Yıl: 2018 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 41 - 56 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-12-2018

SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı sınıf yönetimi alanında hazırlanan lisansüstü tezleri konu, yöntem ve verianaliz teknikleri açısından incelemektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olan durumçalışması deseninde tasarlanmıştır. Çalışmanın evreni 2011-2016 yılları arasında yazılan sınıfyönetimi alanındaki lisansüstü tezlerdir. Söz konusu tezlerin tamamına ulaşıldığı için örneklemalınmamıştır. Veri toplama aracı olarak yayın sınıflama formu kullanılmıştır. Veri analizinde içerikanalizi tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak sınıf yönetimi alanında üretilen lisansüstü çalışmalardasınıf yönetimi beceri ve yeterlikleri ile öğrenci davranışlarının yönetimi konularının sıklıklaincelendiği gözlenmiştir. Sınıf yönetimi alanındaki araştırmalarda ağırlıklı olarak nicel yöntemlertercih edilmekte, nitel ve karma yönteme çok sık başvurulmamaktadır. Diğer yandan araştırmalarınbüyük çoğunluğunun temel eğitim kademesinde yürütüldüğü, yükseköğretim ve orta öğretimkademesinde daha az sayıda araştırma yürütüldüğü söylenebilir. Sınıf yönetimi araştırmalarındasınıfların kültürel, sosyal ve psikolojik gerçeklerini anlamaya ve açıklamaya yönelik çok boyutluve disiplinler arası çalışmalar yapılması önerilebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

A REVIEW OF POST GRADUATE THESES IN THE FIELD OF CLASSROOM MANAGEMENT

Öz:
The purpose of this study is to review the post graduate theses in the field of classroom management. This is a qualitative case study. The population of the study is post graduate theses written between the years 2011-2016. Because we reached the whole population, we did not take any sample. Classification form was used as a data collection tool. Data were analyzed with content analysis technique. In sum, classroom management qualifications, skills, and managing student behaviors are the most popular themes in classroom management field. Studies are conducted, generally, in quantitative methods, qualitative and mixed methods are rarely used. Most studies were conducted in primary school level; there are a few studies in secondary and higher education levels. It is suggested that for classroom management studies cultural, social and psychological aspects of classrooms can be understood by detailed, multidimensional and interdisciplinary study techniques.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDIN A, selvitopu a, KAYA M (2018). SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. , 41 - 56.
Chicago AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. (2018): 41 - 56.
MLA AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.41 - 56.
AMA AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. . 2018; 41 - 56.
Vancouver AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. . 2018; 41 - 56.
IEEE AYDIN A,selvitopu a,KAYA M "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ." , ss.41 - 56, 2018.
ISNAD AYDIN, Ayhan vd. "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ". (2018), 41-56.
APA AYDIN A, selvitopu a, KAYA M (2018). SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 41 - 56.
Chicago AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2018): 41 - 56.
MLA AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2018, ss.41 - 56.
AMA AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 18(1): 41 - 56.
Vancouver AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 18(1): 41 - 56.
IEEE AYDIN A,selvitopu a,KAYA M "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.41 - 56, 2018.
ISNAD AYDIN, Ayhan vd. "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2018), 41-56.