ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ

Yıl: 2017 Cilt: 8 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 1610 - 1628 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmada öğrenme güçlüğü olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinin öz-yeterlik algıları, sürekli öfkeleri ve öfke ifade tarzları incelenmiştir. Çalışmanın araştırma grubunu öğrenme güçlüğü olan 55 kişi ve olmayan 55 kişi olmak üzere toplam 110 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araş rmada işisel Bilgi Formu , Çocuklar çin z-yeterlik lçeği'', Sürekli e ve e fade Tarzı lçeği kullanılmış r. Gerçekleştirilen araştırmada verilerin analizleri SPSS 20 paket programıyla yapılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi uygulanmıştır. ğrencilerin öğrenme güçlüğü görülme durumu ile akademik öz-yeterlik, sosyal öz-yeterlik, duygusal öz-yeterlik, genel öz-yeterlik, içe yönelik öfke ve öfke kontrol puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılığın olduğu görülmüştür. ğrenme güçlüğü olmayan öğrencilerin sosyal öz-yeterlik puan ortalamaları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu bulunmuştur. ğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öfke kontrol puan ortalamaları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık saptanmıştır. ğrenme güçlüğü olmayan öğrencilerin ise sürekli öfke puan ortalamalarıyla cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur
Anahtar Kelime:

INVESTIGATION OF STATE ANGER-ANGER EXPRESSION AND SELF EFFICACY PERCEPTION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS WITH AND WITHOUT LEARNING DISABILITY

Öz:
This study is intended to investigate state anger, anger expression and self efficacy perception of secondary school students with and without learning disability. In the research group, there are 110 secondary school students consisting of 55 people with learning disability and 55 people without learning disability. ‘’Personal Information Form’’, ‘’Self Efficacy Scale For Children’’ and ‘’State Anger and Anger Expression Scale’’ were used in the study. The analyses of the data were performed by SPSS 20 package in the study. In the analyses of the data Mann-Whitney U Test was used. It was seen that there was a significant difference between the incidence of learning disability of the students and academic self efficacy, social efficacy, emotional efficacy, general efficacy, intrinsic anger and score averages of anger management. It was discovered that there was a significant difference between social efficacy score averages of the students without learning disability and their genders. A significant difference was found out between score averages of anger management of the students with learning disability and their genders. There was a significant difference between state anger score averages of the students without learning disability and their genders
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akçin, N. (2009). ‘’ ğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Yazma Sürecinde Gösterdiği zellikler.’’ Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 5-18.
  • Akyol, H. (1997). ‘’ ğrenme Güçlüğü Olan Çocuklara Okuma Yazma ğretimi.’’ Milli Eğitim Dergisi, 136, 16-19.
  • Aksu, N. (2015). Lise Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Soysa İlişki Unsurları İle Suça Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alçay, A. (2015). Ergenlerin Öz-Yeterlikleri İle Mantık Dışı İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Ata, E. E., Akpınar, Ş., & elleci, M. (2011). ‘’The elationship Between Students Problematic nternet Usage and Their Anger Expression Manner.’’ TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(4), 473-480.
  • Avsaroglu, S., Arslan, C., & Deniz, M. E. (2012). ‘’Analysis of Anger Management in Terms of Social Skills.’’ African Journal of Business Management, 6(11), 4150.
  • Avşaroğlu, S. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Özsaygı, Karar Verme ve Stres Başaçıkma Stillerinin Benlik Saygısı Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, onya.
  • Ayan, A. (2017). ‘’Yalnızlık ve Utangaçlık Düzeylerinin fke ontrolleri Üzerine Etkisi.’’ Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1),87-108.
  • Balkaya, F. Ve Şahin-Hisli, N. (2003). ‘’Çok Boyutlu fke lçeği.’’ Türk Psikiyatri Dergisi, 14 (3), 192-202.
  • Bayram, E. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Mutluluğunun Yordayıcıları Olarak Algılanan Sosyal Destek Ve Öz- Yeterlik. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Boman, P. (2003). ‘’Gender Differences in School Anger.’’ International Education Journal, 4(2), 71-77.
  • Bozkurt, Ş. (2014). Okul Sporlarına Katılan Öğrencilerin Katılım Motivasyonu, Başarı Algısı Ve Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Certel,. Z., Bahadır, Z., Saracaloğlu, A. S. ve Varol, S. . (2016). ‘’Lise ğrencilerinin z-yeterlikleri ile znel yi Oluş Düzeyleri Arasındaki lişkinin ncelenmesi.’’ Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 307-318.
  • Çakıroğlu, O. (2015). zel ğrenme Güçlüğü Olan Çocukların zelliği. (Editörler: M. A. Melekoğlu, O.Çakıroğlu), Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar. Ankara: Vize Basın Yayın.
  • Çetin, B. (2009). ‘’Yeni lköğretim Programı (2005) Uygulamalarının lköğretim 4. ve 5. Sınıf ğrencilerinin z- yeterliliklerine Etkisi.’’ Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 130-141.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen, P. (2007). ‘’ ğretmen Adaylarının Sosyal z-yeterlik Algılarının Belirlenmesi.’’ Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 57-74.
  • Demirci-Danışık, N. (2005). Ergenlerin Sürekli Öfke-Öfke İfade Tarzları İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant zzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Duman, B. A. (2007). Lise Öğrencilerinin İngilizce’ye Yönelik Öz-Yeterlik Algı Puanlarının Cinsiyete, Alanlara ve Farklı Düzeylere Göre İngilizce Başarısını Yordama Gücü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, stanbul.
  • Duran, . ve Eldeleklioğlu, . (2005). ‘’ fke ontrol Programının 15 Ve 18 Yaş Arası Ergenler Üzerindeki Etkililiğinin Araştırılması.’’ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 267-280.
  • Durmuş, S. (2004). ‘’Matematikte ğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma.’’ Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • Ehrenberg, M. (1984). The Relationship Between Self-Efficacy And Depression İn Adolescents. Unpublished Master'sThesis, Mcgill University, Montreal.
  • Erzen, E. (2013). Üniversite Sınavına Hazırlanan Ergenlerin Bağlanma Stilleri ve Öz Yeterlikleri ile Sınav Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, aradeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Eyüboğlu, E. (2012). Spor Yapan ve Yapmayan 12-14 Yaş Arası Ergenlerin z Yeterlik Düzeylerinin arşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, stanbul.
  • Gök, M. (2009). Aile içi şiddet ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Gönültaş, O. (2013). Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin Öfke Ve Saldırganlık Düzeylerinin. Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Greenberg, L. S. (2015). Duygu Odaklı Terapi. Çev., Seher Balcı Çelik. Ankara: Nobel itapevi.
  • Güleç, Y. (2002). Ergenlerin Öfke Yaşantıları, Benlik Algıları Ve Akademik Başarı İlişkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, stanbul.
  • Güleç, Y. (2002). Ergenlerin Öfke Yaşantıları, Benlik Algıları ve Akademik Başarı İlişkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, stanbul.
  • Gülşen, M. (2013). Sosyal öz-yeterlik ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Gültekin, F. (2011). ‘’ lköğretim kinci ademe ğrencilerinin fke Ve Saldırganlık Düzeylerinin Azaltılması.’’ Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Gülveren, H. (2008). Lise Son Sınıf Öğrencilerinde İç Dış Kontrol Odağı, Sürekli Öfke Ve Öfke İfade Tarzı İle Zeka Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, stanbul.
  • Gündoğdu, . (2010). 9 Sınıf ğrencilerinin Çatışma Çözme fke ve Saldırganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından ncelenmesi.’’ Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 257-276.
  • Güzel- zmen, . (2009). ‘’Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler Ve Fen Bilgisi ğretiminde ğrenme Güçlüğü Olan ve Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş ğrenciler çin Şematik Düzenleyicilerin Oluşturulması ve Sunumu.’’ Milli Eğitim Dergisi, 37, 289-301.
  • Kaçar, T. (2016). İlköğretim Öğretmenlerinin Özyeterlik İnancı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Karababa, A. ve Dilmaç, B. (2015). ‘’Ergenlerde nsani Değerlerin Sürekli fke ve fke fade Biçimlerini Yordamadaki olü.’’ İlköğretim Online, 14(3), 1149-1158.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın.
  • Kayhan-Yardımcı, F. (2007). İlköğretim öğrencilerinde algılanan sosyal destek ile öz-yeterlik ilişkisi ve etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, zmir
  • Kısaç, . (2005). ‘’Gençlerin fkelerini fade Ettikleri Hedef işiler.’’ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 71-81.
  • Koç, C. (2013). ‘’Sınıf ğretmenlerinin z Yeterlik Algıları ve Yapılandırmacı ğrenme Ortamı Oluşturma Becerilerinin ncelenmesi.’’ Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı (1), 240-255.
  • Koçmarlar, H. (2016). Ergenlerin Anne Baba ve Öğretmenlerinden Algıladıkları Duygusal İstismarın Özyeterlikleri Üzerindeki Yordayıcı Etkisine İlişkin Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, stanbul.
  • Kokrmazlar-Oral, Ü. (2009). ğrenme Güçlüğü/Bozukluğu Ve zel Eğitim. 2. Eğitim Psikolojisi Sempozyumu.
  • Korkmazlar, Ü. (2011). zel ğrenme Bozukluğu. (Editör A. Ekşi). Ben Hasta Değilim (2. baskı). stanbul: Nobel Tıp itapevleri.
  • Lackaye, T., Margalit, M., Ziv, O. & Ziman, T. (2006). ‘’Comparisons Of Self-Efficacy, Mood, Effort And Hope Between Students With Learning Disabilities And Theirnon-Ld Matched Peers.’’ Learning Disabilities Resarch& Practice, 21(2), 111- 121.
  • McKenzie, J. K. (1999). Correlation Between Self-Efficacyand Self-Esteem İn Students. Doctoral Dissertation, University of Wisconsin-Stout, Menomonie.
  • Melekoğlu, M. A. (2017). zel ğrenme Güçlüğünün Nedenleri Ve zellikleri. (Editörler M.A. Melekoğlu, U. Sak). Öğrenme Güçlüğü Ve Özel Yetenek. Ankara: Pegem Akademi.
  • Melekoğlu, M. A. ve ayışdağ, E. (2017). zel ğrenme Güçlüğü Olan Bireyler çin Sosyal Duygusal Ve Davranışsal Destek. (Editörler: M. A. Melekoğlu, U. Sak.). Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek. Ankara: Pegem Akademi.
  • Muris, P. (2011). A ‘’Brief Questionnire For Measuring Self-Efficacy n Youths.’’ Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 23(3), 145-149.
  • Özen, . (2015). ‘’ zel ğrenme Güçlüğü Tanısı Almış 7-9 Yaş Çocukların Geliştirdikleri Zihin uramı Yeteneklerinin Sağlıklı Gelişim Gösteren Grup ile arşılaştırılması.’’ Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1, 558-575.
  • Özer, A. . (1994).’’ Sürekli fke ve fke fade Tarzı lçekleri n Çalışması.’’ Türk Psikoloji Dergisi, 9(31), 26-35.
  • Özkan-Deniz, B. (2015). Ergenlerde duygusal öz-yeterlik ve sürekli kaygı ilişkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz eylül üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Özmen, . G. (2005). ‘’ ğrenme Güçlüğü Olan ğrencilerin Okuma Hızlarının Metinlerde arşılaştırılması.’’ Eğitim ve Bilim, 30(136), 25-30.
  • Sarıpınar, E. G. (2006). Özgül Öğrenme Güçlüğü: Okuma Güçlüğünde Akademik Beceri ve Duyusal-Motor İşlevleri Değerlendirme Testlerinin Kullanılabilirliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Satıcı, A. S. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri. Çev., Muzaffer Şahin. Ankara: Nobel itapevi.
  • Senemoğlu, N. (2011). Gelişim Öğrenme Ve Öğrenim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sezer, S. ve Akın, A. (2011). ‘’6-14 Yaş Arası ğrencilerde Görülen Matematik ğrenme Bozukluğuna lişkin ğretmen Görüşleri.’’ İlköğretim Online, 10(2), 757-775.
  • Soyaldın, S. Z. (2007). Orta Öğretim Öğrencilerinin Öfke İfade Tarzları ile Mizah Tarzları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Soykan, Ç. (2003). ‘’ fke ve fke Yönetimi.’’ Kriz Dergisi, 11(2), 19-27.
  • Soysal, A., oçkar, A., Erdoğan, E., Şenol, S. ve Gücüyener, . (2001). ‘’ ğrenme Güçlüğü Olan Bir Grup Hastanın WISC- Profillerinin ncelenmesi.’’ Klinik Psikiyatri, 4, 225-231.
  • Sütçü, S. T. ve Aydın, A. (2008). ‘’ ki Farklı fke lçeğinin Çocuk ve Ergenler çin Psikometrik zelliklerinin ncelenmesi.’’ Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 93-108.
  • Şahin, S. ve Akoğlu-Gül, G. (2011). ğrenme güçlüğü olan çocuklar ve eğitimleri. (Editör: N. B. Dönmez). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Eğiten itap.
  • Taşkın, B. D., aralök, Z. S., Aydoğmuş, Ü., Gürkaş, E., Yoldaş, M., Güven, A. ve Yılmaz, C. (2016). ‘’ zgül ğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Çinko ve B12 Vitamini Düzeyleri.’’ J Pediatr Res, 187-90.
  • Tatar, E. ve Dikici, . (2008). ‘’Matematik Eğitiminde ğrenme Güçlükleri.’’ Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 183-193.
  • Tekinsav-Sütçü, G. S. (2006). Ergenlerde Öfke ve Saldırganlığını Azaltmaya Yönelik Bilisseldavranışcı Bir Müdahale Programının Etkililiginin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimsel Enstitüsü, zmir.
  • Telef, B. B. (2011). ‘’Öz-Yeterlikleri Farklı Ergenlerin Psikolojik Semptomlarının ncelenmesi.’’ Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Telef, B. B. ve araca, . (2012). ‘’Çocuklar çin z-Yeterlik lçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması.’’ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (32) 169-187.
  • Tuğ, S. (2011). Özel Öğrenme Bozukluğu, Özel Öğrenme Bozukluğu Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Tanısı Almış Çocuklarda Depresyon Ve Kaygı Düzeylerinin Nörogelişimsel, Eğitsel, Kültürel ve Sosyal Özellikleri Temelinde Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, stanbul.
  • Urfalı-Dadandı, P. (2015). Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Benlik Kavramlarını Açıklamada Öz-Yeterlik İnançlarının ve Sosyal Becerilerinin Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, aradeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Uslu, B. E. (2015). 14-17 Yaş Arasındaki Ergenlerin Yetiştirilme Tarzlarına Göre Öfke İfade Tarzlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, stanbul.
  • Ün-Açıkgöz, . (2009). Etkili Öğrenme ve Öğretme. zmir: anyılmaz Batbaası.
  • Yıldırım-Doğru, S. S., Alabay, E. ve ayılı, G. (2010). ‘’Normal Gelişim Gösteren ve ğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sözcük Dağarcığı le Dili Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi.’’ İlköğretim Online, 9(3), 828-840.
  • Yıldız, S. A. (2004). ‘’ ğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Psikososyal zellikleri, Sorunları ve Eğitimi.’’ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2) 169-180.
APA BALTACI U, AVŞAROĞLU S (2017). ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. , 1610 - 1628.
Chicago BALTACI Umay Bilge,AVŞAROĞLU Selahattin ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. (2017): 1610 - 1628.
MLA BALTACI Umay Bilge,AVŞAROĞLU Selahattin ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. , 2017, ss.1610 - 1628.
AMA BALTACI U,AVŞAROĞLU S ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. . 2017; 1610 - 1628.
Vancouver BALTACI U,AVŞAROĞLU S ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. . 2017; 1610 - 1628.
IEEE BALTACI U,AVŞAROĞLU S "ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ." , ss.1610 - 1628, 2017.
ISNAD BALTACI, Umay Bilge - AVŞAROĞLU, Selahattin. "ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ". (2017), 1610-1628.
APA BALTACI U, AVŞAROĞLU S (2017). ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 1610 - 1628.
Chicago BALTACI Umay Bilge,AVŞAROĞLU Selahattin ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 8, no.30 (2017): 1610 - 1628.
MLA BALTACI Umay Bilge,AVŞAROĞLU Selahattin ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.8, no.30, 2017, ss.1610 - 1628.
AMA BALTACI U,AVŞAROĞLU S ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 8(30): 1610 - 1628.
Vancouver BALTACI U,AVŞAROĞLU S ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 8(30): 1610 - 1628.
IEEE BALTACI U,AVŞAROĞLU S "ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ." Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss.1610 - 1628, 2017.
ISNAD BALTACI, Umay Bilge - AVŞAROĞLU, Selahattin. "ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLE SÜREKLİ ÖFKE VE ÖFKE İFADE TARZLARININ İNCELENMESİ". Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi 8/30 (2017), 1610-1628.