DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl: 2012 Cilt: 7 Sayı: 4 b Sayfa Aralığı: 3253 - 3272 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 07-05-2019

DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim 8. sınıfta öğrenim görenöğrencilerin görüşleri doğrultusunda resmi ve örtük program ile okuldışı etmenlerin değerleri kazandırmasındaki etkililik düzeyini veyollarını belirlemektir. Tarama modelinden yararlanılarak yapılanaraştırmanın evrenini 2011-2012 akademik yılı ikinci döneminde,Konya ili merkez ilçelerde yer alan ilköğretim okulları ikinci kademe 8.sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. “Benzeşikörnekleme yöntemi” kullanılarak belirlenen araştırmanın örneklemini,altı ilköğretim okulunda öğrenim gören 526 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri Fer ve Kuş (2009) tarafından geliştirilen „İlköğretimProgramlarında Yer Alan Değerleri Kazanma Yolları Anketi‟ iletoplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetikortalama ve standart sapma teknikleri kullanılmıştır. Elde edilenbulgulardan hareketle şu genel sonuçlara ulaşılmıştır. Kişisel veevrensel değerler ile milli değerlerin öğrencilere kazandırılmasında resmive örtük program ile okul dışı etmenlerin üçünün de çok etkili olduğutespit edilmiştir. İstatistiksel açıdan aralarında fazla bir farkolmamasına rağmen, değerlerin kazandırılmasında birinci derecede okuldışı etmenlerin, ikinci derecede resmi programın, üçüncü derecede iseörtük programın daha etkili olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Değerlerinkazandırılması yollarında da benzer bir sonuca varılmıştır. Elde edilenbaşka bir sonuç ise, resmi ve örtük program ile okul dışı etmenlerinmilli değerlerin öğrencilere kazandırılmasında daha yüksek düzeydeetkili olduğudur. Ayrıca ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilergeliştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YEŞİLYURT E, KURT İ (2012). DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. , 3253 - 3272.
Chicago YEŞİLYURT Etem,KURT İbrahim DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. (2012): 3253 - 3272.
MLA YEŞİLYURT Etem,KURT İbrahim DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2012, ss.3253 - 3272.
AMA YEŞİLYURT E,KURT İ DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2012; 3253 - 3272.
Vancouver YEŞİLYURT E,KURT İ DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2012; 3253 - 3272.
IEEE YEŞİLYURT E,KURT İ "DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.3253 - 3272, 2012.
ISNAD YEŞİLYURT, Etem - KURT, İbrahim. "DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ". (2012), 3253-3272.
APA YEŞİLYURT E, KURT İ (2012). DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 7(4 b), 3253 - 3272.
Chicago YEŞİLYURT Etem,KURT İbrahim DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 7, no.4 b (2012): 3253 - 3272.
MLA YEŞİLYURT Etem,KURT İbrahim DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.7, no.4 b, 2012, ss.3253 - 3272.
AMA YEŞİLYURT E,KURT İ DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2012; 7(4 b): 3253 - 3272.
Vancouver YEŞİLYURT E,KURT İ DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2012; 7(4 b): 3253 - 3272.
IEEE YEŞİLYURT E,KURT İ "DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 7, ss.3253 - 3272, 2012.
ISNAD YEŞİLYURT, Etem - KURT, İbrahim. "DEĞERLERİ KAZANDIRMASINDAKİ ETKİLİLİK AÇISINDAN RESMİ VE ÖRTÜK PROGRAM İLE OKUL DIŞI ETMENLERİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 7/4 b (2012), 3253-3272.