Yıl: 2003 Cilt: 2003 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 180 - 185 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?

Öz:
Cebir, öğrencilerin anlamakta zorlandıkları bir derstir. Öğrencilerin, cebirsel kavramları ve konuları anlamaktaki yetersizliklerini etkileyen bir çok faktör olabilir. Bu çalışmada, cebirin öğrenciler tarafından anlaşılmasını zorlaştıran nedenler üzerinde durulmuştur.
Anahtar Kelime: zorluklar öğrenciler cebir öğretimi cebir

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akın, Ö. ve Dosay, M. (1994). Beş büyük cebir bilgini. İstanbul: MEB. Basımevi.
  • Brown, C. A., Carpenter, T. P., Kouba, V.L., Linquist, M. M., Silver, E.A.ve Swafford, J.O. (1999). Secondary school results for the fourth NAEP mathematics assesment: Algebra, Geometry, Mathematical Methods and Attitudes. Mathematics Teacher. 81, 337 - 347.
  • Carraher, D., Schliemann, A. ve Brizuela, B. (1999) Bringing out the algebraic character of arithmetic. Paper presented at the ERA Meeting. Montreal, Canada.
  • Choike, J. (2000). Teaching strategies for algebra for all. Mathematics Teacher. 93(7), 556-560.
  • Dede, Y., Yalın, H. 1. ve Argün, Z. (2002). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin değişken kavramının öğrenimindeki hataları ve kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ. Ankara.
  • EARGED. (1996). İlköğretim (5+3) matematik programı değ. raporu: Ankara.
  • Edwards, T.G. (2000). Some big ideas of algebra in the middle grades. Mathematics Teaching in The Middle School. September, 6(1), 29-35.
  • Ersoy, Y. ve. Erbaş, K. (1998). İlköğretim okullarında cebir öğretimi: Öğrenmede güçlükler ve. öğrenci başarıları. Cumhuriyetin 75. Yılında İlköğretim, I. Ulusal Sempozyumu, 27-28 Kasım. Ankara.
  • Ersoy, Y. ve Erbaş, K. (2000). Cebir öğretiminde öğrencilerin güçlükleri-II: Yanlışlarla ilgili öğretmen görüşleri. IV. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 6-8 Eylül, Hacettepe Ün. Ankara.
  • Ersoy, Y. Erbaş, K (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitliklerin çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ. Ankara.
  • Falkner, K.,Levi, L. ve Carpenter, T.(1999). Children's understanding of equality: A foundation for algebra. Teaching Children Mathematics. December, 232-236.
  • Filloy, E.ve Rojana, T. (1989). Solving equations: The transition from arithmetic to algebra. For The Learning Of Mathematics, 9(2), 19-25.
  • Graham, A.ve Thomas, J. (2000).-Building versatile understanding of algebraic variables with a graphic calculator. Educational Studies in Mathematics 41, 265-282.
  • Gray, E.ve Tall, D.(1994). Duality, ambiguity and flexibility: A proceptual view of simple arithmetic. Journal For Research in Mathematics Education, 26(2), 115-141.
  • Herscovics, N. ve Linchevski, L. (1994). Cognitive gap between arithmetic and algebra. Educational Studies in Mathematics 21, 59-78.
  • Kieran, C. (Ed). (1992). The learning and teaching of school algebra. Handbook of research on mathematics teaching and learning. Macmillan Library Reference, New York, 390-419. Grouws, D
  • Kieran, C. (1996). The changing face of school ülgebra. 7th International Congress On Mathematical Education. July, Spain.
  • Kitt, N. ve Leitze, R. (1992). Using homemade algebra tiles to develop algebra and prealgebra concepts. Mathematics Teacher, 93(6), 462-466, 520.
  • Lacampagne, C., Blair, W. ve Kaput, J. (Ed.). (1995). Conceptual framework for the algebra initiative of the national instutute on student achievement, curriculum and assesment. The algebra initiative colloquium. 2,237-242: C. Lacampagne.
  • Lee, L. (Ed.). (1995). What is Algebra! _____http://www.sim-calc.umassd.edu/NewWeb site/ EAdownloads/ Lee.pdf> (2001, September 29).
  • Lee, L. (Ed.). (1996). An initiation into algebraic culture through generalization activities. Approaches To Algebra. Kluwer Academic Pub., Netherlands, 87-106. N. Bernardz.
  • Livneh, D. ve Kinchevski, L. (1999). Sctructure sense: The relationship between algebraic and numerical contexts. Educational Studies in Mathematics. 173-196.
  • Maccini, P. ve Hughes, C. (2000). Effects of a problem-solving strategy on the introductory algebra performance of secondary students with learning disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 15(1), 10-21.
  • MacGregor, M. ve Stacey, K. (1997a). Students' understanding of algebraic notation. 11-15. Educational Studies in Mathematics 33: 1-19.
  • MacGregor, M. ve Stacey, K. (1997b). Ideas about symbolism that students bring to algebra. The Mathematics Teacher, 90(2), 110-113.
  • Mankiewich, R. (2000). Matematiğin tarihi, (çev. Gökçen Ezber). İstanbul: Güncel Yayınevi.
  • Philipp, R. (1992). The many uses of algebraic variables. The Mathematics Teacher, 85 ( 7), 557-561.
  • Reconceptualising School Algebra, Algebra Rationale. (1997). _____http://www.sun.ac.za/ MAT-HED/HED/Rational.pdf>(Sevt.2m).
  • Redden, E. ve Pegg, J. (1990). Procedures for and experiences in introducing algebra in New South Wales. Mathematics Teacher. May, 386-391.
  • Schappelle, B. ve Philipp, R. (1999). Algebra as generalized arithmetic: Starting with the known for a change. The Mathematics Teacher. 92 (4), 310-316.
  • Sfard, A. (1995). The development of algebra: confront historical and psychological perspectives. Journal Of Mathematical Behavior. 14,15-39.
  • Stallings, L. (2000). A brief history of algebraic notation. School Science and Mathematics, 100 (5), 230-235.
  • Usiskin, Z.(1987). Why elementary algebra can, should and must be an eighth-grade course for average students. Mathematics Teacher. September, 428-438.
  • Wagner, S. (Ed.). (1981a). An analytical framework for mathematical variables. In Proceedings of The Fift Conference By Of The Psychology of Mathematics Education. Grenoble, France. 165-170. C. Comti ve G. Vernaud,.
  • Wagner, S. (1981b). Conservation of equation and function under transformations of variable. Journal For Research in Mathematics Education. 12(2), 107-118.
  • Wagner, S. (1983). What are these things called variables?. Mathematics Teacher. October, 474 - 478.
  • Williams, S.(1997). Algebra: what students can learn. The nature and algebra in the K-14 curriculum. Proceedings of a National Symposium, Washington, DC, May 27-28.
APA DEDE Y, ARGÜN Z (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. , 180 - 185.
Chicago DEDE Yüksel,ARGÜN ZIYA Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. (2003): 180 - 185.
MLA DEDE Yüksel,ARGÜN ZIYA Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. , 2003, ss.180 - 185.
AMA DEDE Y,ARGÜN Z Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. . 2003; 180 - 185.
Vancouver DEDE Y,ARGÜN Z Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. . 2003; 180 - 185.
IEEE DEDE Y,ARGÜN Z "Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?." , ss.180 - 185, 2003.
ISNAD DEDE, Yüksel - ARGÜN, ZIYA. "Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?". (2003), 180-185.
APA DEDE Y, ARGÜN Z (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003(24), 180 - 185.
Chicago DEDE Yüksel,ARGÜN ZIYA Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003, no.24 (2003): 180 - 185.
MLA DEDE Yüksel,ARGÜN ZIYA Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2003, no.24, 2003, ss.180 - 185.
AMA DEDE Y,ARGÜN Z Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 180 - 185.
Vancouver DEDE Y,ARGÜN Z Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2003(24): 180 - 185.
IEEE DEDE Y,ARGÜN Z "Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003, ss.180 - 185, 2003.
ISNAD DEDE, Yüksel - ARGÜN, ZIYA. "Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir?". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2003/24 (2003), 180-185.