Yıl: 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 61 - 72 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-06-2019

KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI

Öz:
Beden eğitimi öğretmen adayları üniversite eğitimi sürecinde aldıkları eğitimin gerçek ortamlardan çok, teoriye dayalı ya da yapayortamlarda olmasından dolayı, özel gereksinimli öğrencilere yardım etme konusunda çok hevesli olmalarına rağmen nasıl destek sağlayacaklarınıbilememektedirler (Marley ve ark. 2005). Yapılan örnek olay çalışması da özel gereksinimi olan bir öğrencinin beden eğitimidersine katılım sürecinde öğretmen adayının deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcıları; uygulama öğretmeni, bedeneğitimi öğretmen adayı, kaynaştırma öğrencisi (Emir), Emir’in yardımcı ablası, Alan Uzmanı (Danışman), Emir’in 7. Sınıf arkadaşları,Naz ile birlikte beden eğitimi dersini işleyen öğretmen adayı ortağı Seda’dır. Araştırmanın verileri; araştırmacı günlüğü, araştırmacıders sonrası yansımaları ve alan uzmanı ile yapılan haftalık toplantı kayıtları ile toplanmıştır. Verilerin içerik analizi sonucu bulgular şutemalar altında toplanmıştır: “Yardımları olmadan olmazdı”, “Deneyerek, deneyimleyerek problemler çözülüyor”. Öğretmen eğitimi sürecindekiuygulamalı derslerin gerçek ortamlar ile bağlantılı verilmesi, öğretmen adaylarının sorunları gerçek ortamında çözmesi, problemlerlebaş edebilmeyi sosyal çevre yardımı ile mesleğe başlamadan öğrenmesi, öğrenme ortamında bulunan öğretmen adaylarının öğrenmesürecini kolaylaştıracaktır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

THE REFLECTION OF ACTIVE PARTICIPATION OF MAINSTREAM STUDENT TO PHYSICAL EDUCATION COUR

Öz:
Because pre-service teachers' undergraduate education is based on theoretical or inauthentic environment rather than authentic, although they are enthusiastic about helping students with special needs about active participation of courses, they don't know how to provide support (Marley et.al, 2005). This case study explores a pre-service teacher's experiences on participation of student with special needs to physical education lesson.). Participants of study were; cooperating physical education teacher, pre-service teacher, a student with special needs (Emir), helper sister of Emir, expert, classmates of Emir, the other pre-service teacher (Seda) who teach physical education course. Multiple sources of data collection were employed: researcher journal, post-lesson reflections of researcher, weekly meetings with an expert. Data were analysed using the content analysis approach and themes emerged were: "impossible without their help" and " Problems are solved by trying and experiencing". The results indicated that pre-service teachers' learning process who are in the learning context can be facilitated when applied lessons in undergraduate programs deliver in authentic context, solve their problems in real environments, learn how to deal with problems via social environment before they enter the field.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akçamete G, Gürgür H, Kış A, Kayaoğlu H (2003): Kaynaştırma programlarına yerleştirilmiş öğrencilerin okuma yazma güçlükleri. 12. Ulusal Özel Eğitim Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Ankara.
  • Brown JS, Collins A, Duguid P (1989): Situated cognition and the culture of learning. Educational researcher, 18, 32-42.
  • Clancey WJ (1995): A tutorial on situated learning. Proceedings of the International Conference on Computers and Education, Taiwan. 49-70. In: Self, J (Ed), VA: AACE, Charlottesville.
  • Coates, J, Vickerman P (2008): Let the children have their say: A review of children with special educational needs experiences of physical education. Support for Learning, 23, 168–75.
  • 5Creswell JW (2003): Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed). Sage Publications, Thousand Oaks.
  • Creswell JW (2013): Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications, Thousand Oaks.
  • Duffy TM, Lowyck J, Jonassen DH (1993): Designing Environments for Constructive Learning. Springer-Verlag, Berlin.
  • Eğitim Reform Girişimi (ERG) (2016): Engeli olan çocukların Türkiye’de eğitime erişimi: Durum analizi ve öneriler. Eğitim Reform Girişimi Araştırma Raporu, http://www.egitimreformugirisimi.org/sites/ www.egitimreformugirisimi.org/files/ 160822_UnicefOzelGereksinimliRaporTR. web.pdf (10 Ocak 2017) Eripek S (2005): Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim. Standart, Ekonomik ve Teknik Dergisi, 44. 525, 14-19.
  • Glaser B, Strauss AL (1967): The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Wiedenfeld and Nicholson, London.
  • Henson KT (2003): Foundations for learnercentered educational: A knowledge base. Education, 124(1), 5-16
  • Houser J (2015): Nursing research: reading, using, and creating evidence. (3rd ed). Jones ve Bartlett Learning, Burlington.
  • Hunuk D, Ince ML, Tannehill D (2013): Developing teachers’ health-related fitness knowledge through a community of practice: Impact on student learning. European Physical Education Review, 19(1), 3-20.
  • Karaçam MŞ, Koca C (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının çokkültürlülük farkındalıkları. Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 89-103.
  • Kargın T (2007): Baş Makale: Eğitsel Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Kesiktas AD (2009): Early Childhood Special Education for children with visualiImpairments: Problems and solutions. Educational Sciences: Theory and Practice, 9(2), 823-832.
  • Kılıç E (2004): Durumlu öğrenme kuramının eğitimdeki yeri ve önemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 307-320.
  • Kılınç N, Alagül Ö (2015): Öğrenerek öğretiyorum: Hareket Eğitim modelini öğretmeyi öğrenme süreci. V. Beden Eğitimi Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu, ODTÜ, Ankara.
  • Lave J (1996): Teaching, as learning, in practice. Mind, culture, and activity, 3(3), 149-164.
  • Lave J, Wenger E (1991): Situated Learning: Legitimate Peripheral Practice. Cambridge University Press, Cambridge.
  • Lincoln YS, Guba EG (1985): Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
  • McClannahan LE, Krantz PJ (2010): Otizmli çocukların eğitiminde etkinlik çizelgelerinin kullanımı. (Çev. B.Birkan) Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Melekoğlu MA (2013): Özel gereksinimli öğrencilerle yürütülen etkileşim projesinin genel eğitim öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik olumlu tutum ve farkındalık geliştirmeleri Uüzerindeki etkilerinin belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1053-1077.
  • Morley D, Bailey R, Tan J, Cooke B (2005): Inclusive physical education: Teachers’ views of teaching children with special educational needs and disabilities in physical education. European Physical Education Review, 11, 84- 107
  • Özen A. (2012): Özel gereksinimli bireyler. E. Tekin-İftar (Editör). Özel gereksinimli bireyler ve bakım hizmetleri (2-21). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim fakültesi Yayınları.
  • Patton MQ (2002): Qualitative Research & Evaluation Methods (3rd ed). CA: Sage Publication, Thousand Oaks.
  • Perkins DN (1999): The Many Faces of Constructivısm. Educational Leadership, 57(2), 354– 371.
  • Sadioğlu Ö, Bilgin A, Batu S, ve ark (2013): Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin sorunları, beklentileri ve önerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1743- 1765.
  • Saraç T, Çolak A (2012): Kaynaştırma uygulamaları sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüş ve önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Sarı H, Bozgeyikli H (2003): Öğretmen adaylarının özel eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: karşılaştırmalı bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 183-203.
  • Smith A, Green K (2004): Including pupils with special educational needs in secondary school physical education: A sociological analysis of teachers’ views. British Journal of Sociology of Education, 25, 593–608.
  • Smith A, Thomas N (2006): Including pupils with special educational needs and disabilities in national curriculum physical education: A brief review. European Journal of Special Needs Education, 21, 69–83.
  • Standal QF, Jespersen E (2008): Peers as Resources for Learning: A Situated Learning Approach to Adapted Physical Activity in Rehabilitation. Adapted Physical Activity Quarterly, 25, 208-227
  • Streubert HJ, Carpenter DR (2011): Qualitative research in nursing. Lippincott Williams ve Wilkins (5. ed), Philadelphia.
  • Topçu E, Katılmış A (2013): Yarı Zamanlı Kaynaştırma Eğitimi Alan Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Düşünceleri. Sakarya University Journal of Education, 3(3), 48-81
  • Tudge J (1990): Vygotsky, the zone of proximal development, and peer collaboration: Implications for classroom practice. Vygotsky and education: Instructional implications applications of sociohistorical psychology. 155-174. In: L C Moll (Ed), Cambridge University Press, Cambridge.
  • Vescio V, Ross D, Adams A (2008): A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning. Teaching and Teacher Education, 24, 80–91.
  • Vickerman P, Coates J (2009): Trainee and recently qualified physical education teachers perspectives on including children with special educational needs. Physical Education and Sport Pedagogy, 14, 137–53
  • Yin RK (1994): Case study research design and methods. SAGE Publications.
APA GÜRSEL F, KILINÇ ŞAHBAZ N, Alagul O (2018). KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. , 61 - 72.
Chicago GÜRSEL Ferda,KILINÇ ŞAHBAZ Nazan,Alagul Ozlem KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. (2018): 61 - 72.
MLA GÜRSEL Ferda,KILINÇ ŞAHBAZ Nazan,Alagul Ozlem KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. , 2018, ss.61 - 72.
AMA GÜRSEL F,KILINÇ ŞAHBAZ N,Alagul O KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. . 2018; 61 - 72.
Vancouver GÜRSEL F,KILINÇ ŞAHBAZ N,Alagul O KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. . 2018; 61 - 72.
IEEE GÜRSEL F,KILINÇ ŞAHBAZ N,Alagul O "KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI." , ss.61 - 72, 2018.
ISNAD GÜRSEL, Ferda vd. "KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI". (2018), 61-72.
APA GÜRSEL F, KILINÇ ŞAHBAZ N, Alagul O (2018). KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16(1), 61 - 72.
Chicago GÜRSEL Ferda,KILINÇ ŞAHBAZ Nazan,Alagul Ozlem KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16, no.1 (2018): 61 - 72.
MLA GÜRSEL Ferda,KILINÇ ŞAHBAZ Nazan,Alagul Ozlem KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.16, no.1, 2018, ss.61 - 72.
AMA GÜRSEL F,KILINÇ ŞAHBAZ N,Alagul O KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(1): 61 - 72.
Vancouver GÜRSEL F,KILINÇ ŞAHBAZ N,Alagul O KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2018; 16(1): 61 - 72.
IEEE GÜRSEL F,KILINÇ ŞAHBAZ N,Alagul O "KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI." SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16, ss.61 - 72, 2018.
ISNAD GÜRSEL, Ferda vd. "KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI". SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 16/1 (2018), 61-72.