Yıl: 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 525 - 551 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.23891/efdyyu.2018.78 İndeks Tarihi: 26-08-2019

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi

Öz:
Bu araştırmada öğretmen adaylarının akran öğretimi yöntemine yönelik memnuniyetdüzeylerinin öğrenme yaklaşımlarına ve bireysel yenilikçilik özelliklerine göre anlamlı birfarklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinineğitim fakültesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenimlerine devameden ve istatistik ve olasılık dersini alan 46 üçüncü sınıf öğretmen adayından toplanan verilerlegerçekleştirilmiştir. Araştırmanın öğrenme yaklaşımına yönelik bulguları 46 öğretmenadayından 33’ünün derin yaklaşıma, 13’ünün ise yüzeysel yaklaşıma sahip olduğunugöstermiştir. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik ölçeğinden aldıkları puanlara aitbetimsel istatistiklere bakıldığında ise; alınan puanların ortalamasının 64.43 ve standartsapmasının 7.85 olduğu görülmüştür. Puanların yenilikçilik kategorilerine göre dağılımlarıincelendiğinde ise; 2’sinin yenilikçi, 8’inin öncü, 32’sinin sorgulayıcı, 3’ünün kuşkucu ve1’inin gelenekçi oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının akran öğretimiyöntemine yönelik memnuniyet düzeylerinin öğrenme yaklaşımlarına ve bireysel yenilikçiliközelliklerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Effects of Preservice Teachers’ Learning Approaches and Individual Innovativeness Characteristics on Their Satisfaction towards Peer Instruction

Öz:
The purpose of this study was to determine if preservice middle school mathematics teachers’ (PSTs) satisfaction levels towards peer instruction (PI) method showed a meaningful difference according to their learning approaches and individual innovativeness characteristics. The data collected from third-year PSTs, who were enrolled at the mathematics education program of a state university in Turkey. The study was conducted in a statistics and probability course with 46 PSTs, who answered all of the questions in the data collection tools. The findings showed that while 33 of the 46 PSTs had a deep learning approach, 13 had a surface learning approach. According to the descriptive analysis, the PSTs’ average individual innovation scores was 64.43 and the standard deviation was 7.85. The PSTs’ distributions according to the innovation categories were determined as follows: Two of them were innovators, eight of them were early adopters, 32 of them were early majorities, three of them were late majorities, and one of them was laggards. Furthermore, the analysis showed that the PSTs’ satisfaction levels towards the PI method did not significantly differ according to their learning approaches and characteristics of innovation.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Olpak Y, Arican M, baltaci s (2018). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. , 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
Chicago Olpak Yusuf Ziya,Arican Muhammet,baltaci serdal Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. (2018): 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
MLA Olpak Yusuf Ziya,Arican Muhammet,baltaci serdal Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. , 2018, ss.525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
AMA Olpak Y,Arican M,baltaci s Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. . 2018; 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
Vancouver Olpak Y,Arican M,baltaci s Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. . 2018; 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
IEEE Olpak Y,Arican M,baltaci s "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi." , ss.525 - 551, 2018. 10.23891/efdyyu.2018.78
ISNAD Olpak, Yusuf Ziya vd. "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi". (2018), 525-551. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.78
APA Olpak Y, Arican M, baltaci s (2018). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
Chicago Olpak Yusuf Ziya,Arican Muhammet,baltaci serdal Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, no.1 (2018): 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
MLA Olpak Yusuf Ziya,Arican Muhammet,baltaci serdal Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.15, no.1, 2018, ss.525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
AMA Olpak Y,Arican M,baltaci s Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 15(1): 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
Vancouver Olpak Y,Arican M,baltaci s Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 15(1): 525 - 551. 10.23891/efdyyu.2018.78
IEEE Olpak Y,Arican M,baltaci s "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, ss.525 - 551, 2018. 10.23891/efdyyu.2018.78
ISNAD Olpak, Yusuf Ziya vd. "Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15/1 (2018), 525-551. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.78