Yıl: 2018 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 159 - 178 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-04-2019

SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Kitle iletişim araçlarının içeriğinde daha sık yer bulan ve önemi gün geçtikçe artan sağlıkhaberleri, sağlık iletişimi kavramını gündeme getirmektedir. Halkla ilişkiler faaliyeti olansağlık iletişimi kampanyaları kişilerde sağlıkla ilgili doğru bilgi vermeyi ve hastalıklarınönüne geçmeyi planlamaktadır. Toplumsal fayda dikkate alınarak, bireylere bilinçedindirme ve farkındalık kazandırma amaçları ile Sağlık Bakanlığı kitle iletişim araçlarıüzerinden kamu spotları yayınlamaktadır. Yayınlanan bu spotlar esasında bireylerinbilinçaltına hitap etmektedir. Bireyleri bilgilendirme işleminde belirlenen sonuca doğrugidişte, algının ve algının yönetilmesinin öneminin tespit edilmesi sürece etkinlikkazandırmaktadır. Sağlık iletişimi alanındaki çalışmalar bireylerin ve toplumun sağlıkdavranışlarında farkındalık düzeyi oluşturmak ve gerektiğinde bireylere yön vermekleilgili iletişim faaliyetlerini kapsamaktadır. Çalışma en önemli kitle iletişim araçlarındanbiri olan televizyon yoluyla iletilen mesajların izler kitle tarafından nasıl alımlandığınıortaya koymayı hedeflemektedir. Alımlama analizleri, televizyon programlarının ürettiğianlam ile izleyicilerin ürettiği anlam arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlayan biryöntemdir. İzleyici temelli bu çalışmada Sağlık Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu bireylertarafından en çok izlenen ‘Sigarayı Bırak Hayatı Bırakma’ ’Hadi Harekete Geç’ ’AkılcıAntibiyotik Kullanımı’ kamu spotları alımlama analizi yöntemiyle incelenmiştir.Araştırma için çeşitli meslek gruplarından on kişi belirlenmiş ve alımlamaaraştırmalarında kullanılan derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak bireylerin algısıtespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak izler kitlenin gerçek olayların verildiği kamuspotundan daha çok etkilendiği gözlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Film, Radyo, Televizyon

PERCEPTION IN HEALTH COMMUNICATION: A RESEARCH ON PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENTS (PSA)

Öz:
Increasingly gaining importance, news about healtcare frequently seen in the content of mass media brings the concept of Healthcare communication to the agenda. Healthcare communication campaigns, which are Public Relations activities, plan to give accurate information about human health and prevent diseases. Taking social benefits into consideration, the Ministry of Health publishes public service ads via mass media for the purpose of raising awareness of the individuals.These ads address the subconscious mind of individuals.In the process of informing individuals, determining the importance of perception and managing perception gives effectiveness to the process. The studies of Healthcare communication cover communication activities related to creating an awareness level about the beliefs, attitudes and behaviors of individuals and society regarding health and guiding them when necessary. The study aims to present how messages transmitted through television, one of the most important mass communication tools, are received by the audience. Reception analysis is a method that aims to illustrate the relationship between the meaning produced by television programs and the meaning produced by the audience. In this audience-based study, the most watched ‘Quit smoking, Not Living’ ,’Let's take action’, ’Rational antibiotic use’ were observed through th reception analysis of public service ads. Ten people from various professional groups have been identified for the research.The perception of individuals was determined by using the in-depth interview method used in understanding research with the identified individuals. During the interview, individuals were asked to evaluate the images, music and colors used in public service ads. As a result , it has been observed that individuals given public service ads are more affected than the ones given real events.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Film, Radyo, Televizyon
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA fidan m, YETİŞ A (2018). SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 159 - 178.
Chicago fidan mehmet,YETİŞ Ayşegül SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. (2018): 159 - 178.
MLA fidan mehmet,YETİŞ Ayşegül SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 2018, ss.159 - 178.
AMA fidan m,YETİŞ A SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2018; 159 - 178.
Vancouver fidan m,YETİŞ A SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2018; 159 - 178.
IEEE fidan m,YETİŞ A "SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." , ss.159 - 178, 2018.
ISNAD fidan, mehmet - YETİŞ, Ayşegül. "SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". (2018), 159-178.
APA fidan m, YETİŞ A (2018). SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Selçuk İletişim, 11(2), 159 - 178.
Chicago fidan mehmet,YETİŞ Ayşegül SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Selçuk İletişim 11, no.2 (2018): 159 - 178.
MLA fidan mehmet,YETİŞ Ayşegül SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Selçuk İletişim, vol.11, no.2, 2018, ss.159 - 178.
AMA fidan m,YETİŞ A SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Selçuk İletişim. 2018; 11(2): 159 - 178.
Vancouver fidan m,YETİŞ A SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Selçuk İletişim. 2018; 11(2): 159 - 178.
IEEE fidan m,YETİŞ A "SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." Selçuk İletişim, 11, ss.159 - 178, 2018.
ISNAD fidan, mehmet - YETİŞ, Ayşegül. "SAĞLIK İLETİŞİMİNDE ALGI: KAMU SPOTLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Selçuk İletişim 11/2 (2018), 159-178.