Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 364 - 373 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.19126/suje.466841 İndeks Tarihi: 23-09-2019

Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri

Öz:
Güncel çalışmalarda Türkiye'deki eğitim politikalarında öğrencilerin STEM eğitimi ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri geliştirebilmeleri ve ülkedeki STEM işgücünün artırılması için bir reforma ihtiyaç olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmada, dünyada ve Türkiye'de yoğun ilgi gören STEM eğimine yönelik olarak, öğrenme-öğretme sürecinin önemli paydaşları olan uygulayıcı konumundaki fen bilimleri dersi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşleri incelenmiştir. Bu çalışmanın benzer çalışmalardan farkı katılımcı öğretmenlerin mesleki tecrübelerinin 1 ve 2 yıl olmasıdır. Güncel bir öğretim yaklaşımının ele alındığı bu çalışmanın, program geliştiriciler ve fen eğitimciler açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Çalışma nitel araştırma yöntemi desenlerinden örnek olay çalışması olup, çalışmanın verileri öğretmenlere açık uçlu "STEM nedir?" sorusundan oluşan tek soruluk bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Örneklem, kamu ve özel öğretim kurumlarında görev yapmakta olan 85 fen bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenlerin ankete verdiği cevaplar ağırlıklı olarak STEM'in tanımı ile ilgili olmakla birlikte, yapılan analizler sonucunda STEM’in tanımı, amacı, Türkiye'de ve dünyada tarihi, toplumsal ve eğitime katkısı, güncel durum, öneriler ve sorunlar kategorileri ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak yeni mezun öğretmenlerin “STEM nedir?” sorusuna kapsamlı, ayrıntılı ve doğru cevaplar verdikleri görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Science Teachers' Opinions about STEM Education

Öz:
Recent studies in education policy in Turkey shows a need for reform in order to develop the knowledge and skills related to STEM education and to increase the STEM workforce in the country. In this study, opinions of science teachers were investigated as they are important stakeholders in the teaching-learning process for the position of STEM education. The significance of this study from similar studies is that the experience of the participants is 1 and 2 years. Focusing on a contemporary approach, results will be important for program developers and science educators. The study is a case study of qualitative research methods. The data was collected through a questionnaire which included only one open-ended question: "What is STEM?". The sample consists of 85 science teachers working in public and private education institutions. Although the responses to the survey of teachers mainly were about the definition of STEM, after the analysis, definition, aim, history of STEM in Turkey and in the world, social and educational contribution of the current situation, recommendations and issues categories have emerged. As a result, newly graduated teachers presented extensive, detailed, and accurate answers to the question "What is STEM?".
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özcan H, Koştur H (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. , 364 - 373. 10.19126/suje.466841
Chicago Özcan Hasan,Koştur Hakkı İlker Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. (2018): 364 - 373. 10.19126/suje.466841
MLA Özcan Hasan,Koştur Hakkı İlker Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. , 2018, ss.364 - 373. 10.19126/suje.466841
AMA Özcan H,Koştur H Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. . 2018; 364 - 373. 10.19126/suje.466841
Vancouver Özcan H,Koştur H Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. . 2018; 364 - 373. 10.19126/suje.466841
IEEE Özcan H,Koştur H "Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri." , ss.364 - 373, 2018. 10.19126/suje.466841
ISNAD Özcan, Hasan - Koştur, Hakkı İlker. "Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri". (2018), 364-373. https://doi.org/10.19126/suje.466841
APA Özcan H, Koştur H (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 364 - 373. 10.19126/suje.466841
Chicago Özcan Hasan,Koştur Hakkı İlker Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. Sakarya University Journal of Education 8, no.4 (2018): 364 - 373. 10.19126/suje.466841
MLA Özcan Hasan,Koştur Hakkı İlker Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. Sakarya University Journal of Education, vol.8, no.4, 2018, ss.364 - 373. 10.19126/suje.466841
AMA Özcan H,Koştur H Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. Sakarya University Journal of Education. 2018; 8(4): 364 - 373. 10.19126/suje.466841
Vancouver Özcan H,Koştur H Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri. Sakarya University Journal of Education. 2018; 8(4): 364 - 373. 10.19126/suje.466841
IEEE Özcan H,Koştur H "Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri." Sakarya University Journal of Education, 8, ss.364 - 373, 2018. 10.19126/suje.466841
ISNAD Özcan, Hasan - Koştur, Hakkı İlker. "Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri". Sakarya University Journal of Education 8/4 (2018), 364-373. https://doi.org/10.19126/suje.466841