Yıl: 2018 Cilt: 1 Sayı: 48 Sayfa Aralığı: 1 - 30 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/maeuefd.420320 İndeks Tarihi: 28-08-2019

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları: cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem, okulun bulunduğu yerleşim birimi gibi demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan 525 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu, “Küresel Motivasyon Ölçeği” ve “Örgütsel Bağlılık Anketi” ile toplanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin motivasyonlarında; öğrenim durumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Fakat cinsiyete göre, içsel ve dışsal alt boyutunda; yaşa göre, dışsal boyutunda; okulun bulunduğu yerleşim birimine göre de, içsel boyutunda anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarında ise; cinsiyete, yaşa, medeni duruma, öğrenim durumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık görülürken; okulun bulunduğu yerleşim birimine göre farklılık görülmemiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

EXAMINING MOTIVATION AND ORGANIZATIONAL COMMITMENT IN PRIMARY EDUCATION TEACHERS IN TERMS OF DEMOGRAPHIC VARIABLES

Öz:
In this study, motivation and organizational commitment of primary education teachers were examined according to demographic variables like: gender, age, marital status, educational background, professional seniority and accommodation unit of school. The study sample consisted of 525 teachers working in the province of Bartın in the school year of 2013-2014. In the study, the data were collected using personal information form, “Global Motivation Scale” and “Organizational Commitment Questionnaire”. As a result of statistical analyses, it was seen that there was no significant difference between the motivation of primary education teachers according to their educational background and professional seniority. On the other hand, there was a significant difference in the interior and exterior lower dimension according to gender; in the exterior lower dimension according to age; and in the interior lower dimension according to accommodation unit of school. It was determined that there was a significant difference in the organizational commitment of primary education teachers according to; gender, age, marital status, educational background and professional seniority, on the other hand, there was no difference according to accommodation unit of school.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TULUNAY ATEŞ Ö, BULUÇ B (2018). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
Chicago TULUNAY ATEŞ ÖZNUR,BULUÇ BEKIR İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2018): 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
MLA TULUNAY ATEŞ ÖZNUR,BULUÇ BEKIR İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2018, ss.1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
AMA TULUNAY ATEŞ Ö,BULUÇ B İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2018; 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
Vancouver TULUNAY ATEŞ Ö,BULUÇ B İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2018; 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
IEEE TULUNAY ATEŞ Ö,BULUÇ B "İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.1 - 30, 2018. 10.21764/maeuefd.420320
ISNAD TULUNAY ATEŞ, ÖZNUR - BULUÇ, BEKIR. "İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2018), 1-30. https://doi.org/10.21764/maeuefd.420320
APA TULUNAY ATEŞ Ö, BULUÇ B (2018). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(48), 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
Chicago TULUNAY ATEŞ ÖZNUR,BULUÇ BEKIR İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.48 (2018): 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
MLA TULUNAY ATEŞ ÖZNUR,BULUÇ BEKIR İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.48, 2018, ss.1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
AMA TULUNAY ATEŞ Ö,BULUÇ B İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(48): 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
Vancouver TULUNAY ATEŞ Ö,BULUÇ B İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(48): 1 - 30. 10.21764/maeuefd.420320
IEEE TULUNAY ATEŞ Ö,BULUÇ B "İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.1 - 30, 2018. 10.21764/maeuefd.420320
ISNAD TULUNAY ATEŞ, ÖZNUR - BULUÇ, BEKIR. "İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNDE MOTİVASYON VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞIN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/48 (2018), 1-30. https://doi.org/10.21764/maeuefd.420320