Yıl: 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 156 - 166 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-08-2019

Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan ―2017 yılı fen bilimleri dersi öğretim programı‖ile bu eğitim-öğretim programından önce uygulanan ―2013 yılı fen bilimleri dersi öğretim programını‖ öğretmen görüşlerine dayalıolarak incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanı nkatılımcılarını, Millî Eğitim Bakanlığı‘na bağlı olarak Aksaray, Balıkesir, Nevşehir ve Orduillerinde görev yapan beşinci sınıf fenbilimleri öğretmenleri (n=14) oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu sorular vegörüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edile nbulgular, iki tema ve sekiz başlık altında incelenmiştir. Bu tema ve kodlar şu şekildedir: İlk tema; ―öğretim programındakikonuların özellikleri‖, kodları ise konuların içeriği, konuların sıralaması, konuların olumlu yanları ve konuların sınırlılıkları) ; ikincitema, ―öğrenme ve öğretme süreci‖, kodları ise; öğrenme-öğretme Şekli, ders süresi, kazanımlar ve öğretmen yeterliliğidir. Yapılaniçerik analizi sonucunda, katılımcıların 2017 öğretim programı hakkında yüksek oranda olumlu görüşlere sahip olduğu tespitedilmiştir. Katılımcılar özellikle konuların içerikleri ve konuların sıralamaları konusunda olumlu görüşe sahiptir. Ancak, öğretimprogramında çeşitli sınırlılıklara da değinilmiştir. Bunlar; bazı konuların beşinci sınıf programından kaldırılması, kılavuz kitapeksikliği, ders kitaplarındaki yetersizlikler, etkinlikler için malzeme ve ortam yetersizliği şeklinde sıralanabilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özcan H, ORAN Ş, ARIK S (2018). Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. , 156 - 166.
Chicago Özcan Hasan,ORAN Şeyda,ARIK SELÇUK Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. (2018): 156 - 166.
MLA Özcan Hasan,ORAN Şeyda,ARIK SELÇUK Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. , 2018, ss.156 - 166.
AMA Özcan H,ORAN Ş,ARIK S Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. . 2018; 156 - 166.
Vancouver Özcan H,ORAN Ş,ARIK S Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. . 2018; 156 - 166.
IEEE Özcan H,ORAN Ş,ARIK S "Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi." , ss.156 - 166, 2018.
ISNAD Özcan, Hasan vd. "Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi". (2018), 156-166.
APA Özcan H, ORAN Ş, ARIK S (2018). Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. Başkent University Journal of Education, 5(2), 156 - 166.
Chicago Özcan Hasan,ORAN Şeyda,ARIK SELÇUK Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. Başkent University Journal of Education 5, no.2 (2018): 156 - 166.
MLA Özcan Hasan,ORAN Şeyda,ARIK SELÇUK Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. Başkent University Journal of Education, vol.5, no.2, 2018, ss.156 - 166.
AMA Özcan H,ORAN Ş,ARIK S Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. Başkent University Journal of Education. 2018; 5(2): 156 - 166.
Vancouver Özcan H,ORAN Ş,ARIK S Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi. Başkent University Journal of Education. 2018; 5(2): 156 - 166.
IEEE Özcan H,ORAN Ş,ARIK S "Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi." Başkent University Journal of Education, 5, ss.156 - 166, 2018.
ISNAD Özcan, Hasan vd. "Fen Bilimleri Dersi 2013 ve 2017 Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Karşılaştırmalı İncelenmesi". Başkent University Journal of Education 5/2 (2018), 156-166.