Yıl: 2018 Cilt: 1 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 95 - 120 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 27-08-2019

ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA

Öz:
Bu araştırmada öğretmenlerin eğitim psikolojisi dersi ile ilgili görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında 15 öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formunun katılımcılara uygulanması sonucunda elde edilen veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dersin içeriği hakkındaki düşüncelerinde, öğretim sürecindeki gerekliliği ve öğrencilerin tanınmasındaki yararlılığı şeklindeki görüşlerin çoğunlukta olduğu görülmüştür. Bununla birlikte katılımcıların bir kısmının uygulamadaki yetersizliği yönünde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Bu görüşlerin çoğunlukla olumlu içerikte olduğu anlaşılmıştır. Katılımcıların dersin içeriği ile ilgili önerilerinin içerikte yer alan bazı konuların düzenlenmesi ve içeriğin uygulamaya yönelik olarak uyarlanması yönünde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin dersin işlenişi hakkındaki düşüncelerine ilişkin sonuçlar incelendiğinde olumlu görüş olarak günlük hayatla ilişkilendirme, olumsuz görüş olarak ise öğretim yöntemi ve teknikleri ve dersin verimliliğine etki eden faktörler açısından değerlendirildiği ortaya çıkmıştır. Katılımcıların dersin işlenişi ile ilgili önerilerinin öğretim yöntemi ve tekniklerinin etkili kullanılması, öğrencinin merkeze alınması ve öğretim elemanlarının yeterli olması ile ilgili olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

TEACHERS' OPINIONS AND RECOMMENDATIONS ON EDUCATIONAL PSYCHOLOGY COURSE: A QUALITATIVE

Öz:
This study aims at determining opinions and recommendations of teachers about educational psychology course. The study was carried out with qualitative research approach. In the study, interviews were conducted with 15 teachers. For data collection, the interview form developed by the researchers was applied to the participants, and collected data were analysed with content analysis. Results show that the teachers mostly hold the view that the course content is necessary in teaching process and useful in recognizing students. On the other hand, some participants reported that the course is inadequate in implementation. It is seen that the teachers mostly have positive views in this regard. The teachers made some suggestions about the course content such as some subjects in the content should be organized and content should be adapted to practice. In relation with the way of teaching of the lesson, the teachers pointed out a positive view as associating with everyday life and negative opinion as teaching methods and techniques and factors affecting the efficiency of the course. Regarding the way of teaching, their recommendations include effective use of teaching methods and techniques, placing students in the centre and efficient instructors.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA CAMADAN F, KAHVECİ G, OLGUN KILIÇ Z (2018). ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. , 95 - 120.
Chicago CAMADAN Fatih,KAHVECİ Gökhan,OLGUN KILIÇ Zeliha ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. (2018): 95 - 120.
MLA CAMADAN Fatih,KAHVECİ Gökhan,OLGUN KILIÇ Zeliha ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. , 2018, ss.95 - 120.
AMA CAMADAN F,KAHVECİ G,OLGUN KILIÇ Z ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. . 2018; 95 - 120.
Vancouver CAMADAN F,KAHVECİ G,OLGUN KILIÇ Z ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. . 2018; 95 - 120.
IEEE CAMADAN F,KAHVECİ G,OLGUN KILIÇ Z "ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA." , ss.95 - 120, 2018.
ISNAD CAMADAN, Fatih vd. "ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA". (2018), 95-120.
APA CAMADAN F, KAHVECİ G, OLGUN KILIÇ Z (2018). ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(46), 95 - 120.
Chicago CAMADAN Fatih,KAHVECİ Gökhan,OLGUN KILIÇ Zeliha ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.46 (2018): 95 - 120.
MLA CAMADAN Fatih,KAHVECİ Gökhan,OLGUN KILIÇ Zeliha ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.46, 2018, ss.95 - 120.
AMA CAMADAN F,KAHVECİ G,OLGUN KILIÇ Z ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(46): 95 - 120.
Vancouver CAMADAN F,KAHVECİ G,OLGUN KILIÇ Z ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(46): 95 - 120.
IEEE CAMADAN F,KAHVECİ G,OLGUN KILIÇ Z "ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.95 - 120, 2018.
ISNAD CAMADAN, Fatih vd. "ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PSİKOLOJİSİ DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ÖNERİLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/46 (2018), 95-120.