Yıl: 2018 Cilt: 19 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 2408 - 2425 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-06-2019

Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları

Öz:
Bireysel veya kitlesel yer değiştirme hareketi olarak tanımını yaptığımız göç, toplumları önemli ölçüde etkilemişve kimi zaman da büyük değişikliğe uğratmıştır. Göç neticesinin doğal bir uzantısı olarak mülteci veya sığınmacıolguları da en az göçün kendisi kadar önemli etkiler yarattığını ve birçok açıdan toplumları etkisi atına aldığınısöyleyebiliriz. Dolayısıyla bu denli önemli etkilere sahip olan göç ve mülteci meselesi, küresel anlamda büyükneticeler doğurduğunu ve sürekli tartışmalara konu olduğunu görebiliriz. Bu araştırmanın genel amacı ise Eğitimve İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin göç ve mülteci sorununa ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanınevrenini, Malatya İnönü Üniversitesi oluştururken; örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İnönüÜniversitesi Eğitim ve İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören; 200 Eğitim ile 200 İlahiyat Fakültesi olmak üzeretoplamda 400 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin algıları, beşli likert tipi ölçek aracılığıyla elde edilmiştir.Verilerin analizinde ve modellerin oluşturulmasında SPSS 23 paket programlarından yararlanılmıştır. Çalışmanınsonuçları incelendiğinde, örneklem grubunun üyelerinin göç ve mülteci sorunu ile ilgili çalışmada belirlenendeğişkenlere ilişkin farklı algılara sahip oldukları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Din Bilimi Eğitim, Özel

Attitudes of University Students Related to Immigration and Refugee Problem

Öz:
Immigration, which we define as an individual or mass displacement activity, has affected societies at an important level, and sometimes has caused major changes. As a natural extension of the immigration activity, it is possible to claim that immigrants or asylum-seeker phenomena create effects that are at least as important as immigration, and influence societies in many terms. Therefore, we can see that immigration and the refugee issues, which have such important effects, cause great consequences at global level; and are subject to constant discussions. The general aim of this study was to determine the attitudes of the students of the Faculty of Education and Theology towards immigration and refugee problems. The study population consisted of the students of Malatya Inönü University. The sampling of the study consisted of 200 students from the Faculty of Education and 200 students from the Faculty of Theology of Inönü University in 2017-2018 Academic Year. The perceptions of the students were determined with a 5-Point Likert-type scale. The SPSS 23 Package Program was made use of in the analysis of the study data. When the results of the study were examined, it was determined that the members of the sample group had different perceptions regarding the variables determined in the study on migration and refugee problem.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Din Bilimi Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akıncı, B., Nergiz, A. ve Gedik, E. (2015). Uyum süreci üzerine bir değerlendirme: göç ve toplumsal kabul. Göç Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 58-83.
  • Akman, G. N. (2014). Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri. http://www.academia.edu/15658650/ . Erişim Tarihi: 27.06.2018.
  • Akman, Ö. ve Alagöz, B.(2018). Relation between meta cognitive awareness and participation to class discussion of university students,” Universal Journal of Educational Research, 6(1),11-24.
  • Ataman, H. (2015). Mülteci mi, sığınmacı mı, misafir mi? Görüş Dergisi, 88.
  • Aydoğan, D. (2006). Yabancı çingenelerin Türkiye’ye giriş, ikamet, seyahat özgürlükleri ile Türkiye’den sınır dışı edilmeleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Çoşkun, F. (2004). Uluslararası mülteci hukuku ve sınır dışı etme veya geri gönderme yasağı. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale, Türkiye.
  • Ekici, G. ve Hevedanlı, M.(2010). Lise öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Türk Fen Eğitim Dergisi, 4, 97-109.
  • Karakoç, R. (2011). Göç olgusunun kentsel toplumsal ilişkilere etkisi. Kuram ve Yöntem Açısından Türkiye’de Kamu Yönetimi Bildiriler Kitabı. IX. Kamu Yönetimi Forumu, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Ankara, Türkiye,18-21 Ekim 2011.
  • Karpat, K. H. (2003). Osmanlıdan günümüze etnik yapılanma ve göçler. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Nurdoğan, A. K., Dur, A.İ.B. ve Öztürk, M. (2017). Türkiye’nin mülteci sorunu ve Suriye krizinin mülteci sorununa etkileri, İş ve Hayat Dergisi, 1(1), 217-238.
  • Oğuz Haçat, S.(2018). Assessment of the basic law lesson consistent with the opinions of social studies preservice teachers,” International Journal of Higher Education, 1(7), 103-110.
  • Özdemir, E.(2017). Suriyeli mülteciler krizinin Türkiye’ye etkileri, Uluslararası Kriz ve Siyaset Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 114-140.
  • Özer, İ. (2004). Kentleşme, kentlileşme ve kentsel değişme. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Özkara, S. (1990). Türkische migranten in der bundesrepublik deutschland, Band II, Köln: Önel Verlag.
  • Reçber, S. (2014). Hayatın yok yerindekiler: mülteciler ve sığınmacılar. Sosyal İnsan Hakları Sempozyumu VI. Petrol İş Yayını 119, İstanbul: 247-268.
  • Ulu Kalın, Ö.(2017). “İlkokul 4 sınıf için hazırlanan etkileşimli sosyal bilgiler öğrenci çalışma kitabının öğrencilerin kavram algılamalarına etkisi,” The Journal of Social Science, 4(11), 910–924.
  • Ulu Kalın, Ö.(2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer hiyerarşisi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(38), 29-44.
  • Yalçın, C. (2004). Göç sosyolojisi, Ankara: Anı Yayıncılık.
APA KOÇOGLU E, SALUR M (2018). Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. , 2408 - 2425.
Chicago KOÇOGLU EROL,SALUR Murat Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. (2018): 2408 - 2425.
MLA KOÇOGLU EROL,SALUR Murat Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. , 2018, ss.2408 - 2425.
AMA KOÇOGLU E,SALUR M Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. . 2018; 2408 - 2425.
Vancouver KOÇOGLU E,SALUR M Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. . 2018; 2408 - 2425.
IEEE KOÇOGLU E,SALUR M "Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları." , ss.2408 - 2425, 2018.
ISNAD KOÇOGLU, EROL - SALUR, Murat. "Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları". (2018), 2408-2425.
APA KOÇOGLU E, SALUR M (2018). Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2408 - 2425.
Chicago KOÇOGLU EROL,SALUR Murat Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.3 (2018): 2408 - 2425.
MLA KOÇOGLU EROL,SALUR Murat Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.3, 2018, ss.2408 - 2425.
AMA KOÇOGLU E,SALUR M Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(3): 2408 - 2425.
Vancouver KOÇOGLU E,SALUR M Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 19(3): 2408 - 2425.
IEEE KOÇOGLU E,SALUR M "Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.2408 - 2425, 2018.
ISNAD KOÇOGLU, EROL - SALUR, Murat. "Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 19/3 (2018), 2408-2425.