Yıl: 2018 Cilt: 16 Sayı: 61 Sayfa Aralığı: 152 - 168 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 20-12-2018

RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI

Öz:
Jacques Rancière’e göre eğitim, açıklama/dinleme ayrımına odaklanmak yerine deneyimiöne çıkararak zihinsel özgürleşme amacını gütmelidir. Ancak ona göre polis rejimi eğitimsürecindeki zihinsel özgürleşme olasılığını ortadan kaldırmaktadır. Eşitlik temelli eğitimi yoksayan neo-liberal kurumlar, eşitsizliğin “doğal” olduğu vurgusunu öne çıkararak demokrasiyeilişkin yerleşik algıları “demokrasi nefreti”ne dönüştürmektedir. Bu çalışma, ilk olarak,Rancière’in eğitimde eşitliğin zihinsel ve ahlaksal ön koşul olmaktan çıkarılmasıyla politikeylemin ölümüne neden olunduğu tezinin bugün de geçerli bir tez olarak öne sürülebileceğiniiddia etmektedir.Çalışmada, ikinci olarak, eğitim ile demokrasi/ demokrasi nefreti arasındaözellikle toplumsal eşitlik bağlamında kurulacak bir ilişkinin zihinsel özgürleşme için birzorunluluk olduğu argümanı Rancière düşüncesi aracılığıyla ele alınacaktır.
Anahtar Kelime:

Rancière, Thinking, Education and Hatred of Democracy

Öz:
According to Jacques Rancière, education should aim emancipation through highlight in gexperience instead of focusing on the distinction between explanation and listening. However, current modes of governance, which are conceptualized as polis by Rancière, eradicate any possibilities for mental emancipation in education process especially in today’s neoliberal era. Institutions that implement such conditions through disregarding equality-based pedagogical approaches claim that inequality is “natural,” and by doing so transformin trinsic democratic perceptions into “hatred of democracy.” In this article, I will argue that the ideas that are transformed into the hatred of democracy cause the death of political action. The reason for this transformation today, I will continue to argue in paralel with Ranciere’s ideas, is because of the omission of equality as a mental and ethical prerequisite.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Simons, M., & Masschelein, J. (2010b). Hatred of Demogracy... and of the Public Role of Education/ Introduction to the Special Issue on Jacques Rancieré. Educational Philosopy and Theory(42), 509-521. doi:10.1111/ j.1469-5812.2010.00682.x
  • Simons, M., & Masschelein, J. (2010a). Governmental, Political and Pedagogic Subjectivation: Foucault with Rancieré. Educational Philosophy and Theory, 42(5-6), 588-605. doi:10.1111/j.1469-5812.2010.00687.x
  • Ruby, C. (2016). Siyaset Felsefesine Giriş. (A. U. Kılıç, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Ross, K. (1991). Rancieré and the Practise of Equality. Social Text(29), 55-71. Aralık 12, 2016 tarihinde www.jstor.org/stable/466299 adresinden alındı
  • Rancière, J. (2016). Cahil Hoca/ Zihinsel Özgürleşme Üzerine Beş Ders. (S. Kılıç, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Rancière, J. (2015). Demokrasi Nefreti (2.Baskı b.). (U. Özmakas, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Rancière, J. (2011). Demokrasiye Karşı Demokrasiler. E. Hazan içinde, Demokrasi Ne Alemde? (S. Kılıç, Çev., s. 84). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Rancière, J. (2007). Siyasalın Kıyısında. (A. U. Kılıç, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Rancière, J. (2005). Uyuşmazlık. (H. Hünler, Çev.) İstanbul: Ara-lık Yayınları.
  • Rancière, J. (1992, Summer). Politics, Identification, and Subjectivization. October(61), 58-64. Kasım 12, 2016 tarihinde http://www.jstor.org/ stable/778785 adresinden alındı
  • Means, A. (2011). Jacques Rancieré, Education, and the Art of Citizenship. Review of Educaiton, Pedagogy, and Cultural Studies, 33(1), 28-47. doi:1 0.1080/10714413.2011.550187
  • May, T., Noys, B., & Saul Newman. (2013). Günümüzde Demokrasi, Anarşizm ve Radikal Politika: Jacgues Rancieré İle Bir Söyleşi. Cogito(74), 48-56.
  • May, T. (2007). Jacques Ranciere and the Ethics of Equality. Substance, 36(2), 20-36. Aralık 12, 2016 tarihinde http://www.jstor.org/stable/25195123 adresinden alındı
  • Lambert, C. (2012). Redistributing the Sensory: The Critical Pedagogy of Jacques Rancieré. Critical Studies in Education, 53(2), 211-227. Kasım 12, 2016 tarihinde http://dx.doi.org/10.1080/17508487.2012.672328 adresinden alındı
  • Crockett, C. (2012). Pedagogy and Radical Equality: Ranciére’s Ignorant Schoolmaster. Journal for Cultural and Religious Theory, Columbia Universty Press(2), 163-173.
  • Citton, Y. (2010). The Ignorant Schoolmaster: Knowledge and Authority. Jacques Rancieré: Key Concepts (s. 25-37). içinde HAL archive-ouvertes. Haziran 12, 2016 tarihinde hal.archives-ouvertes.fr: http//hal.archivesouvertes.fr/hal-00847083 adresinden alındı
APA Dinçer E (2018). RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. , 152 - 168.
Chicago Dinçer Esin Hamdi RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. (2018): 152 - 168.
MLA Dinçer Esin Hamdi RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. , 2018, ss.152 - 168.
AMA Dinçer E RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. . 2018; 152 - 168.
Vancouver Dinçer E RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. . 2018; 152 - 168.
IEEE Dinçer E "RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI." , ss.152 - 168, 2018.
ISNAD Dinçer, Esin Hamdi. "RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI". (2018), 152-168.
APA Dinçer E (2018). RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. Eğitim Bilim Toplum, 16(61), 152 - 168.
Chicago Dinçer Esin Hamdi RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. Eğitim Bilim Toplum 16, no.61 (2018): 152 - 168.
MLA Dinçer Esin Hamdi RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. Eğitim Bilim Toplum, vol.16, no.61, 2018, ss.152 - 168.
AMA Dinçer E RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. Eğitim Bilim Toplum. 2018; 16(61): 152 - 168.
Vancouver Dinçer E RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI. Eğitim Bilim Toplum. 2018; 16(61): 152 - 168.
IEEE Dinçer E "RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI." Eğitim Bilim Toplum, 16, ss.152 - 168, 2018.
ISNAD Dinçer, Esin Hamdi. "RANCIÈRE, DÜŞÜNME, EĞITIM VE DEMOKRASI NEFRETI". Eğitim Bilim Toplum 16/61 (2018), 152-168.