GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1015 - 1034 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.7827/TurkishStudies.13015 İndeks Tarihi: 01-08-2019

GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelikGerçek Yaşam Temelli Değerler Eğitimi Programı geliştirilmesi ve GerçekYaşam Temelli Değerler Eğitimi Programının çocukların sosyal yeterlik veokula uyum becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmanicel araştırma yöntemi üzerine modellenmiş ve ön test-son test kontrolgruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçlıörnekleme yönteminin bir türü olan benzeşik örnekleme tekniği ileoluşturulmuş ve Sivas ili Hafik ilçe merkezinde bulunan bir ilkokulun ikişubeden oluşan birinci sınıfları olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 16öğrenci ve kontrol grubunda 16 öğrenci olmak üzere 32 öğrenciaraştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracıolarak “Walker-McConnell Sosyal Yeterlik ve Okul Uyum Ölçeği (WMC-SYOUÖ)” kullanılmıştır. Gerçek Yaşam Temelli Değerler Eğitimi Programı24 oturumdan oluşmaktadır. Eğitim programı 12 hafta boyunca haftadaiki gün araştırmacı tarafından deney grubuna uygulanmıştır. GerçekYaşam Temelli Değerler Eğitimi Programının öğrencilerin sosyal yeterlikve okula uyum becerileri üzerindeki etkisini incelemek için deney vekontrol grubu ölçümlerin arasındaki farkın analizinde bağımsız örneklemt testi kullanılmıştır. Kontrol grubu ön test ve son test ölçüm değerleriarasındaki farkın analizinde bağımlı örneklem t-testi kullanılmıştır.Deney grubu ön test, son test ve kalıcılık testi ölçüm değerleri arasındakifarkın analizinde bağımlı örneklem tekrarlı varyans analizi (FaktöriyelANOVA) testi kullanılmıştır. Farklılık yaratan grupların belirlenmesi amacı ile Bonferroni ikili karşılaştırma testi uygulanmıştır. GerçekYaşam Temelli Değerler Eğitimi Programının, öğrencilerin sosyal yeterlikve okula uyum becerileri üzerinde etkili olduğu ve bu etkisinin kalıcıolduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda çeşitliönerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

AN ANALYSIS OF THE EFFECT OF THE REAL LIFE BASED VALUES EDUCATION PROGRAM ON STUDENTS' SCHOOL ADJUSTMENT SKILLS AND SOCIAL COMPETENCE OF THE FIRST-GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Öz:
The aim of the research is to develop a Real Life-Based Values Training Program for first graders (primary school) and review the impacts of Real Life-Based Value Training Program on the social competence and school adaptation skills of first graders. The impacts of Real Life-Based Value Training Program on the social competence and school adaptation skills of first graders have been reviewed using pretest- posttest and control group experimental designs on quantitative research methods modeled. The study group of the research was formed using purposive sampling, and first grades of a primary school in the Hafik county town of Sivas comprising of two classes were designated as study groups. One of the first grades formed the experiment group and the other one formed the control group. 32 children, 16 of which were in the experiment group and rest in the control group, constituted the study group of the research. As the assessment instrument, “Walker-McConnell Scale of Social Competence and School Adjustment (WMC-SSCSA) was used in the research. Real Life-Based Values Training Program consists of 24 sessions. The training program was implemented on the experiment group two days a week for 12 weeks. Unpaired t test was used for the analysis of the differences between the measurements of experiment and control groups carried out for the purpose of reviewing the impacts of the Real Life-Based Values Training Program on the social competence and school adjustment skills of the children. Paired t test was used for the analysis of the differences between the measurement values of pretest and posttest of the experimental group. For the analysis of the differences between the measurement values of pretest, posttest and monitoring test; paired repeated analysis of variance (Factorial ANOVA) test was used. Bonferroni multiple comparison test was used to detect the groups that made the difference. According to the findings obtained; It was determined that the “Real Life-Based Values Training Program” had an impact on the social competency and school adjustment skills of the students and that this impact is permanent. Suggestions were presented for classroom teachers and researchers in line with the results of the research.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim 2. kademedeki gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aktaş, Z. ve Bozdoğan, A. E. (2016). Fen Bilimleri dersi “İnsan ve Çevre” ünitesiyle bütünleştirilmiş etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin merhamet değerini kazanmalarına etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 14, (32), s.39-57.
  • Aktepe, V. (2010). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde “yardımseverlik” değerinin etkinlik temelli öğretimi ve öğrencilerin tutumlarına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Albayrak, F. (2015). İlkokul sosyal bilgiler dersinde kazandırılan değerlerle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Allport, G. W. (1935). Attitudes. In C. Murchison (Ed.), Handbook of socialpsychology (Vol. 2). Worchester, MA: Clark University Press.
  • Atabey, D. (2014). Okul öncesi sosyal değerler kazanımı ölçeğinin geliştirilmesi ve sosyal değerler eğitimi programının anasınıfına devam eden çocukların sosyal değerler kazanımına etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, M. Z. (2010). Okulda değerler eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi 6 (18), 16-19.
  • Aydın, M. Z. ve Gürler Ş.A. (2014). Okulda değerler eğitimi: yöntemler-etkinlikler-kaynaklar. Ankara: Nobel.
  • Balık, Z. D. (2016). Hayat bilgisi öğretim programındaki değerler bağlamında hayat bilgisi ders kitapları ile yüz temel eser listesindeki ulusal masalların karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Balta, R. G. (2015). Öğrencilerin okula uyumunda okul yönetimi ve öğretmenlerin etkinlikleri. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Berber, S. Ş. (2015). Okul öncesi 5 yaş çocukları için eğitici drama temelli okula uyum programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Blythe, K. E. K. (2015). Social stories: the efficacy of increasing social skills and social competence amongst African American preschoolers with disabilities. Doctorate Thesis, Howard University School of Education, Washington.
  • Burrison, L. S. (2014). Effect of character education on student behavior in kindergarten. Doctorate Thesis, Walden University, United States.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cheung, C. K. and Lee, T. Y. (2010). Improving social competence through character education. Evaluation and program planning, 33, (3), p.255-263.
  • Conner, N. W. And Fraser, M. W. (2011). Preschool social–emotional skills training a controlled pilot test of the making choices and strong families programs. Research on Social Work Practise; 21, (6), p.699-711.
  • Çelik, F. (2010). 5.sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Demirtaş-Zorbaz, S. (2016). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyumu: bir model testi. Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklar için sosyal beceri eğitim programının 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi. Doktora tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dereli, İ. E. (2014). Değerler eğitimi programının 5-6 yaş çocukların sosyal gelişimine etkisi: Sosyal beceri, psiko-sosyal gelişim ve sosyal problem çözme becerisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (1), 249-268.
  • Dilmaç, B. (1999). İlköğretim öğrencilerine insani değerler eğitimi verilmesi ve ahlaki olgunluk ölçeği ile eğitimin sınanması. Yüksek Lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Duchastel, P. C. (1981). Retention of prose following testing with different types of tests. Contemporary Educational Psychology, 6, (3), p.217-226.
  • Durualp, E. (2009). Anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine oyun temelli sosyal beceri eğitiminin etkisinin incelenmesi: Çankırı örneği. Doktora tezi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • El Hassan, K. and Kahil, R. (2005). The effect of “living values: an educational program” on behaviors and attitudes of elementary students in a private school in Lebanon. Early Childhood Education Journal, 33, (2), p.81-90.
  • Ergen, G. (2015). Hierarchical classification of values. International Journal of Progressive Education, 11, (3), p.162-182.
  • Erikli, S. (2016). Okul öncesi çocukları için bir değerler eğitimi programının geliştirilmesi ve uygulanması. Yüksek Lisans tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gedik, S. (2015). Öğretmen algılarına göre 60-66 aylık çocuklarda okula uyumun incelenmesi (Fatih ilçesi örneği). Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gökbulut, Y. ve Aslan, O. (2017). 2009 ve 2015 İlkokul matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (3), s. 908-930.
  • Gümüş, O. (2016). İlköğretim 4.sınıf sosyal bilgiler dersinde Türk büyüklerine saygı, aile birliğine önem verme ve vatanseverlik değerlerinin karma yaklaşıma dayalı etkinliklerle öğretimi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gündüz, M. (2014). İlköğretim üçüncü hayat bilgisi dersinde “sorumluluk” değerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günindi, Y. (2010). Anasınıfına devam eden altı yaş çocuklarına uygulanan sosyal uyum beceri eğitimi programının çocukların sosyal uyum becerilerinin gelişimine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Herdem, K. (2016). Yedinci sınıf fen bilimleri dersi konularıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin değer gelişimine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Hökelekli, H. (2010). Modern Eğitimde yeni bir paradigma: Değerler Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, 6 (18), s.4-9.
  • İbret, B. Ü., Karatekin, K. ve Avcı, E. (2015). Sosyal Bilgilerde değerler öğretiminin değerler eğitimi açısından önemi. Milli Eğitim Dergisi, 207, s.5-23.
  • İşcan, C. D. (2007). İlköğretim düzeyinde değerler eğitimi programının etkililiği. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kabasakal, Z. ve Çelik, N. (2010). Sosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi. Elementary Education Online, 9, (1), s.203-212.
  • Kale, M. (2015). Eğitimin temel kavramları. E. Karip (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (s. 1-19). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaliyeva, A. (2015). Türkçe ve İngilizce ders kitaplarında değerler eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kandır, A. ve Orçan, M. (2011). Beş-altı yaş çocuklarının erken öğrenme becerileri ile sosyal uyum becerilerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. İlköğretim Online, 10, (1), s.40-50.
  • Karagöz, B. (2017). Naki Tezel’in Türk masalları adlı kitabının değerler açısından analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5, (3), s.234-256.
  • Kaya, Ö. S. (2014). Okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kurt, F. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş–altı yaş çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine proje yaklaşımlı eğitim programlarının etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Lovat, T. and Clement, N. (2008). Quality teaching and values education: Coalescing for effective learning. Journal of Moral Education, 37, (1), p.1-16.
  • Lovat, T. (2017). Values education as good practice pedagogy: Evidence from Australian empirical research. Journal of Moral Education, 46, (1), p.88-96.
  • Mathur, S. (1999). Social and academic school adjustment during early elementary school. Doctorate Thesis, Purdue University, Lafayette.
  • Nungester, R. J. and Duchastel, P. C. (1982). Testing versus review: Effects on retention. Journal of Educational Psychology, 74, (1), p.1-8.
  • Ördek, S. (2015). İnsancıl değerler eğitimi programının hayvan temalı etkinlikler aracılığıyla okul öncesi eğitimde uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Özdemir, B. S., Cheah, C. S. and Coplan, R. J. (2017). Processes and conditions underlying the link between shyness and school adjustment among Turkish children. British Journal of Developmental Psychology, 35, p.218–236.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, CA: Sage.
  • Pohlman, K. Q. (2011). Effects of implementing a social skills program on students' social competence. Master’s Thesis. Saint Mary's College of California, California.
  • Rena, P. (2006). Value-based education for human development-Eritrean perspective. Essays in Education, 18, p.1-7.
  • Sagiv, L. (2002). Vocational interests and basic values. Journal of Career Assessment, 10, (2), p.233- 257.
  • Samur, A. Ö. (2011). Değerler eğitimi programının 6 yaş çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimine etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Sapsağlam, Ö. (2015). Anasınıfına devam eden çocuklara uygulanan sosyal değerler eğitimi programının sosyal beceri kazanımına etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sapsağlam, Ö. (2016). Okul öncesi eğitim programlarında yer alan hedeflerin değerler açısından incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish, 11, (9), s.683-700
  • Sapsağlam, Ö. ve Ömeroğlu, E. (2016). Examining the effect of social values education program being applied to nursery school students upon acquiring social skills. Educational Research and Reviews, 11, (13), p.1262-1271.
  • Sezer, T. (2008). İlköğretim 6.sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumluluk değerinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Skaggs, G. and Bodenhorn, N. (2006). Relationships between implementing character education, student behavior and student achievement. Journal of Advanced Academics, 18, (1), p.82- 114.
  • Sönmez, Ö. F. (2014). Atasözlerinin sosyal bilgiler programındaki değerler açısından incelenmesi. Journal of World of Turks, 6, (2), s.101-115.
  • Sönmez, Ö. F. ve Akıncan, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin “Yardımseverlik” değeri ile ilgili metefor algıları. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, 7, s. 105-120.
  • Sönmez, Ö. F. ve Karatekin, E. (2017). Ömer Seyfettin hikâyelerinin Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarında yer alan değerler açısından incelenmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8, (27), s.730-755.
  • Sungur, G. (2010). İlköğretim birinci sınıfa devam eden çocukların sosyal uyum ve becerilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şahin, H. (2017). Resmi anaokuluna devam eden çocukların öğretmen görüşlerine göre sahip oldukları değer düzeylerinin belirlenmesi. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12, (28), s.663-680.
  • Tahiroğlu, M. ve Aktepe, V. (2015). Değerler eğitimi yaklaşımlarına göre geliştirilen etkinliklerin demokratik algı ve davranışlar üzerine etkisi. Değerler eğitimi dergisi, 12, (30), s.309-345.
  • Taşcı, M. (2013). 5-7 yaş grubundan oluşan 1.sınıftaki öğrencilerin sosyal becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Türk Dil Kurumu (TDK), (2017). Büyük Türkçe sözlük. 16.06.2017 tarihinde http://tdk.gov.tr/index.php?option= com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59441608d3d0e4.93224874 sayfasından erişilmiştir.
  • Topaloğlu, A. Ö. (2013). Etkinlik temelli sosyal beceri eğitiminin çocukların akran ilişkilerine etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ustabaş, P. (2017). Ortaokul öğrencilerinin okula uyumunda okul yönetimi ve öğretmenlerden beklentileri: Hopa ilçesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Uz Baş, A. (2003). İlköğretim 4. ve 5.sınıflarda okuyan öğrencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat bilgisi öğretiminde uygulanan değerler eğitimi programının öğrencilerin öz saygı düzeyleri, sosyal problem çözme becerileri ve empati düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzunkol, E. ve Yel, S. (2016). Effect of value education program applied in life studies lesson on self-esteem, social problem-solving skills and empathy levels of students. Eğitim ve Bilim- Education and Science, 41, (183), s.267-292.
  • Yaşaroğlu, C. (2013). Hayat Bilgisi dersi kazanımlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8, (7), s.849-858.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, s.499-522.
  • Yoleri, S. ve Tanış, H. M. (2014). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum düzeylerini etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, (2), s.130-141.
APA TEMEL N, SAPSAGLAM O (2018). GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. , 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
Chicago TEMEL NERMİN,SAPSAGLAM OZKAN GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. (2018): 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
MLA TEMEL NERMİN,SAPSAGLAM OZKAN GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
AMA TEMEL N,SAPSAGLAM O GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
Vancouver TEMEL N,SAPSAGLAM O GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
IEEE TEMEL N,SAPSAGLAM O "GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ." , ss.1015 - 1034, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13015
ISNAD TEMEL, NERMİN - SAPSAGLAM, OZKAN. "GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ". (2018), 1015-1034. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13015
APA TEMEL N, SAPSAGLAM O (2018). GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
Chicago TEMEL NERMİN,SAPSAGLAM OZKAN GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 13, no.4 (2018): 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
MLA TEMEL NERMİN,SAPSAGLAM OZKAN GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.13, no.4, 2018, ss.1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
AMA TEMEL N,SAPSAGLAM O GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(4): 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
Vancouver TEMEL N,SAPSAGLAM O GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2018; 13(4): 1015 - 1034. 10.7827/TurkishStudies.13015
IEEE TEMEL N,SAPSAGLAM O "GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 13, ss.1015 - 1034, 2018. 10.7827/TurkishStudies.13015
ISNAD TEMEL, NERMİN - SAPSAGLAM, OZKAN. "GERÇEK YAŞAM TEMELLİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMININ İLKOKUL 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YETERLİK VE OKULA UYUM BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 13/4 (2018), 1015-1034. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13015