Yıl: 2017 Cilt: 30 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 443 - 464 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 11-06-2019

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri

Öz:
Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretimprogramlarının entegre edilmesiyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılmasıhedeflenmiştir. Sakarya ili Sapanca ilçesinde çalışan 6 fen bilimleri öğretmenigönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Görüşmeler uzman görüşü ve literatürdoğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış sorularla yapılmıştır. Bu görüşmelerses kayıt cihazına alınarak yazılı doküman haline getirilmiş ve iki bağımsızaraştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Böylece iki müfredatın uyumu noktasındayaşanan sıkıntılar ve öğretmenlerin entegrasyon üzerine ne düşündükleri ortayaçıkarılmıştır. Çalışmanın en çarpıcı sonuçlarından biri de fen ve matematik öğretimprogramlarındaki ilişkili konuların uyumlu biçimde sıralanmadığı görüşünün bütünöğretmenler tarafından ifade edilmesi olmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Opinions of Science Teachers About Integration of Science and Mathematics Curriculum

Öz:
This study aimed to investigate some science teachers' opinions on the integration of science and mathematics curriculum. There were six science teachers who work in six different middle school in the Sapanca town from the city of Sakarya. Semi-structured interviews prepared in accordance with expert views and the literature. These interviews have transcripted and analyzed by two independent researchers. At the and of the study, it was revealed opinions of the teachers about the integration science and mathematics curriculum. One of the most striking results is that all of the teachers who involved in this study indicate that science and mahtematics curriculum were prepared without considering related topic in accordance with other.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Konferans Bildirisi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYTEKİN C, AYDIN F (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. , 443 - 464.
Chicago AYTEKİN CAHİT,AYDIN Fatih Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. (2017): 443 - 464.
MLA AYTEKİN CAHİT,AYDIN Fatih Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. , 2017, ss.443 - 464.
AMA AYTEKİN C,AYDIN F Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. . 2017; 443 - 464.
Vancouver AYTEKİN C,AYDIN F Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. . 2017; 443 - 464.
IEEE AYTEKİN C,AYDIN F "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri." , ss.443 - 464, 2017.
ISNAD AYTEKİN, CAHİT - AYDIN, Fatih. "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri". (2017), 443-464.
APA AYTEKİN C, AYDIN F (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 443 - 464.
Chicago AYTEKİN CAHİT,AYDIN Fatih Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, no.2 (2017): 443 - 464.
MLA AYTEKİN CAHİT,AYDIN Fatih Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.30, no.2, 2017, ss.443 - 464.
AMA AYTEKİN C,AYDIN F Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 30(2): 443 - 464.
Vancouver AYTEKİN C,AYDIN F Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 30(2): 443 - 464.
IEEE AYTEKİN C,AYDIN F "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, ss.443 - 464, 2017.
ISNAD AYTEKİN, CAHİT - AYDIN, Fatih. "Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Öğretim Programlarının Entegrasyonuna Yönelik Görüşleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/2 (2017), 443-464.