Yıl: 2014 Cilt: 33 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 641 - 662 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması

Öz:
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının kamusal entelektüellik düzeylerini belirlenmesine yönelik bir ölçek geliştirmek ve öğretmen adaylarının farklı değişkenler (cinsiyet, program, anne ve baba eğitim seviyesi) açısından kamusal entelektüellik düzeylerini incelemektir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 güz döneminde Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 3. sınıfta öğrenim gören toplam 305 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada geçerliği ve güvenirliği sağlanan altı faktörlü 23 maddeden oluşan Kamusal Entelektüellik Düzey Belirleme Ölçeği geliştirilmiştir. Elde edilen veriler öğretmen adaylarının kamusal entelektüellik düzeylerinin cinsiyet değişkeni hariç diğer değişkenler açısından anlamlı bir farklılık oluşturmadığını göstermektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

-

Öz:
The results of the study suggest the classes taught with the experiment sheets attracted the students’ attention and affected their success and process skills positively. Therefore, materials can be prepared and their efficiency can be measured in order that 5E learning model can be used in other subjects of Physics classes. Furthermore, the studies to be conducted to observe the performance of 5E learning in a better way can be applied on a bigger sampling during a longer period of time. It is thought that the use of 5E learning model according to the levels of students at each stage of education will highly contribute to the development of the students’ scientific process skills
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZSEVGEÇİ T, AYTARİİ A (2014). Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. , 641 - 662.
Chicago ÖZSEVGEÇİ Tuncay,AYTARİİ Ayşe Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. (2014): 641 - 662.
MLA ÖZSEVGEÇİ Tuncay,AYTARİİ Ayşe Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. , 2014, ss.641 - 662.
AMA ÖZSEVGEÇİ T,AYTARİİ A Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. . 2014; 641 - 662.
Vancouver ÖZSEVGEÇİ T,AYTARİİ A Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. . 2014; 641 - 662.
IEEE ÖZSEVGEÇİ T,AYTARİİ A "Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması." , ss.641 - 662, 2014.
ISNAD ÖZSEVGEÇİ, Tuncay - AYTARİİ, Ayşe. "Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması". (2014), 641-662.
APA ÖZSEVGEÇİ T, AYTARİİ A (2014). Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 641 - 662.
Chicago ÖZSEVGEÇİ Tuncay,AYTARİİ Ayşe Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, no.2 (2014): 641 - 662.
MLA ÖZSEVGEÇİ Tuncay,AYTARİİ Ayşe Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.33, no.2, 2014, ss.641 - 662.
AMA ÖZSEVGEÇİ T,AYTARİİ A Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 33(2): 641 - 662.
Vancouver ÖZSEVGEÇİ T,AYTARİİ A Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 33(2): 641 - 662.
IEEE ÖZSEVGEÇİ T,AYTARİİ A "Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, ss.641 - 662, 2014.
ISNAD ÖZSEVGEÇİ, Tuncay - AYTARİİ, Ayşe. "Öğretmen Adaylarının Kamusal Entelektüellik Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması ve Ölçeğin Uygulanması". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/2 (2014), 641-662.