Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 277 - 292 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Öz:
Fen öğretiminde ve öğreniminde uygulamaya dönük olan projeler önemli bir yere sahiptir. Literatürde bireylerin değişik özelliklerini vurgulayan birçok öğrenme stili modeli bulunmaktadır. Bunlardan birisi olan Grasha ve Riechman öğrenme stili "öğrencilerin bilgiyi kazanma, akranlarıyla etkileşime girme ve öğrenme sürecine katılma yeteneğini etkileyen kişisel nitelikler" olarak tanımlanmaktadır. Grasha ve Riechman öğrenme stili modelinde bireyler; bağımsız, kaçınan, işbirlikçi, bağımlı, yarışmacı ve katılımcı öğrenme stiline sahip olarak nitelendirilmektedir. Çalışmanın amacı, farklı öğrenme stillerine sahip olan fen bilgisi öğretmen adaylarının, performans puanları ve akademik başarıları arasındaki farklılığın belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Genel Fizik I Laboratuar dersini alan 80 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Grasha-Riechmann öğrenme stili envanteri ve öğrenci ürünlerinden yararlanılmıştır. Akademik başarı olarak öğretmen adayların genel akademik başarı ortalamaları alınmıştır. Verilerin analizinde proje değerlendirme derecelendirme ölçeği (rubrik), %, f ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; farklı öğrenme stillerine sahip fen bilgisi öğretmen adaylarının proje performans puanları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık söz konusu değildir [F(4,75)=5,68, p<0,01], [F(4,75)=0,84, p>0,05]. Heterojen ve homojen grupların proje performans puanları arasındaki farka bakıldığında gruplar arasında anlamlı bir fark söz konusudur (t (76.52) = -6.74, p<0.01)
Anahtar Kelime:

THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC ACHIEVEMENT AND PROJECT PERFORMANCE WITH LEARNING STYLES OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES

Öz:
Projects that are oriented applications in science teaching and learning have an important place. In the literature, there are many learning styles that emphasize different aspects of individuals. One of them is Grasha and Riechman learning style "students acquire knowledge, personal attributes that affect the ability to participate in the interaction with their peers and learning process" is defined. Grasha and Riechman six types of learning style of individuals in the model; as independent, avoidant, collaborative, dependent, competitive and participant learning styles. The purpose of this study was determining difference between the performance scores and academic achievements to science teacher candidates with different learning styles. Research was a descriptive study in the relational model. Study group of the research was 80 science teacher candidates who take a Laboratory of General Physics II course. In collecting the data, Grasha-Riechmann Learning Style Inventory and project's evaluation rating scale (rubrics) is used. The average overall academic performance of student teachers in academic achievement is taken. One Way Anova (ANOVA), f and % were used to analyze the data. According to the results; a significant difference between the performance scores of projects were observed with different learning styles science teachers. There wasn’t a significant difference between academic success [F (4,75) = 5.68, p <0.01], [F (4, 75) = 0.84, p> 0.05]. There is a significant difference between groups considering the heterogeneous and homogeneous groups of project performance (t (76.52) = -6.74, p<0.01)
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AY Y, atalay n (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 277 - 292.
Chicago AY Yunus,atalay nurhan FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. (2016): 277 - 292.
MLA AY Yunus,atalay nurhan FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. , 2016, ss.277 - 292.
AMA AY Y,atalay n FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2016; 277 - 292.
Vancouver AY Y,atalay n FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. . 2016; 277 - 292.
IEEE AY Y,atalay n "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ." , ss.277 - 292, 2016.
ISNAD AY, Yunus - atalay, nurhan. "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ". (2016), 277-292.
APA AY Y, atalay n (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(3), 277 - 292.
Chicago AY Yunus,atalay nurhan FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.3 (2016): 277 - 292.
MLA AY Yunus,atalay nurhan FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.3, 2016, ss.277 - 292.
AMA AY Y,atalay n FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(3): 277 - 292.
Vancouver AY Y,atalay n FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(3): 277 - 292.
IEEE AY Y,atalay n "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.277 - 292, 2016.
ISNAD AY, Yunus - atalay, nurhan. "FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ İLE PROJE PERFORMANSI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/3 (2016), 277-292.