E (2018). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
Chicago ÜNVEREN BİLGİÇ Emine Nur İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12, no.1 (2018): 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
MLA ÜNVEREN BİLGİÇ Emine Nur İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.12, no.1, 2018, ss.63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
AMA ÜNVEREN BİLGİÇ E İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2018; 12(1): 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
Vancouver ÜNVEREN BİLGİÇ E İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2018; 12(1): 63 - 82. 10.17522/balikesirnef.437659
IEEE ÜNVEREN BİLGİÇ E "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12, ss.63 - 82, 2018. 10.17522/balikesirnef.437659
ISNAD ÜNVEREN BİLGİÇ, Emine Nur. "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Zihin Alışkanlıklarının Problem Çözme Sürecinde İncelenmesi". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12/1 (2018), 63-82. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437659