Yıl: 2018 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 228 - 248 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17522/balikesirnef.437747 İndeks Tarihi: 14-11-2018

Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Frey, Ellis, Bulgren, Hare & Ault (2015) tarafından geliştirilen bilimsel argümantasyon testinin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Çalışmaya fen bilimleri öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 222 lisans öğrencisi, 350 lise, 321 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Uyarlanan testin güvenirlilik KR-20 değeri lisans öğrencileri için 0.78, lise öğrencileri için 0.68 ve ortaokul öğrencileri için 0.74 olarak bulunmuştur. Test ve madde analizleri sonucu lisans öğrencileri için 29 maddeden oluşan testin maddelerinin ayırt edicilik 0.21 ile 0.60 arasında değişirken, madde güçlük değerleri 0.31 ile 0.85 arasında değişmektedir. Lise öğrencileri için madde analizi sonucu 28 maddeden oluşan testin maddelerinin ayırt edicilik değerleri 0.19 ile 0.49 arasında değişirken, madde güçlük değerleri 0.35 ile 0.92 arasında değişmektedir. Test ve madde analizleri sonucu ortaokul öğrencileri için 30 maddeden oluşan testin maddelerinin ayırt edicilik değerleri 0.21 ile 0.61 arasında değişirken, madde güçlük değerleri 0.33 ile 0.76 arasında değişmektedir. Bu sonuçlar ışığında geçerli ve güvenilir bilimsel argümantasyon testinin fen bilimleri öğretmen adayları, lise öğrencileri ve ortaokul öğrencileri için uyarlandığı görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Adaptation of Test of Scientific Argumentation into Turkish

Öz:
The purpose of this study was to adapt test of scientific argumentation, developed by Frey, Ellis, Bulgren, Hare & Ault (2015). 222 undergraduate students studied at Science education department, 350 high school students and 321 middle school students was participated in this study. Reliability KR-20 value of adapted test was .78 for undergraduate students, .68 for high school students and .74 for middle school students. Results of test and item analysis showed that item discrimination indexes of 29-item test of Scientific Argumentation varies between .21 and .60 for undergraduate students. Item difficulty indexes of 29-item test vary between .31 and .85 for undergraduate students. Results of test and item analysis showed that item discrimination indexes of 28-item test of Scientific Argumentation varies between .19 and .49 for high school students. Item difficulty indexes of 28-item test vary between .35 and .92 for high school students. Results of test and item analysis showed that item discrimination indexes of 30-item test of Scientific Argumentation varies between .21 and .61 for middle school students. Item difficulty indexes of 30-item test vary between .33 and .76 for middle school students. In the light of these results, reliable and valid test of scientific argumentation was adapted into Turkish for undergraduate students, high school students and middle school students.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA HİĞDE E, Aktamis H (2018). Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. , 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
Chicago HİĞDE Emrah,Aktamis Hilal Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. (2018): 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
MLA HİĞDE Emrah,Aktamis Hilal Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. , 2018, ss.228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
AMA HİĞDE E,Aktamis H Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. . 2018; 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
Vancouver HİĞDE E,Aktamis H Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. . 2018; 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
IEEE HİĞDE E,Aktamis H "Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması." , ss.228 - 248, 2018. 10.17522/balikesirnef.437747
ISNAD HİĞDE, Emrah - Aktamis, Hilal. "Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması". (2018), 228-248. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437747
APA HİĞDE E, Aktamis H (2018). Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
Chicago HİĞDE Emrah,Aktamis Hilal Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12, no.1 (2018): 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
MLA HİĞDE Emrah,Aktamis Hilal Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.12, no.1, 2018, ss.228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
AMA HİĞDE E,Aktamis H Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2018; 12(1): 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
Vancouver HİĞDE E,Aktamis H Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2018; 12(1): 228 - 248. 10.17522/balikesirnef.437747
IEEE HİĞDE E,Aktamis H "Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12, ss.228 - 248, 2018. 10.17522/balikesirnef.437747
ISNAD HİĞDE, Emrah - Aktamis, Hilal. "Bilimsel Argümantasyon Testinin Türkçe’ye Uyarlanması". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12/1 (2018), 228-248. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437747