Yıl: 2003 Cilt: 2003 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 108 - 118 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri

Öz:
Eğitimin her kademesinde, öğretmen tarafından yapılan değerlendirmeleröğrenme-öğretme sürecinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma matematik öğretmenlerinin öğrencileri değerlendirme süreçlerini tanımlamak ve değerlendirme uygulamalarını ortaya çıkarmak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu ana amaç doğrultusunda bu araştırına, Türkiye ve İngiltere'deki matematik öğretmenlerin öğrencileri hakkında akademik bilgileri nasıl toplayıp değerlendirdikleri, nasıl kayıt edip kullandıklarını belirleme şeklinde sınırlandırılmıştır. Bu araştırına İngiltere ve Türkiye'de ilköğretimin son kademesinde matematik öğretmenliği yapan öğretmenler arasından seçilen toplam 12 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Nitel özelliğini taşıyan çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme ve doğal gözlem, veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre iki ülke matematik öğretmenlerin değerlendirme uygulamalarının benzer ve farklı yanları ortaya konulmuştur. Bu tespitlerden yola çıkılarak ortaya çıkan bazı sorunlara çözüm önerileri getirilmiştir.
Anahtar Kelime: matematik öğretmenleri matematik eğitimi İngiltere öğretmen değerlendirmesi Türkiye

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ariasian, P.W.(1994). Classroom assessment (2nd ed.). New York: McGraw Hill inc.
  • Crooks, T. J.(1988). The impact of classroom evaluation practices on students. Review of educational research, 58 (4), 438-481.
  • Daugherty, R. (1996).In search of teacher assessment-its place in the national curriculum assessment system of england and wales. The curriculum journal, 7 (2), 137-152.
  • Eisner, E.W.(1993).Reshaping assessment in education: some criteria in search of practice. J. curriculum studies,25 (3),2l9-233.
  • Gipps, C. (1996). Assessment for the millennium: from, function and feedback. London: Institute of Education, University of London.
  • Gipps, C.(1994a). Beyond testing. London: The Farmer Press.
  • Gipps, C.(1994b).Developments in educational assessment: what makes a good test? Assessment in education, 1 (3), 283-291.
  • Glaser, B. & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. New York: Aidine De Gruyter, Inc.
  • Harlen, W. & Quaker, A. (1991). issues in sat development and the practice of teacher assessment. Cambridge journal of education, 21 (2), 141-151.
  • Harlen, W. Gipps, C., Broadfoot, P. & Muttali, D. (1992). Assessment and the improvement of education. The curriculum journal, 3(3): 215-230.
  • Jasman, A.M. (1987). Teacher based assessment: a study of development, validity and reliability of teachers' assessments and associated structured activities devised to assess aspects of primary curriculum for the age range 8-12 years and evaluation of in service provision to facilitate such teacher-based assesments, Unpublished doctoral thesis, Leicester University, England.
  • McCallum, B., McAlister, S., Margaret, B. &. Gipps, C. (1993). Teacher assessment at key stage one. Research papers in education, 8 (3), 305-325.
  • Miles, B.M. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Pub.
  • Sadler, D.R. (1989). Formative assessment and the design of instructional systems. Instructional science, 18, 119-144.
  • SCAA. (1994) The national curriculum and its assessment: final report (dearing report). London: SCAA.
  • Torrance, H. & Pryor, J.(1998). Investigating formative assessment: teaching learning and assessment in the classroom. Buckingham: Open University Press.
  • Torrance, H. (1993). Formative assessment: some theoretical problems and empirical questions. Cambridge journal of education, 23 (3), 333-343.
  • Tunstall, P. & Gipps, C.(1996a). Teacher feedback to young children in formative assessment: a typology. British educational research journal, 2 (4), 389-404.
  • Tunstall, P. & Gipps, C.(1996b). How does your teacher help you to make your work better? children's understanding of formative assessment. J.curriculum studies, 7(2), 185-203.
  • Webb, N.L. (1992). Assessment of students' knowledge of mathematics: steps toward a theory. In Douglas, A.(Ed). Handbook of research on mathematics teaching and learning. NewYork: MacMillan Pub.Comp. 661-663.
APA TÜRNÜKLÜ BEYMEN E (2003). Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. , 108 - 118.
Chicago TÜRNÜKLÜ BEYMEN Elif Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. (2003): 108 - 118.
MLA TÜRNÜKLÜ BEYMEN Elif Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. , 2003, ss.108 - 118.
AMA TÜRNÜKLÜ BEYMEN E Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. . 2003; 108 - 118.
Vancouver TÜRNÜKLÜ BEYMEN E Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. . 2003; 108 - 118.
IEEE TÜRNÜKLÜ BEYMEN E "Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri." , ss.108 - 118, 2003.
ISNAD TÜRNÜKLÜ BEYMEN, Elif. "Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri". (2003), 108-118.
APA TÜRNÜKLÜ BEYMEN E (2003). Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003(24), 108 - 118.
Chicago TÜRNÜKLÜ BEYMEN Elif Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003, no.24 (2003): 108 - 118.
MLA TÜRNÜKLÜ BEYMEN Elif Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2003, no.24, 2003, ss.108 - 118.
AMA TÜRNÜKLÜ BEYMEN E Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 108 - 118.
Vancouver TÜRNÜKLÜ BEYMEN E Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 108 - 118.
IEEE TÜRNÜKLÜ BEYMEN E "Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003, ss.108 - 118, 2003.
ISNAD TÜRNÜKLÜ BEYMEN, Elif. "Türkiye ve İngiltere'deki Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Biçimleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003/24 (2003), 108-118.