TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ

Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 65 - 83 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ

Öz:
Erasmus+ Avrupa Birliği'nin eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanı hibe programıdır. Program 2014-2020 yılları arasında uygulanacaktır. 28 Avrupa Birliği üyesi ülke ve diğer 5 ülke olmak üzere toplam 33 Program Ülkesinin katılımına açıktır. Bu ülkelerden biri olan Türkiye programın tüm eylemlerine herhangi bir sınırlama olmaksızın katılım sağlayabilmektedir. Erasmus+ üç Ana Eylem ve iki Özel Eylemden oluşmaktadır. Ana Eylem 2 ortaklık projelerini kapsamaktadır. Bu çalışma, Türkiye'nin Ana Eylem 2 Yükseköğretim Alanı Stratejik Ortaklık projeleri ile Bilgi Ortaklıkları projelerine katılım durumunu incelemektedir. Çalışma, Türkiye'nin bu projelere aktif katılım durumunu ortaya koyma ve varsa sınırlılıkların incelenmesi ve Programdan maksimum fayda sağlamak adına mevcut sınırlılıkları gidermeye yönelik önlemler alınması bakımından önemli sayılmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Uluslararası İlişkiler

A Review on Turkey's Participation in Erasmus+: The Case of Strategic Partnerships and Knowledge Alliances

Öz:
Erasmus+ is the programme of the European Union in the field of education, training, youth, and sport. It is implemented for the period 2014-2020. The programme is open to 33 countries in total, 28 European Union Member States and 5 other countries. As a programme country, Turkey can fully take part in all actions of the Programme. Erasmus+ is composed of three Key Actions and Sports and Jean Monnet Activities. Key Action 2 supports partnerships projects. This study reviews the involvement of Turkey in Key Action 2 Strategic Partnerships in the field of Higher Education and Knowledge Alliances. The study is considered valuable in terms of reviewing the active participation of Turkey in these Actions and, for maximum impact, taking the measures if there are some limitations.
Anahtar Kelime:

Konular: Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Avrupa Birliği Bakanlığı (2016). 20 Soruda Avrupa Birliği Hedefi ve Günlük Yaşantımıza Etkileri.
  • Avrupa Birliği Bakanlığı (2014). Avrupa Birliği Programları 2014-2020.
  • Avrupa Birliği Bakanlığı (2014). Erasmus+ Merkezi Projeler. Azim Matbaacılık, Ankara.
  • Avrupa Birliği Bakanlığı Avrupa Birliği Rehberi 06. Türkiye-AB Katılım Müzakereleri. 20.03.2017 tarihinde http://www.ab.gov.tr/_47282.html adresinden indirilmiştir.
  • Avrupa Birliği Bakanlığı Avrupa Birliği Rehberi 06. Hibe Programları. 20.03.2017 tarihinde http://www.ab.gov.tr/_47282.html adresinden indirilmiştir.
  • European Commission (2016). Erasmus+ Programme Guide, Version 1 (2017). Çeviri: Türkiye Ulusal Ajansı. 03.02.2016 tarihinde http://www.ua.gov.tr/docs/default-source/ErasmusPlus/erasmus-2017-programrehberi-(tr).pdf?sfvrsn=0 adresinden indirilmiştir.
  • European Commission (2014). Press release. Retrieved from http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-859_n.htm
  • European Commission (2013). Press Release: Commission launches 'Opening up Education' to boost innovation and digital skills in schools and universities. Retrieved from http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-859_en.htm
  • The Guild of European Research-Intensive Universities (2017). Empowering citizens and raising the aspirations for European higher education. Retrieved from http://www.the-guild.eu/publications/
APA HATISARU V (2017). TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. , 65 - 83.
Chicago HATISARU Vesife TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. (2017): 65 - 83.
MLA HATISARU Vesife TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. , 2017, ss.65 - 83.
AMA HATISARU V TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. . 2017; 65 - 83.
Vancouver HATISARU V TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. . 2017; 65 - 83.
IEEE HATISARU V "TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ." , ss.65 - 83, 2017.
ISNAD HATISARU, Vesife. "TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ". (2017), 65-83.
APA HATISARU V (2017). TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 16(2), 65 - 83.
Chicago HATISARU Vesife TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi 16, no.2 (2017): 65 - 83.
MLA HATISARU Vesife TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, vol.16, no.2, 2017, ss.65 - 83.
AMA HATISARU V TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 2017; 16(2): 65 - 83.
Vancouver HATISARU V TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 2017; 16(2): 65 - 83.
IEEE HATISARU V "TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ." Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 16, ss.65 - 83, 2017.
ISNAD HATISARU, Vesife. "TÜRKİYE'NİN ERASMUS+ PROGRAMINA KATILIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: STRATEJİK ORTAKLIKLAR VE BİLGİ ORTAKLIKLARI ÖRNEĞİ". Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi 16/2 (2017), 65-83.