Yıl: 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 73 - 90 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 05-04-2019

GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ

Öz:
Türk Din Mûsıkîsi formlarının bireylere öğretilmesi ve sonraki nesillere aktarılmasıönemli bir konudur. Toplumu oluşturan bireylerin dinî duygu ve düşünceleriningeliştirilmesi, toplumun birlik ve bütünlüğünün pekişmesinde önemli rol oynayan dinolgusunun işlevselliğini sürdürmesi bakımından önem arz etmektedir. Günümüzde TürkDin Mûsıkîsi formlarının önemli kısmı unutulmaya yüz tutmuş ve bu alanda eser besteleyenbestekârlar azalmıştır. Bu bağlamda Türk toplumunda geleneksel müzik kültürününtaşıyıcıları olan bestekârların ve eserlerinin araştırılarak tespit edilmesi gereklilik arzetmektedir. Türk Din Musikisinin giderek sosyal işlevinin azalması bizi bu çalışmaya sevketmiştir. Eser notaları bilgisayar nota yazım programıyla (Musokur) notaya alınmıştır.Çalışmamızın evrenini Gaziantepli şair ve bestekâr Davut Şahan’ın bestelemiş olduğuotuz üç eser, örneklemini ise bu eserler içerisinden beş farklı makamda bestelenmiş beşilahi oluşturmaktadır. Çalışmada Doküman Analizi yöntemi kullanılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Kültürel Çalışmalar

Five Hymns Musical Resolutions Line and Composition Is Belong to Compositer Davut Şahan From Gazian

Öz:
It is important to teach the forms of Turkish religious music and hand them down from generation to generation. Developing religious sentiment and thoughts among individuals is necessary in order for the phenomenon of religion to continue its function as a reinforcer of social unity solidarity. Many forms of Turkish religious music are sunk into oblivion today. The number of composers in this field has decreased. Therefore, it is necessary to study and find out the composers and their musical works as the conveyer of Turkish traditional musical culture. The waning social function of Turkish religious music has led us to this research based on the document analysis methods. Musical notes of the work were notated with the computerised notation programme (Musokur). The population of the research includes thirty three works composed by the poet and composer Davut Şahan of Gaziantep. The sample of the research is five out of thirty three hymns composed in five different modes. The study is based on the document analysis method.
Anahtar Kelime:

Konular: Kültürel Çalışmalar
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdoğan, Bayram, “Din Görevlilerine Mûsıkî Eğitimi Verilmesi Hakkında Örnek Bir Metot”, Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, Cilt XLIII, (2002), Sayı 2.
  • Ateş, Erdoğan, Türk Din Mûsıkîsi, Rağbet Yayınevi, İstanbul 2015.
  • Keklik, Semra, Din ve Müzik Etkileşimi (Şanlıurfa Müziği Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa, 2006.
  • Kolukırık, Kubilay, Notalarıyla Yeni İlâhîler, Grafiker Yayınları, Ankara 2011.
APA KOLUKIRIK K (2017). GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. , 73 - 90.
Chicago KOLUKIRIK Kubilay GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. (2017): 73 - 90.
MLA KOLUKIRIK Kubilay GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. , 2017, ss.73 - 90.
AMA KOLUKIRIK K GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. . 2017; 73 - 90.
Vancouver KOLUKIRIK K GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. . 2017; 73 - 90.
IEEE KOLUKIRIK K "GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ." , ss.73 - 90, 2017.
ISNAD KOLUKIRIK, Kubilay. "GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ". (2017), 73-90.
APA KOLUKIRIK K (2017). GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 4(1), 73 - 90.
Chicago KOLUKIRIK Kubilay GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 4, no.1 (2017): 73 - 90.
MLA KOLUKIRIK Kubilay GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.4, no.1, 2017, ss.73 - 90.
AMA KOLUKIRIK K GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017; 4(1): 73 - 90.
Vancouver KOLUKIRIK K GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017; 4(1): 73 - 90.
IEEE KOLUKIRIK K "GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ." BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 4, ss.73 - 90, 2017.
ISNAD KOLUKIRIK, Kubilay. "GÜFTE VE BESTESİ GAZİANTEPLİ BESTEKÂR DAVUT ŞAHAN’A AİT OLAN BEŞ İLAHİNİN MÜZİKAL ÇÖZÜMLEMELERİ". BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 4/1 (2017), 73-90.