Yıl: 2003 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 191 - 202 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları

Öz:
Günümüz insanının sahip olduğu en kısıtlı kaynaklardan biri de zamandır. Bu araştırmada yönetici adayı öğretmenlerin, zaman yönetimine ilişkin davranışları incelenmiştir. Zaman yönetimi davranışları açısından öğretmenler, yaş, cinsiyet, mesleki deneyim ve görev yerine göre karşılaştırılmıştır. Genel olarak gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır. Araştırmada yönetici adayı öğretmenlerin genel olarak zamanlarını iyi yönettikleri ortaya konulmuştur. Bunun yanında "yararsız görüşmelere hayır diyebilme" ve "ziyaretçiler için belirli saatler ayarlama" gibi zaman yönetimi açısından anahtar rol oynayan konularda öğretmenler zamanlarını kontrol edememektedirler. Araştırma sonuçları, benzer metodoloji ile farklı meslek grupları üzerinde yapılan araştırmalar ile karşılaştırılmış ve sonuçların birbirine yakınlığı dikkat çekici bulunmuştur. Buradan hareketle, zaman yönetimi konusunun, detaylarda farklılıklar gösterse de herkesin ortak bir problemi olduğu, insanların zaman yönetimine ilişkin davranışlarının mesleklere ve kurumlara göre farklılaşmadığı söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme Müzik Davranış Bilimleri

Individual Time Management Behaviors of the Teachers Who are Candidate for School Principal Administration

Öz:
Time is one of the limited resources of people. In this study, the time management behaviors of the teachers who are candidate for school administration were examined. Time management behaviors of the teachers were compared as to age, gender, experience, and place to work. In general, there were no significant differences between the mean of time management behaviors scores of the groups. Results of study showed that, the teachers had controlled their times. However, teachers were not able to use their time efficiently in the context of "to say 'no' to people for useless interview" and "to schedule time for visitor" which were the keys of time management. The results of the study were compared with early studies that had same methodology and it was found that results were very close to each other. It can be said that time management is a common problem for teachers and time management behaviors was not different as to professionals and institutions
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme Müzik Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOCABAŞ İ, ERDEM R (2003). Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. , 191 - 202.
Chicago KOCABAŞ İbrahim,ERDEM RAMAZAN Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. (2003): 191 - 202.
MLA KOCABAŞ İbrahim,ERDEM RAMAZAN Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. , 2003, ss.191 - 202.
AMA KOCABAŞ İ,ERDEM R Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. . 2003; 191 - 202.
Vancouver KOCABAŞ İ,ERDEM R Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. . 2003; 191 - 202.
IEEE KOCABAŞ İ,ERDEM R "Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları." , ss.191 - 202, 2003.
ISNAD KOCABAŞ, İbrahim - ERDEM, RAMAZAN. "Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları". (2003), 191-202.
APA KOCABAŞ İ, ERDEM R (2003). Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 191 - 202.
Chicago KOCABAŞ İbrahim,ERDEM RAMAZAN Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13, no.2 (2003): 191 - 202.
MLA KOCABAŞ İbrahim,ERDEM RAMAZAN Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.13, no.2, 2003, ss.191 - 202.
AMA KOCABAŞ İ,ERDEM R Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2003; 13(2): 191 - 202.
Vancouver KOCABAŞ İ,ERDEM R Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2003; 13(2): 191 - 202.
IEEE KOCABAŞ İ,ERDEM R "Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13, ss.191 - 202, 2003.
ISNAD KOCABAŞ, İbrahim - ERDEM, RAMAZAN. "Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/2 (2003), 191-202.