Yıl: 2003 Cilt: 2003 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 90 - 100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, eğitici bilgisayar for-matör (master) öğretmenlerin profillerini belirlemek ve onların uygulamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket aracılığıyla, 82 şehirden hizmet içi eğitime katılmış 182 formatör öğretmenden elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin çoğunun çalıştıkları okullarda yaptıkları işlerden memnun olmadığını, fazla çalışma saatlerinden ve izleme çalışmalarının yetersizliğinden rahatsızlık duyduklarım ortaya koymuştur. Öğretmenler özellikle, yöneticilerin okullarda teknoloji kullanımına karşı olumsuz tutumlarının destekleyici olmadığını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime: öğretmen profili hizmet içi eğitim bilgisayar destekli eğitim

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2001). "The use of computers in K-12 schools in Turkey." TECHTRENDS for Leaders in Education and Training. Nov/Dec. Vol.45/No. 6. ss.29-31.
  • Akkoyunlu, B. (1998). "Bilgisayarlar ve eğitimde kullanılması." Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. No. 564.
  • Aşkar, P. ve Usluel, Y. (2001). Concerns of administrators and teachers in the diffusion of it in schools: A case study from Turkey . SITE, Florida, 5-10 March.
  • Collis, B. (1992). Computers, curriculum and whole class instruction. Belmont, CA: Wadsworth Publications. Englewood Cliffs.
  • Fidan, N. (1998). "Problem and issues central to use microcomputers in schools." Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. 3, 35 - 40.
  • International Society for Technology Education. (İSTE). (2000). National educational technology standards/or teachers. Eugene: İSTE Publications.
  • MEB (1993). "Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Örgün ve Yaygın Eğitim kurumlarında bilgisayar laboratuarlarının düzenlenmesi ve işletilmesi ile bilgisayar ve bilgisayar koordinatör öğretmenlerin görevleri hakkında yönerge." Tebliğler Dergisi, Sayı. 2378, ss. 212-219.
  • Memmedova, A. (2001). "Bilgisayar Destekli Eğitimde rol alan formatör öğretmenlerin görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE uygulamalarına ilişkin görüşleri." Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özkan, B. (2000). "Bilgisayar destekli eğitimin gelişimi." Ç.Ü. Fakültesi Dergisi. II, 18, 7 - 15.
  • Sulak, H. (1996). "Bilgisayar destekli eğitimde karşılaşılan güçlükler." Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Varol, A. (1999). "Bilişim alanındaki eğitimcilerin eğitimi." Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı Bildirileri. Ankara: 13 - 15 Mayıs. 99 - 104.
  • YÖK (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden yapılandırılması raporu. Ankara. (Mart, 1998).
APA ORHAN F, Akkoyunlu B (2003). Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. , 90 - 100.
Chicago ORHAN Feza,Akkoyunlu Buket Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. (2003): 90 - 100.
MLA ORHAN Feza,Akkoyunlu Buket Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. , 2003, ss.90 - 100.
AMA ORHAN F,Akkoyunlu B Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. . 2003; 90 - 100.
Vancouver ORHAN F,Akkoyunlu B Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. . 2003; 90 - 100.
IEEE ORHAN F,Akkoyunlu B "Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri." , ss.90 - 100, 2003.
ISNAD ORHAN, Feza - Akkoyunlu, Buket. "Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri". (2003), 90-100.
APA ORHAN F, Akkoyunlu B (2003). Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003(24), 90 - 100.
Chicago ORHAN Feza,Akkoyunlu Buket Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003, no.24 (2003): 90 - 100.
MLA ORHAN Feza,Akkoyunlu Buket Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2003, no.24, 2003, ss.90 - 100.
AMA ORHAN F,Akkoyunlu B Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 90 - 100.
Vancouver ORHAN F,Akkoyunlu B Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 90 - 100.
IEEE ORHAN F,Akkoyunlu B "Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003, ss.90 - 100, 2003.
ISNAD ORHAN, Feza - Akkoyunlu, Buket. "Eğitici Bilgisayar Formatör (Master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003/24 (2003), 90-100.