Yıl: 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1921 - 1937 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-06-2019

KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ

Öz:
Bu çalışmada Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerdeki (KAÇD) katılımcıların KAÇD’ye katılım nedenlerini performans beklentisi, çaba beklentisi, kolaylaştırıcı şartlar ve sosyal faktörler açılarından tespit etmek ve KAÇD’den haberdar oldukları kaynakları belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi temel alınmıştır. Çalışmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi’nin KAÇD platformu olan Atademix’teki kurslarda yer alan ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 698 katılımcı oluşturmaktadır. Bu katılımcılar Atademix’teki kurslardan en az birine kayıtlı katılımcılardan oluşmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin yapısı oluşturulurken Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli kullanılmıştır. Bu modelde performans beklentisi, çaba beklentisi, kolaylaştırıcı şartlar ve sosyal faktörler boyutları yer almaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistiki yöntemler kullanılmıştır. Katılımcıların en çok sosyal medya aracılığı ile KAÇD’den haberdar oldukları tespit edilmiştir. Katılımcıların KAÇD’ye performans beklentisi, çaba beklentisi ve kolaylaştırıcı şartlar nedenleriyle katılımını belirleyen maddelerin ortalamalarının yüksek olduğu ve sosyal faktörün diğer faktörlere oranla ortalamasının düşük olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

WHY PARTICIPANTS ATTEND MOOC? ATADEMIX SAMPLE

Öz:
In this study, it is aimed to determine the reasons why the participants attend Massive Open Online Course (MOOC) in terms of performance, effort, social, and facilitating and the sources they heard about MOOC. The survey method was used in this study. The sample of the study was consisted of 698 participants selected at the courses of MOOC called Atademix, from Atatürk University and selected by convenience sampling method. These participants registered at least one of the courses in Atademix. In this study, questionnaire was used as data collection tool. Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model was used while constructing the questionnaire. This model include performance, effort, social, and facilitating. Descriptive statistical methods were used in the analysis of the data. It has been determined that most of the participants are informed by MOOC through social media. Participants were found to have a high average of the items that determine participation for reasons of performance, effort, facilitating, and the social factor was lower than the other factors.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Agarwal, A. (2012). ‘Circuits and Electronics’, MITx. Chronicle of Higher Education, 59(6), B10.
  • Allon, G. (2012). ‘Operations Management’, Udemy. Chronicle of Higher Education, 59(6), B10–11.
  • Atademix (2017). http://atademix.atauni.edu.tr/ Nisan 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Aydemir, M., Çelik, E., Bingöl, İ., Çakmak Karapınar, D., Kurşun, E., & Karaman, S. (2016). İnternet üzerinden herkese açık kurs (İHAK) sağlama deneyimi: AtademiX. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 52-74.
  • Belanger, Y., & Thornton, J. (2013). Bioelectricity: A quantitative approach. 7 Mayıs 2016 tarihinde http://dukespace.lib.duke.edu/dspace/bitstream/handle/10161/6216/Duke_Bi oelectricity_MOOC_Fall2012.pdf adresinden alınmıştır.
  • Breslow, L., Pritchard, D. E., DeBoer, J., Stump, G. S., Ho, A. D., & Seaton, D. T. (2013). Studying learning in the worldwide classroom. Research into edX’s first MOOC. Research & Practice in Assessment, 8, 13–25.
  • Chen, Y. (2014). Investigating MOOCs through blog mining. International Review of Research in Open and Distance Learning, 15(2).
  • Chengjie, Y. (2015). Challenges and changes of MOOC to traditional classroom teaching mode. Canadian Social Science, 11(1), 135-139.
  • Chiu, C.M., & E.T.G. Wang. (2008). Understanding Web-based learning continuance intention: The role of subjective task value. Information & Management, 45, 194-201.
  • Daniel, J. (2012). Making sense of MOOCs: Musings in a maze of myth, paradox and possibility. Journal of Interactive Media in Education, 3. 21 Şubat 2015 tarihinde http://wwwjime.open.ac.uk/jime/article/viewArticle/2012-18/html adersinden alınmıştır.
  • de Freitas, S.I., Morgan, J. & Gibson, D. (2015). Will MOOCs transform learning and teaching in higher education? Engagement and course retention in online learning provision. British Journal of Educational Technology, 46(3), 455-471.
  • Evans, D. (2012). ‘Introduction to computer science’, Udacity. Chronicle of Higher Education, 59(6), B11.
  • Hew, K. F., & Cheung, W. S. (2012). Student participation in online discussions: Challenges, solutions, and future research. New York: Springer.
  • Hew, K. F., & Cheung, W. S. (2014). Students’ and instructors’ use of massive open online courses (MOOCs): Motivations and challenges. Educational Research Review, 12(2014), 45–58.
  • Jacobs, A. J. (2013). Two cheers for Web U! New York Times, 162(56113), 1–7.
  • Kassabian, D. (2014). Massive Open Online Courses (MOOCs) at elite, early-adopter universities: Goals, progress, and value proposition. Published doctoral thesis. University of Pennsylvania, Pennsylvania, USA.
  • Kaul, G. (2012). ‘Introduction to finance’, Coursera. Chronicle of Higher Education, 59(6), B8.
  • Kikkas, K., Laanpere, M., & Põldoja, H. (2011). Open courses: The next big thing in elearning. In A. Rospigliosi (Ed.), Proceedings of the 10th European Conference on e-Learning (pp. 370–376). Reading: Academic Publishing Limited.
  • Kirschner, A. (2012). A pioneer in online education tries a MOOC. Chronicle of Higher Education, 59(6), B21–22.
  • Kop, R. (2011). The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning experiences during a massive open online course. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 19–38.
  • Koutropoulos, A., Gallagher, M. S., Abajian, S. C., de Waard, I., Hogue, R. J., Keskin, N. O., & Rodgriguez, C. O. (2012). Emotive vocabulary in MOOCs: Context & participant retention. European Journal of Open, Distance and E-Learning,1.
  • Mackness, J., Mak, S. & Williams, R. (2010). The ideals and reality of participating in a MOOC. In L. Dirckinck-Holmfeld et al. (Eds.), Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning 2010 (pp. 266–275). University of Lancaster: Lancaster.
  • Marques, J., & McGuire, R. (2013). What is a massive open online course anyway? MN+ R attempts a definition. MOOC News & Reviews
  • Martin, F. G. (2012). Will massive open online courses change how we teach? Communications of the ACM, 55(8), 26–28.
  • McMillan, H., & J. Schumacher, S. (2006). Research in education evidence-based inquiry. 6th Edition, Boston: Allyn and Bacon Inc.
  • Oktal, Ö. (2013). Kullanıcıların bilgi sistemini kabulünü etkileyen faktörlerin UTAUT perspektifinden incelenmesi. H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(1), 153-170
  • Özerbaş, M.A., & Kaya, A.B. (2017). Öğretim tasarımı çalışmalarının içerik analizi: ADDIE modeli örneklemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 26-42.
  • Peter, S., & Deimann, M. (2013). On the role of openness in education: A historical reconstruction. Open Praxis, 5(1), 7-14.
  • Rai, L., & Chunrao, D. (2016). Influencing factors of success and failure in MOOC and general analysis of learner behavior. International Journal of Information and Education Technology, 6(4), 262-268.
  • Rice, J. (2013). What I learned in MOOC. College Composition and Communication, 64(4), 695–703.
  • Sánchez-Vera, M. d. M., León-Urrutia, M., & Davis, H. C. (2014). Challenges in the creation, development and implementation of MOOCs: Web Science course at the University of Southampton. Comunicar, 22(44), 37-43.
  • Siribaddana, D. (2010). The future of ınstructional desinging in medical education: Letting the computer do the work. Sri Lanka Journal of Bio-Medical Informatics, 1(1): 76-85
  • Şimşek, A. (2014). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Basımevi.
  • Venkatesh, V., & Davis, F. (2000). A theoretical extension of the Technology Acceptance Model: Four longitudinal field studies. Management Science, 46(2), 186-204.
  • Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425-478.
  • Wang, Y.S., & Y.W. Shih (2009). Why do people use ınformation kiosks? A validation of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. Government Information Quarterly, 26, 158-165.
  • Young, J. R. (2013). What professors can learn from ‘hard core’ MOOC students. Chronicle of Higher Education, 59(37), A4.
  • Yuan, L., & Powell, S. (2013). MOOCs and open education: Implications for higher education. Cetis White Paper, 1-21.
  • Zutshi, S., O’Hare, S., & Rodafinos,A. (2013). Experiences in MOOCs: The perspective of students. American Journal of Distance Education, 27(4), 218-227.
APA Aydemir Arslan M, ÇELIK E, Kurşun E, KARAMAN S (2018). KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. , 1921 - 1937.
Chicago Aydemir Arslan Melike,ÇELIK EMBIYA,Kurşun Engin,KARAMAN SELÇUK KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. (2018): 1921 - 1937.
MLA Aydemir Arslan Melike,ÇELIK EMBIYA,Kurşun Engin,KARAMAN SELÇUK KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. , 2018, ss.1921 - 1937.
AMA Aydemir Arslan M,ÇELIK E,Kurşun E,KARAMAN S KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. . 2018; 1921 - 1937.
Vancouver Aydemir Arslan M,ÇELIK E,Kurşun E,KARAMAN S KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. . 2018; 1921 - 1937.
IEEE Aydemir Arslan M,ÇELIK E,Kurşun E,KARAMAN S "KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ." , ss.1921 - 1937, 2018.
ISNAD Aydemir Arslan, Melike vd. "KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ". (2018), 1921-1937.
APA Aydemir Arslan M, ÇELIK E, Kurşun E, KARAMAN S (2018). KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(4), 1921 - 1937.
Chicago Aydemir Arslan Melike,ÇELIK EMBIYA,Kurşun Engin,KARAMAN SELÇUK KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.4 (2018): 1921 - 1937.
MLA Aydemir Arslan Melike,ÇELIK EMBIYA,Kurşun Engin,KARAMAN SELÇUK KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.4, 2018, ss.1921 - 1937.
AMA Aydemir Arslan M,ÇELIK E,Kurşun E,KARAMAN S KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 18(4): 1921 - 1937.
Vancouver Aydemir Arslan M,ÇELIK E,Kurşun E,KARAMAN S KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 18(4): 1921 - 1937.
IEEE Aydemir Arslan M,ÇELIK E,Kurşun E,KARAMAN S "KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.1921 - 1937, 2018.
ISNAD Aydemir Arslan, Melike vd. "KATILIMCILAR KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERE NEDEN KATILIYORLAR? ATADEMİX ÖRNEĞİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/4 (2018), 1921-1937.