Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 179 - 199 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.19129/sbad.355 İndeks Tarihi: 11-01-2019

SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Bu çalışmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümünde lisanseğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin muhasebe dersine karşı tutumlarınısaptamak ve tutumlarının başarı düzeylerine etkisini belirlemektir. Tutum; bireyinele alınan bir nesneye, bir duruma veya olaya karşı olan olumlu veya olumsuz tavrıve sürekli olan inanç ve duygularıdır. Öğretim elemanlarının gerek kendiderslerine, gerekse sosyal yaşamdaki diğer olgulara yönelik öğrenci tutumlarınınne olduğunu, nasıl ölçüleceğini bilmeleri eğitimin niteliğini artırmada önemli biretken olabilir. Ayrıca tutumların davranışa dönüşmesi sebebiyle, derse karşı olumlututumlar, eğitimde ve meslek hayatında başarıyı da beraberinde getirecektir.Araştırma bu düşünceden yola çıkılarak ve konuyla ilgili olarak sağlık yönetimialanında eksikliğin var olması sebebiyle tercih edilmiştir. Araştırmanın birincibölümünde sağlık yönetimi bölümü, muhasebe eğitimi ve tutum ile ilgili literatürbilgisi verilmiştir. Daha sonra konuyla ilgili yapılan araştırmalara yer verilmiştir.Son bölümde ise bulgular ve sonuçlar yer almaktadır. Tanımlayıcı araştırmadaelektronik anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerinin muhasebetutumunu ölçmek için Ertuğrul ve Özdemir‟in (2014) kullandığı anket ölçeğindenyararlanılmış olup ölçeğin Cronbach alpha katsayısı 0,960 olarak saptanmıştır.Anket ölçeği; isteksizlik-sıkıcılık boyutunda 22 madde, gereklilik boyutunda 6madde ve isteklilik-sevme boyutunda 12 madde olmak üzere toplam 40 maddedenoluşmaktadır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında CumhuriyetÜniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde aktif olaraklisans eğitimi alan 490 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde tabakalıörnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 260 öğrenci katılmış olup,katılımcıların 135‟i birinci, 125‟i ikinci öğretim öğrencisidir. Çalışmaya katılanöğrencilerin ağırlıklı genel not ortalaması 2,61‟dir. Araştırma sonucunda, anketekatılan öğrencilerin muhasebe dersinin gerekliliğinin kısmen farkında oldukları vebölümü seven öğrencilerin derse karşı olumlu tutum sergiledikleri görülmüştür.Aynı zamanda derse olan tutumlarının başarı düzeylerini etkilediği saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri

A RESEARCH ON THE EFFECTS ON ACHIEVEMENT LEVELS OF ATTITUDES TOWARDS ACCOUNTING COURSE HEALTH MANAGEMENT STUDENTS

Öz:
The aim of this study was determine Cumhuriyet University Department of Health Management section porcelain enamel license training is a students ' attitudes towards accounting courses. Attitude; is the positive or negative attitude of the individual towards an object, situation, or being dealt with, and the persistent beliefs and emotions. It can be an important factor in increasing the quality of education by the teaching staff knowing what their attitudes towards students and their other students in social life are and how to measure them. Moreover, positive attitudes towards the course will bring success with education and professional life, as attitudes are transformed into behavior. This research has been chosen because of the fact that there are deficiencies in the field of health management with regard to this issue. In the first part of the study, literature on health management, accounting education and attitude was given. Later, researches related to the subject were given. In the last section, findings and conclusions are included. Electronic survey research method identifier. In the study, the questionnaire scale used by Ertuğrul and Özdemir (2014) was used to measure the accounting attitude of the students and the Cronbach alpha coefficient of scale was determined as 0,960. Questionnaire scale; 22 items in the dimension of reluctance-urgency, 6 items in the necessity dimension and 12 items in the will-love dimension in total 40 items. The research universe of 2017-2018 academic year undergraduate field of Cumhuriyet University Faculty of Health Sciences of Health Institutions Management 490 students section constitute. The selection of sampling stratified sampling method was used. Study of 260 students have participated, 135 of the participants are primary education; and 125 is the secondary education student. 260 students participated in the study, the average grade point average of the students who participated in the study is 2,61. As a result of the research, it was seen that the students who participated in the survey were partially aware of the necessity of the accounting course and the students who were in the department had a positive attitude towards the course. At the same time, it was determined that attitudes towards the course affected the achievement levels.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BİÇER E, Aydın Y, ILIMAN YALTAGİL E (2018). SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 179 - 199. 10.19129/sbad.355
Chicago BİÇER Enis B.,Aydın Yüksel,ILIMAN YALTAGİL EBRAR SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. (2018): 179 - 199. 10.19129/sbad.355
MLA BİÇER Enis B.,Aydın Yüksel,ILIMAN YALTAGİL EBRAR SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 2018, ss.179 - 199. 10.19129/sbad.355
AMA BİÇER E,Aydın Y,ILIMAN YALTAGİL E SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2018; 179 - 199. 10.19129/sbad.355
Vancouver BİÇER E,Aydın Y,ILIMAN YALTAGİL E SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2018; 179 - 199. 10.19129/sbad.355
IEEE BİÇER E,Aydın Y,ILIMAN YALTAGİL E "SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." , ss.179 - 199, 2018. 10.19129/sbad.355
ISNAD BİÇER, Enis B. vd. "SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". (2018), 179-199. https://doi.org/10.19129/sbad.355
APA BİÇER E, Aydın Y, ILIMAN YALTAGİL E (2018). SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 179 - 199. 10.19129/sbad.355
Chicago BİÇER Enis B.,Aydın Yüksel,ILIMAN YALTAGİL EBRAR SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 13, no.1 (2018): 179 - 199. 10.19129/sbad.355
MLA BİÇER Enis B.,Aydın Yüksel,ILIMAN YALTAGİL EBRAR SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.1, 2018, ss.179 - 199. 10.19129/sbad.355
AMA BİÇER E,Aydın Y,ILIMAN YALTAGİL E SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2018; 13(1): 179 - 199. 10.19129/sbad.355
Vancouver BİÇER E,Aydın Y,ILIMAN YALTAGİL E SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2018; 13(1): 179 - 199. 10.19129/sbad.355
IEEE BİÇER E,Aydın Y,ILIMAN YALTAGİL E "SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13, ss.179 - 199, 2018. 10.19129/sbad.355
ISNAD BİÇER, Enis B. vd. "SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 13/1 (2018), 179-199. https://doi.org/10.19129/sbad.355