Yıl: 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 187 - 207 Metin Dili: Türkçe DOI: 023355940034259 İndeks Tarihi: 27-02-2019

4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları

Öz:
Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersineyönelik tutumları ile epistemolojik inançlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenleraçısından incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Afyonkarahisar ilinde öğrenimgören 319 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığıaraştırmada veriler Fen Bilimleri dersi tutum ölçeği ve epistemolojik inançlar anketiile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin Fen Bilimleri dersineyönelik olumlu bir tutuma sahipken, epistemolojik inançlarının istenilen düzeydeolmadığı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin epistemolojik inançları ile Fen Bilimleridersine yönelik tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu veepistemolojik inançların Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları istatistiksel olarakanlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Psikoloji

4th Grade Students' Epistemological Beliefs and Attitudes to Science Course

Öz:
The purpose of this study is adoption of attitude related Science lesson of students and the epistemological beliefs of them and is investigated this in terms of various variables. The sample of the research included 319 primary students who are 4th grade in Afyonkarahisar. In investigation that was used scan model, dates were obtained thanks to epistemological beliefs survey and Science lesson attitude scale. According to findings of research, it has been found that students have medium epistemological attitude when they have positive attitude about Science lesson. It has been concluded that epistemological beliefs of students is meaningful positive correlation between attitudes linked Science lesson is predicted statistically considering epistemological beliefs.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Psikoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Ocak İ, ERBASAN Ö (2017). 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. , 187 - 207. 023355940034259
Chicago Ocak İjlal,ERBASAN Ömer 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. (2017): 187 - 207. 023355940034259
MLA Ocak İjlal,ERBASAN Ömer 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. , 2017, ss.187 - 207. 023355940034259
AMA Ocak İ,ERBASAN Ö 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. . 2017; 187 - 207. 023355940034259
Vancouver Ocak İ,ERBASAN Ö 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. . 2017; 187 - 207. 023355940034259
IEEE Ocak İ,ERBASAN Ö "4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları." , ss.187 - 207, 2017. 023355940034259
ISNAD Ocak, İjlal - ERBASAN, Ömer. "4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları". (2017), 187-207. https://doi.org/023355940034259
APA Ocak İ, ERBASAN Ö (2017). 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 187 - 207. 023355940034259
Chicago Ocak İjlal,ERBASAN Ömer 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19, no.2 (2017): 187 - 207. 023355940034259
MLA Ocak İjlal,ERBASAN Ömer 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.19, no.2, 2017, ss.187 - 207. 023355940034259
AMA Ocak İ,ERBASAN Ö 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 19(2): 187 - 207. 023355940034259
Vancouver Ocak İ,ERBASAN Ö 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 19(2): 187 - 207. 023355940034259
IEEE Ocak İ,ERBASAN Ö "4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları." Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, ss.187 - 207, 2017. 023355940034259
ISNAD Ocak, İjlal - ERBASAN, Ömer. "4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları". Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19/2 (2017), 187-207. https://doi.org/023355940034259