İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi

Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 584 - 600 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17051/ilkonline.2017.304720 İndeks Tarihi: 29-07-2022

İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ilkokul 4. sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi ders kitabı ile 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programının yapılandırmacı yaklaşım açısından analizidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler, doküman incelemesi yöntemi esas alınarak Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulunca öğretim materyali olarak kabul edilen 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ders kitabı ve öğretim programından elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretim programında belirtilen kazanımların Krathwohl'un duyuşsal alan taksonomisinde yer alan alma, tepki verme, değer verme, örgütleme basamaklarında olduğu tespit edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretim programında amaçlanan kazanımların, ders kitabının ünite ve konularında yer alan okuma parçaları ve bu okuma parçalarına dayalı sorularla tartışma tekniği esas alınarak öğrencilere aktarılamaya çalışıldığı, bunun dışında başka bir etkinliğe rastlanmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Analysis of Human Rights, Citizenship and Democracy Course Book in Terms of Constructivism

Öz:
The purpose of this study is to analyze 4th grade Human Rights, Citizenship and Democracy course book which has been put into practice since 2015-2016 academic years and 4th grade human rights, citizenship and democracy curriculum in terms of constructivist approach. In this study in which qualitative methods were used, the data was collected with document analysis from 4th grade human rights, citizenship and democracy course book and the curriculum. The obtained data was analysed with content analysis. It was determined that the acquisitions mentioned in the curriculum were on receiving, responding, valuing and organization verbs of Krathwohl's affective domain taxonomy. It was determined that the acquisitions are transmitted to the students only through discussion technique based on the reading texts and the questions of these reading texts in the units and subjects of the course book.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA IZGAR G (2017). İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. , 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
Chicago IZGAR GOKHAN İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. (2017): 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
MLA IZGAR GOKHAN İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. , 2017, ss.584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
AMA IZGAR G İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. . 2017; 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
Vancouver IZGAR G İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. . 2017; 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
IEEE IZGAR G "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi." , ss.584 - 600, 2017. 10.17051/ilkonline.2017.304720
ISNAD IZGAR, GOKHAN. "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi". (2017), 584-600. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304720
APA IZGAR G (2017). İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. İlköğretim Online (elektronik), 16(2), 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
Chicago IZGAR GOKHAN İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.2 (2017): 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
MLA IZGAR GOKHAN İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.2, 2017, ss.584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
AMA IZGAR G İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(2): 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
Vancouver IZGAR G İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(2): 584 - 600. 10.17051/ilkonline.2017.304720
IEEE IZGAR G "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.584 - 600, 2017. 10.17051/ilkonline.2017.304720
ISNAD IZGAR, GOKHAN. "İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi". İlköğretim Online (elektronik) 16/2 (2017), 584-600. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304720