Yıl: 2017 Cilt: 13 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 137 - 153 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-01-2019

Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma

Öz:
Bu makale, tezde tasarıma ilişkinyetkinleşme mecraları olarak tanımlanankavramsal kategorilerin görsel yansımalarını,tasarlanmış ürünler üzerinden açığa çıkarmave bu sayede mecraların birbirleriyle olanilişkilerini ortaya koyma amacındadır. Buokuma ilk önce bir öğrenci projesi, dahasonra ise kurum ve tasarımcı örnekleri üzerindengerçekleşmektedir. Makale bu yolla,kuramsal özellik gösteren modelinanlaşılabilirliğinin artacağını ve tasarımınpratik çerçevesiyle ilişkilendirilebileceğiniöngörmektedir. Mecra ilişkilerininyorumlanması ise, bu uğurda oluşturulan üçtemel karakteristiğe işaret etmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Mimarlık

-

Öz:
This article, through designed products, aims to reveal the visual reflections of conceptual categories which are defined as channels of competence acquisiton in the thesis. This way, it is foreseen that the relations of these channels to each other would be put forward. This perusal takes place firstly through a student project and then through institutions and designers. In this way, the article predicts that the theoretical model will be more understandable and can be related to the practical framework of design. Interpretation of channel relations points to three basic ch
Anahtar Kelime:

Konular: Mimarlık
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adams, R.S., Turns J., Atman C. 2003. What Could Design Learning Look Like? In: Expertise in Design Design Thinking Research Symposium 6, 17-19 November 2003, University of Technology, Sydney, Australia.
  • Ahmed, S.K., Wallace, M., Blessing, L. 2003. Understanding The Differences Between How Novice and Experienced Designers Approach Design Tasks. Research in Engineering Design, 14, Issue 1, pp. 1-11.
  • Atman, C.J., Chimka, J.R., Bursic, K.M., Nachtmann, H.L. 1999. A Comparison of Freshman and Senior Engineering Design Processes. Design Studies, 20(2), pp. 131-152.
  • Christiaans, H., Dorst, C. 1992. Cognitive Models in Industrial Design Engineering: a protocol study, In: Taylor, D.L., Stauffer, D.A., eds. Design Theory and Methodology, American Society of Mechanical Engineers, New York, USA.
  • Cross, N. 2004. Expertise in design: an overview. Design Studies, 25(5), pp. 427-441.
  • Kavakli, M., Gero J. 2002. The structure of concurrent cognitive actions: a case study on novice and expert designers. Design Studies, 23(1), pp. 25-40.
  • Kruger, C., Cross, N. 2006. Solution driven versus problem driven design: strategies and outcomes. Design Studies, 27(5), pp. 527-548.
  • Popovic, V. 2004. Expertise development in product design-strategic and domain-specific knowledge connections. Design Studies, 25(5), pp. 527-545.
  • Seitamaa-Hakkarainen, P., Hakkarainen K. 2001. “Composition and construction in experts’ and novices’ weaving design. Design Studies, 22(2), pp. 47-66.
  • Uslu, O. 2016. Waage. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü 2015/2016 Güz Yarıyılı Bitirme Projesi, MSGSÜ, İstanbul.
  • www.tdk.gov.tr, TDK Elektronik Sözlüğü.
APA ULUSAN U, Turan A (2017). Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. , 137 - 153.
Chicago ULUSAN UFUK,Turan Ahmet Zeki Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. (2017): 137 - 153.
MLA ULUSAN UFUK,Turan Ahmet Zeki Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. , 2017, ss.137 - 153.
AMA ULUSAN U,Turan A Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. . 2017; 137 - 153.
Vancouver ULUSAN U,Turan A Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. . 2017; 137 - 153.
IEEE ULUSAN U,Turan A "Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma." , ss.137 - 153, 2017.
ISNAD ULUSAN, UFUK - Turan, Ahmet Zeki. "Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma". (2017), 137-153.
APA ULUSAN U, Turan A (2017). Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. Tasarım+Kuram, 13(23), 137 - 153.
Chicago ULUSAN UFUK,Turan Ahmet Zeki Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. Tasarım+Kuram 13, no.23 (2017): 137 - 153.
MLA ULUSAN UFUK,Turan Ahmet Zeki Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. Tasarım+Kuram, vol.13, no.23, 2017, ss.137 - 153.
AMA ULUSAN U,Turan A Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. Tasarım+Kuram. 2017; 13(23): 137 - 153.
Vancouver ULUSAN U,Turan A Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma. Tasarım+Kuram. 2017; 13(23): 137 - 153.
IEEE ULUSAN U,Turan A "Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma." Tasarım+Kuram, 13, ss.137 - 153, 2017.
ISNAD ULUSAN, UFUK - Turan, Ahmet Zeki. "Tasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okuma". Tasarım+Kuram 13/23 (2017), 137-153.