SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
Yıl: 2018 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 41 - 56 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-12-2018
SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
Öz: Bu çalışmanın amacı sınıf yönetimi alanında hazırlanan lisansüstü tezleri konu, yöntem ve verianaliz teknikleri açısından incelemektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olan durumçalışması deseninde tasarlanmıştır. Çalışmanın evreni 2011-2016 yılları arasında yazılan sınıfyönetimi alanındaki lisansüstü tezlerdir. Söz konusu tezlerin tamamına ulaşıldığı için örneklemalınmamıştır. Veri toplama aracı olarak yayın sınıflama formu kullanılmıştır. Veri analizinde içerikanalizi tekniği kullanılmıştır. Sonuç olarak sınıf yönetimi alanında üretilen lisansüstü çalışmalardasınıf yönetimi beceri ve yeterlikleri ile öğrenci davranışlarının yönetimi konularının sıklıklaincelendiği gözlenmiştir. Sınıf yönetimi alanındaki araştırmalarda ağırlıklı olarak nicel yöntemlertercih edilmekte, nitel ve karma yönteme çok sık başvurulmamaktadır. Diğer yandan araştırmalarınbüyük çoğunluğunun temel eğitim kademesinde yürütüldüğü, yükseköğretim ve orta öğretimkademesinde daha az sayıda araştırma yürütüldüğü söylenebilir. Sınıf yönetimi araştırmalarındasınıfların kültürel, sosyal ve psikolojik gerçeklerini anlamaya ve açıklamaya yönelik çok boyutluve disiplinler arası çalışmalar yapılması önerilebilir.
Anahtar Kelime: Konular:
A REVIEW OF POST GRADUATE THESES IN THE FIELD OF CLASSROOM MANAGEMENT
Öz: The purpose of this study is to review the post graduate theses in the field of classroom management. This is a qualitative case study. The population of the study is post graduate theses written between the years 2011-2016. Because we reached the whole population, we did not take any sample. Classification form was used as a data collection tool. Data were analyzed with content analysis technique. In sum, classroom management qualifications, skills, and managing student behaviors are the most popular themes in classroom management field. Studies are conducted, generally, in quantitative methods, qualitative and mixed methods are rarely used. Most studies were conducted in primary school level; there are a few studies in secondary and higher education levels. It is suggested that for classroom management studies cultural, social and psychological aspects of classrooms can be understood by detailed, multidimensional and interdisciplinary study techniques.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Wright, T. (2005). Classroom management in language education. Palgrave Macmillan Press, New York.
- Wragg, E. C.& Wragg, C. M. (1998). Classroom management research in the United Kingdom. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (San Diego, CA, Eric Document, 418971).
- Şentürk, H. & Oral, B. (2008). Türkiyede sınıf yönetimi ile ilgili yapılan bazı araştırmaların değerlendirilmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 7 (26), 1-13.
- Sözbilir, M. & Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education, Special Issue, 1-22. Online [http://www.usca.edu/essays].
- Simonsen, B. Fairbanks, S. Briesch, A. Myers, D. &Sugai, G. (2008). Evidence-based practices in classroom management: Considerations for research to practice. Education and Treatment of Children, 31 (3), 351-380.
- Scarlett, W. G. (2015), Classroom management—Embracing complexity. Scarlett, W. G. (Ed.). The SAGE encyclopedia of classroom management, SAGE Publications, USA.
- Postholm, M. B. (2013). Classroom management: What does research tell us? European Educational Research Journal, 12 (3), 389-402.
- Şara, P.,Karadedeli, İ. &Hasanoğlu, G. (2016). Sınıf yönetimi alanında ulakbim’de taranan makalelerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2), 291-306.
- Okutan, M. (2015). Sınıf yönetiminde örnek olaylar (5. Baskı). Pegem A Yayıncılık. Ankara
- Okut, L. ve Öntaş, T. (2015). İlköğretim matematik ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin inançları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 117-125.
- Neuman, W. L. (2010, çev. Özge, S). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar. Yayın Odası Yayınları.
- Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (2nd ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- Marzano, R. J.,Gaddy, B. B., Foseid, M. C., Foseid, M. K. & Marzano, J. S. (2005). A handbook for classroom management that works. Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD), Alexandria, Virginia, USA.
- Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1 (1), 49-71.
- Güner, N. (2010). Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeyleri ile Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programı’nın öğretmenlerin sınıf yönetimlerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Gündüz, Y. ve Can, E. (2013). Öğrenci görüşlerine göre ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19 (3), 419-446.
- Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications.
- Evertson, C. M.,& Weinstein, C. S. (Eds.). Handbook of classroom management: Research, practice, and contemporary issues. Routledge, New York.
- Evertson, C. M. &Weinstein, C. S. (2013) Classroom management as a field of inqury.
- Erdogan, M. & Kurt, A. (2015). A review of research on classroom management in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (186) 9-14.
- Dinçer, Ç. ve Akgün, E. (2015). Okul öncesi öğretmenleri için sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Eğitim ve Bilim, 40 (177), 187-201.
- Dibapile, W. T. S. (2012). A review of literature on teacher efficacy and classroom management. Journal of College Teaching & Learning (Online), 9 (2), 79-92.
- Çiltaş, A. (2012). 2005-2010 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarının içerik analizi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5 (7), 211-228.
- Bropy, J. (2013) History of research on clasroommanagement. Evertson, C. M.,& Weinstein, C. S. (Eds.). Handbook of classroommanagement: Research, practice, and contemporary issues. Routledge. New York.
- Bozgeyikli, H. ve Gözler, A. (2016). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile öğrencileri motive etme düzeyleri arasındaki ilişki. Electronic Turkish Studies, 11 (3), 589-606.
- Balay, R. (2012). 2000'li yıllarda sınıf yönetimi, 4.Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
- Aydın, A. ve Uysal, Ş. (2014). Türkiye‘de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 177-201.
- Alatlı, R. (2014). Genel ve özel eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi bilgileri ile sınıf yönetimine ilişkin öz yetkinliklerinin karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
APA | AYDIN A, selvitopu a, KAYA M (2018). SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. , 41 - 56. |
Chicago | AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. (2018): 41 - 56. |
MLA | AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.41 - 56. |
AMA | AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. . 2018; 41 - 56. |
Vancouver | AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. . 2018; 41 - 56. |
IEEE | AYDIN A,selvitopu a,KAYA M "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ." , ss.41 - 56, 2018. |
ISNAD | AYDIN, Ayhan vd. "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ". (2018), 41-56. |
APA | AYDIN A, selvitopu a, KAYA M (2018). SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 41 - 56. |
Chicago | AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2018): 41 - 56. |
MLA | AYDIN Ayhan,selvitopu abdullah,KAYA METİN SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2018, ss.41 - 56. |
AMA | AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 18(1): 41 - 56. |
Vancouver | AYDIN A,selvitopu a,KAYA M SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 18(1): 41 - 56. |
IEEE | AYDIN A,selvitopu a,KAYA M "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.41 - 56, 2018. |
ISNAD | AYDIN, Ayhan vd. "SINIF YÖNETİMİ ALANINDAKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2018), 41-56. |