Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 28 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.14686/buefad.374138 İndeks Tarihi: 15-01-2019

Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education

Öz:
The purpose of this study is to determine the perceptions of teacher candidates of Turkish and Social Sciences Education on the concept of “book” through metaphors. The study group consists of 330 students who study in the first and last classes in the second semester of 2016-2017 academic year. The data were obtained through the forms in which the personal information was included and the completed form was given “book for me ... because ...”. The 330 data obtained were analyzed by content analysis technique via Nvivo 11 PLUS program and 9 metaphors determined to be weak structure were extracted. The remaining 321 metaphors were compiled to form a metaphor list, grouped by themes and 13 conceptual categories were created. According to the metaphors in these 13 conceptual categories; journey (111), source of information and entertainment (65), friend (44), treasure (22), awareness (22), nature (17), object (11), requirement (11), life (7), insignificant (4), feeling (3), purpose (2) and miracle (2).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümündeki Öğretmen Adaylarının “Kitap” Kavramı Üzerine Algılarının İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi bölümündeki öğretmen adaylarının “kitap” kavramı üzerine algılarını metaforlar yoluyla belirlemektir. Çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında ilk ve son sınıflarında okuyan 330 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, kişisel bilgilerin yer aldığı ve öğrencilerin “benim için kitap… çünkü…”şeklinde verilen ifadeyi tamamladıkları formlar aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen 330 verinin Nvivo 11 PLUS programı ile içerik analizi yapılmıştır ve zayıf yapıda olduğu düşünülen 9 metafor çıkarılmıştır. Ayıklama sonucunda kalan 321 metafor ile bir metafor listesi oluşturulmuş, temalar aracılığı ile gruplandırılmış 13 kavramsal kategori oluşturulmuştur. Oluşturulan bu 13 kavramsal kategoride yer alan metaforlar; yolculuk (111), bilgi ve eğlence kaynağı (65), dost (44), hazine (22), farkındalık oluşturma (22), doğa (17), nesne (11), gereksinim (11), hayat (7), önemsiz (4), duygu (3), amaç (2), mucize (2) şeklindedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKKAYA N, AHISKALI E, AKBULUT S (2018). Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. , 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
Chicago AKKAYA Nevin,AHISKALI Eylem Ezgi,AKBULUT SERDAR Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. (2018): 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
MLA AKKAYA Nevin,AHISKALI Eylem Ezgi,AKBULUT SERDAR Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. , 2018, ss.1 - 28. 10.14686/buefad.374138
AMA AKKAYA N,AHISKALI E,AKBULUT S Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. . 2018; 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
Vancouver AKKAYA N,AHISKALI E,AKBULUT S Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. . 2018; 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
IEEE AKKAYA N,AHISKALI E,AKBULUT S "Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education." , ss.1 - 28, 2018. 10.14686/buefad.374138
ISNAD AKKAYA, Nevin vd. "Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education". (2018), 1-28. https://doi.org/10.14686/buefad.374138
APA AKKAYA N, AHISKALI E, AKBULUT S (2018). Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
Chicago AKKAYA Nevin,AHISKALI Eylem Ezgi,AKBULUT SERDAR Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.1 (2018): 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
MLA AKKAYA Nevin,AHISKALI Eylem Ezgi,AKBULUT SERDAR Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.1, 2018, ss.1 - 28. 10.14686/buefad.374138
AMA AKKAYA N,AHISKALI E,AKBULUT S Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 7(1): 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
Vancouver AKKAYA N,AHISKALI E,AKBULUT S Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 7(1): 1 - 28. 10.14686/buefad.374138
IEEE AKKAYA N,AHISKALI E,AKBULUT S "Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.1 - 28, 2018. 10.14686/buefad.374138
ISNAD AKKAYA, Nevin vd. "Examination on Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/1 (2018), 1-28. https://doi.org/10.14686/buefad.374138