Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması

Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 129 - 132 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7212/zkufbd.v1i1.598 İndeks Tarihi: 01-04-2019

Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması

Öz:
Bu çalışma, Bülent Ecevit Üniversitesi Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve TeknikleriBölümünde eğitim gören Tıbbi Laboratuar Teknikleri programı birinci sınıf öğrencilerinin ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma ileuygulamaya dayalı eğitim veren Tıbbi Hizmetler ve Teknikler bölümüne ait Tıbbi Laboratuar Teknikleri programı öğrencilerinininsan kaynaklarının mesleki eğitim yoluyla geliştirilmesi projesi kapsamında biyokimya derslerini durum çalışması ile öğrenmeyaklaşımıyla işlemeleri; öğrencilerin etkili ve anlamlı öğrenmesini sağlayarak, bilgi eksikliklerinin olup olmadığının açığa çıkarılması veeksikliklerinin giderilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın sonucu; durum çalışması yönteminin biyokimya dersi etkililiğini arttırdığı veöğrencilerin yönteme ilişkin olumlu görüşleri bulunduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Investigation of the Case Study Method of Biochemistry Course Effectiveness in Medical Laboratory Techniques Program

Öz:
This study was conducted with the participation of students consisting of first-year who were undergoing training in Medical Laboratory Program of Bülent Ecevit University Ahmet Erdogan Health Services Vocational School. It is aimed that students of Medical Laboratory Program which gives education based on practice process their biochemistry course with case study approach within the scope of development of human resources through vocational training project; providing for students to effective and meaningful learning, it is intented to reveal whether or not the lack of information and remedy the deficiencies. The results showed that this case study method increased the effectiveness of biochemistry course and the students had positive opinions about the method.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anthony, G. 1996. Active Learning in a Constructivist Framework. Educ. Studi. Math., 31(4): 349-369.
  • Perkins, D. 1991. What constructivism demands of the learner?. Educ. Techno., 31(9): 19-21.
  • Camp, G. 1996. Problem-based learning: a paradigm shift or a passing fad?. Med. Educ. Online, 1(2): 1-6.
  • Chakravarthi, S., Judson, J.P., Vijayan, P. 2009. An evaluative study on comparison of problem based learning and lecture based pedagogy on self directed learning in undergraduate medical education. Indian J. Sci. Technol., 2 (12): 59–67.
  • Macdonald, D., Isaacs, G. 2001. Developing a Professional Identity through Problem-Based Learning. Teach. Educ., 12 (3): 315–333.
  • Adams, SA. 2010. Blog-based applications and health information: Two case studies that illustrate important questions for Consumer Health Informatics (CHI) research. International. J. Med. Info., 79 (6): 89–96.
  • Redman, BK. 2007. The Practice of Patient Education: A Case Study Approach. Els. Health Sci., 1–157.
  • Rolls, G. 2005. Classic Case Studies in Psychology. Hodder Educ. (2nd ed.), Abingdon, England.
  • Kara, İ.H., Çeler, H.G., Yılmaz, A., Deler, M.H., Leziz, H., Baltacı D., Ataoğlu, A., Memişoğulları, R. 2014.Determination of Hemogram, Folic Acid and B12 Vitamin Levels of Depression Patients Followed Up in Psychiatry Out Patient Clinic. Euras. J. Fam. Med., 3(2): 69-78.
  • Avşar, AFY., Taş, EE., Akçay, GY. 2013. B-12 Vitamini ve İnfertilite. Ankara Med. J., 13(2):82-84.
  • Baytan, B., Özdemir, Ö., Erdemir, G., Güneş, AM. 2007. Çocukluk Çağında B12 Vitamini Eksikliği Klinik Bulgular ve Tedavi. Uludağ Üniv. Tıp Fak. Derg., 33(2) 61–64.
  • Stabler, SP. 2013. Vitamin B12 Deficiency. N Engl J Med., 368: 149-160.
  • Cliff, WH. 2006. Case-based learning of blood oxygen transport. Adv. Physiol. Educ., 30(4): 224–229.
  • Marioni, C. 1989. Aspects of students’ understanding in classroom settings (age 10-17): case study on motion and inertia. Phys. Educ., 24(5): 273.
  • Kessler, R. 2008. Collaborative Medicine Case Studies: Evidence in Practice. Dale Stafford. Springer: New York
APA OFLUOĞLU DEMİR F (2017). Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. , 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
Chicago OFLUOĞLU DEMİR FATMA EBRU Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. (2017): 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
MLA OFLUOĞLU DEMİR FATMA EBRU Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. , 2017, ss.129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
AMA OFLUOĞLU DEMİR F Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. . 2017; 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
Vancouver OFLUOĞLU DEMİR F Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. . 2017; 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
IEEE OFLUOĞLU DEMİR F "Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması." , ss.129 - 132, 2017. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
ISNAD OFLUOĞLU DEMİR, FATMA EBRU. "Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması". (2017), 129-132. https://doi.org/10.7212/zkufbd.v1i1.598
APA OFLUOĞLU DEMİR F (2017). Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 7(1), 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
Chicago OFLUOĞLU DEMİR FATMA EBRU Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 7, no.1 (2017): 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
MLA OFLUOĞLU DEMİR FATMA EBRU Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, vol.7, no.1, 2017, ss.129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
AMA OFLUOĞLU DEMİR F Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2017; 7(1): 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
Vancouver OFLUOĞLU DEMİR F Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2017; 7(1): 129 - 132. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
IEEE OFLUOĞLU DEMİR F "Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması." Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 7, ss.129 - 132, 2017. 10.7212/zkufbd.v1i1.598
ISNAD OFLUOĞLU DEMİR, FATMA EBRU. "Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması". Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 7/1 (2017), 129-132. https://doi.org/10.7212/zkufbd.v1i1.598