Yıl: 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 18 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 03-04-2019

YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?

Öz:
İşletmelerin yeni iş yapma şeklini ifade eden yalın üretim kaynaklı yalın yönetim, uygulamadabaşarılı olabilmesi yani işletme performansını artırabilmesi için yalın işgücüne ihtiyaçduymaktadır. Yalın işgücü, işletmede yalın felsefenin uygulanmasıyla meydana gelen kültüregöre davranan çalışandır. Yalın bir işletmede çalışan, işine daha bağlıdır, verimlidir, israfa karşı duyarlıdır,esnektir, çeviktir, güçlüdür. Çalışanlar hem düşünme hem de beden güçlerinin tümünü işlerineaktarmaktadırlar. Yalın işgünün bu özelliklerinden dolayı yalın işletmelerin performanslarını artıracağıdüşünülmektedir.Bu çalışmanın amacı, “yalın işgücü” kavramını detaylı bir şekilde ele almak ve işletme performansınayapabileceği katkıları vurgulamaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat İşletme Finans

-

Öz:
Lean management that originated lean manufacturing, representing the new way of work of businesses, needs to lean workforce in order to improve business performance. Lean workers acts according to culture that occurring in the implementation of the lean philosophy in the business. Lean workers are more connected to job, productive, sensitive to waste, flexible, agile, powerful. Lean workers transfers to their jobs all of both thinking and physical strength. The purpose of this study is to discuss in detail on lean workforce and to emphasize the contribution on business performance.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • AbdulWahab, A. N., Mukhtar M., Sulaiman R., (2013), “A Conceptual Model of Lean Manufacturing Dimensions”, Procedia Technology, 11,1292 – 1298.
  • Akgeyik, T., (2003), “Teknolojik Değişim, Post Fordist Eğilimler ve Endüstri İlişkilerinde Yeni Arayışlar” Çimento İşveren Dergisi, Sayı:3, 1-14.
  • Angelis,J., Conti R., Cooper C., Gill C., (2011), “Building a high-commitment lean culture”, Journal of Manufacturing Technology Management, 22(5), 569-586.
  • Arbos C., 2002,“Design of a Rapid Responsive and High Effiency Service by Lean Production Principlies” International Journal of Production Economics, 80(1), 169-183.
  • Browning T.R., Heath, R.D., (2009) ,“Reconceptualizing the Effects of Lean on Production Costs with Evidence From the F-22 Program”, Journal of Operations Management 27(1), 23-44.
  • Bruun P., Mefford, R.N., Robert N., (2004), “Lean Production and the Internet”, International Journal of Production Economics, 89(3), 247-260.
  • Casson H. N., (1999), Hayatta İlerle ve İlerlet, Hayat Yayınları, İstanbul.
  • Colombo M.G., Delmastro M., Rabbiosi, L.“Lean Organization, High Performance, Work Practices Profitability: Evidence From Panel Data”,Industrial and Corporate Change, 16(6), 1037–1067.
  • Croci F., Perona,M., Pozetti A,(2000), “Work Force Management in Automated Assembly Sysytem”, International Journal of Production Economics, 64(3), 243-255.
  • Çakıcı A. (2008), Örgütlerde Sessiz Kalınan Konular, Sessizliğin Nedenleri ve Algılanan Sonuçları Üzerine Bir Araştırma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 117-134.
  • Çolak, A. (2002), Esneklik ve Esnekliğe Eleştirel Bir Yaklaşım, 7. Kısım, Aşkın Keser (Ed.), Çalışma Hayatında Dönüşümler, Ezgi Kitapevi, Bursa.
  • Delbrige R., Lowe J., Oliver N., (2000), “Shopfloor Responsibilities Under Lean Teamworking”, Human Relations, 53(11), 1459-1479.
  • Dickson E.W., Anguelov, Z., Vetterick D., Eller A., Singh S. (2009), Use Of Lean İn The Emergency Department: A Case Series, Of 4 Hospitals, Annals Of Emergency Medicine, 54, 504-510.
  • Dombrowski U., Mielke T., (2014), Lean Leadership–15 Rules for a sustainable Lean Implementation, Procedia CIRP, 17, 565 – 570.
  • Düren Z., (2002), 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları, 2.Baskı, İstanbul.
  • Elçi M., Kitapçi,H., Alper E., 2007, “Effects of Quality Culture and Corporate Ethical Values on Employee Work Attitudes and Job Performance in Turkey:An Integratıve Approach” Total Quality Management & Business Excellence, 18(3), 285-302.
  • Erdil O., Kitapcı, H., Turan E., (2005), Örgüt Kültürünün Kalite Algısına ve İşletme Performansına Etkisi, İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 19, Sayı: 1, 259-273.
  • Erdoğmuş N., (2003),Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Fairris D., Tohyama H., (2002), “Productive Efficiency and the Lean ProductioSystem in Japan and The United States”, Economic and Industrial Democracy, 23(4), 529-554.
  • Gough R., Macintosh M., Park B., ,(2006),“The Influence of Decentralized Bargaining Systems on the Introduction of Continuous Improvement Practices in Australian Automotive Components Companies”, Asian Pacific Business Review, 12(2), 209-224.
  • Horman M., Kenley R., (1998), “Process Dynamics: Indentifying a strategy for the Deployment of Buffers in Building Projects”, International Journal of Logistics Research and Applications, 1I(3), 221-23.
  • Hotamışlı M., Yıldız F., Elere A., (2011), Effects Of Implementig Total Quality Management to Busıiness Performace: A Researche in Afyokarahisar, Electronic Journal of Social Sciences, 10(36), 273-286.
  • Hu Qing, M. R., Williams S. J., Found P., (2015), Lean Implementation within SMEs: a Literature Review, Journal of Manufacturing Technology Management, 26(7), 980-1012.
  • http://www.leanworker.nl/WatIsLeanWorking.aspx,What is lean working, Erişim:25.06.2015.
  • http://www.yalinenstitu.org.tr/yalin_yonetim_ilkeleri. asp “Erişim:Ekim 2015.
  • Jones J., Saram D. D., 2005, Academic Staff Views of Quality Systems for Teaching and Learning: a Hong Kong Case Study, Quality in Higher Education, 11, 47-58
  • Keser A., 2004, Çokuluslu Şirketler ve Çokuluslu Şirketlerde İnsan Kaynakları Yönetimi Yaklaşımı, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 1,1-7.
  • Lacerda, A.P., Xambre A.R. ve Alvelos, H. M., (2016), Applying Value Stream Mapping to eliminate waste: a case study of an original equipment manufacturer for the automotive industry, International Journal of Production Research, 54(6), 1708-1720.
  • Landsbergis P.A., Cahil L., Schnall,P., (1999), The Impact of Lean Production and Related New Systems of Work Organization on Worker Health, Journal of Occupational Health Psychology, 4(2), 108-130.
  • Lee J., 2004, “Company and Union Commitment: Evidence from An Adversarial Industrial Relations Climate at A Korean Auto Plant”, The International Journal of Human Resource Management, 15(8), 1463-1480.
  • Lorden A. L., Zhang Y., Lin S., Côté M. J. , (2014), Measures of Success: The Role of Human Factors in Lean Implementation in Healthcare, Quality Management Journal 21(3), 26-37.
  • Lyons A. C. , Vidamour K., Jain R., Sutherland M., (2013), Developing an understanding of lean thinking in process industries, Production Planning & Control, 24(6), 475–494.
  • McDonald T., Ellis K .P., Van Aken E. M. and Koelling C. P., (2009), Development and application of a worker assignment model to evaluate a lean manufacturing cell, International Journal of Production Research, 47(9), 2427–2447.
  • Macduffıe,J. P., (1995), Workers’ Roles in Lean Production: The Implications For Worker Representation, Chapter 3, Steve Babson (Edited By), Lean Work, Empowerment And Exploıtatıon in The Global Auto Industry, Wayne State University Press.
  • Mertins,K., Jochem R., (2001), “Integrated Enterprise Modelling: Amethod for the Management of Change”, Production Planning &Control,12(2), 137- 145.
  • Ncube L.B., (2010), A Simulation of Lean Manufacturing: The Lean Lemonade Tycoon 2, Simulation & Gaming, 41(4), 568–586.
  • Omran A., Abdulrahım A., (2015), Barriers To Prioritizing Lean Construction in The Libyan Construction Industry, Acta Tehnica Corviniensis,– Bulletin of Engineering,3(1), 53-56.
  • Ouchi W., (1996), Teori Z, Japonların Yönetim Tarzı Nasıl İşliyor, Çeviri:Yakut Güneri,Rota Yayınları, İstanbul.
  • Rachna S., Peter T.W.,(2007), “Defining and Developing measures of Lean Production”, Journal of Operatiıons Management, Ohio State University, 25(4), 785-805.
  • Rolfsen M., Knustad G., (2007), “Transforming Management Fashions into Praxis”, Action Research, 5(4), 341-357.
  • Rodgers, R. Wong, J., (1996), Human Factors in the Transfer of the ‘Japanese Best practice’ Manufacturing System to Singapore, The International Journal of Human Resource Management, 7(2), 455 – 488.
  • Saurin T. A., Ferreira C. F., (2009), The impacts of lean production on working conditions: A case study of a harvester assembly line in Brazil, International Journal of Industrial Ergonomics, 39, 403–412.
  • Shadur M.A., Rodwell J.J., Bamber G.J., (1995), “Factors Predicting Employees’ Approval of Lean Production”, Human Relations, 48(12), 1403-1425.
  • Schonberger R. (2007), “Japanese Production Management: An Evolution With Mixed Succes”, Journal Operations Management, 25(2), 403-419.
  • Sevinç L., Yıldırım O., (2004), Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminde Hr Scorecard Uygulaması, Journal of Faculty of Business, 5(2), 148-163.
  • Soltero C., (2011) Creating an Adaptable Workforce: Lean Training and Coaching for Improved Environmental Performance, Environmental Quality Management, Autumn 2011, 9-22.
  • Southworth T., (2010), Developing a Lean Thinking Workforce, Media Works, LEAN:Sep10, 44-46.
  • Tan K. H., Denton P., Rae R., Chung L., (2013), Managing lean capabilities through flexible workforce development: a process and framework, Production Planning & Control, 24( 12) 1066–1076.
  • Treville S., Antonakis J., (2006), Could lean production job design be intrinsically motivating? Contextual, configurational, and levels-of-analysis issues, Journal of Operations Management, 24, 99–123.
  • Tiwari A., Gil G., (2010), Making Lean a Part of Your Company’s DNA, SMT Magazine • August, 12-18.
  • Yalçın İ., (2005), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Yeniden Yapılanma Stratejieleri, , Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yang,Ma Ga,M.,, Hong P., Modi S., (2011), Impact of Lean Manufacturing and Environmental Management on Business Performance: an Empirical Study of Manufacturing Firms, Int.J.Production Economics, 129(2), 251-261.
  • Yasukawa K., Brown T. and Black, S., (2014), Disturbing practices: training workers to be lean, Journal of Workplace Learning, 26 (6/7), 392-405.
  • Yee R., Yeung A., Cheng E., (2010), An Empirical Study of Employee Loyalty, Service quality and firm performance in the Service Industry, Int. J. Production Economics, 124,109–120.
  • Yee R., Yeung A., Cheng E., (2011), The service-profit chain: An empirical analysis in high-contact service industries, Int. J. Production Economics, 130, 236–245.
  • Yüksel Ö., (1998), İnsan Kaynakları Yönetimi, İkinci Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara,
  • Vidal M., (2007), “Lean Production, Worker Empowerment, and Job Satisfaction:A Qualitive Analysis and Critique”, Critical Sociology, 33:247,278.
  • Zerenler M., İraz R., (2006), “Japon Yönetim Anlayışı ve Şirket Ağları (Keiretsu) Analizi “, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 757-776.
APA Derin N (2017). YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. , 1 - 18.
Chicago Derin Neslihan YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. (2017): 1 - 18.
MLA Derin Neslihan YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. , 2017, ss.1 - 18.
AMA Derin N YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. . 2017; 1 - 18.
Vancouver Derin N YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. . 2017; 1 - 18.
IEEE Derin N "YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?." , ss.1 - 18, 2017.
ISNAD Derin, Neslihan. "YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?". (2017), 1-18.
APA Derin N (2017). YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 19(1), 1 - 18.
Chicago Derin Neslihan YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi 19, no.1 (2017): 1 - 18.
MLA Derin Neslihan YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, vol.19, no.1, 2017, ss.1 - 18.
AMA Derin N YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi. 2017; 19(1): 1 - 18.
Vancouver Derin N YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?. İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi. 2017; 19(1): 1 - 18.
IEEE Derin N "YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?." İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 19, ss.1 - 18, 2017.
ISNAD Derin, Neslihan. "YALIN YÖNETİMİN GEREKTİRDİĞİ YALIN İŞGÜCÜ İŞLETME PERFORMANSINI ARTIRIR MI?". İş Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi 19/1 (2017), 1-18.