FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
Yıl: 2018 Cilt: 1 Sayı: 48 Sayfa Aralığı: 355 - 383 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/maeuefd.375088 İndeks Tarihi: 29-08-2019
FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
Öz: Bu çalışmanın amacı 2000-2016 yılları arasında ortaokul düzeyinde fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu alanında yapılan Türkçe araştırmaların incelenmesidir. Bu kapsamda 35 çalışma belirlenmiş ve betimsel içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. Çalışmalar, belirlenen temalara göre kodlanmıştır. Bulgular, çalışmalarda kullanılan teknolojilerin tamamına yakınının etkileşimsiz olduğunu ve kullanılan teknolojik araçların çoğunlukla animasyon olduğunu göstermiştir. Teknoloji entegrasyonu çalışmalarında öğrenciler arası işbirliğinin düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknoloji destekli öğrenme uygulamalarında çoğunlukla nicel yöntemlerin, veri toplama aracı olarak da daha çok çoktan seçmeli testlerin kullanıldığı görülmektedir. Teknoloji destekli öğrenme uygulamalarının sonuçların çoğunluğunun olumlu olduğu, önerilerin ise sınıf içi uygulamalara, gelecek çalışmalara ve uygulayıcı-uzmanlara yönelik olduğu görülmüştür. Bulgulardan yola çıkarak araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime: Konular:
A DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF RESEARCH ON TECHNOLOGY INTEGRATION IN SCIENCE EDUCATION: THE CASE OF TURKEY
Öz: The purpose of this study was to investigate the studies published in Turkey between 2000-2016 about technology integration in science education. In this scope, 35 studies published in Turkish were identified and analyzed using descriptive content analysis. The studies were coded based on the themes determined. Findings have shown that close to all the technologies used in the studies are non-interactive and that the technology used is mostly animations. It has been determined that there is a low level of collaboration among the students in the technology integration studies. It is seen that mostly quantitative methods are used in technology-supported teaching practices and more multiple-choice tests are used as data collection tools. It has been seen that the majority of the results of the technology-supported teaching practices are positive, and the implications are given for the classroom applications, future studies and practitioners-experts. Based on the results, implications were provided to the researchers.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Andriessen, J., Baker, M., & Suthers, D. (2003). Argumentation, computer support, and the educational context of confronting cognitions. In J. Andriessen, M. Baker ve D. Suthers (Eds.), Arguing to learn: Confronting cognitions in computer-supported collaborative learning environments (pp. 1–25). Dordrecht, Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
- Aktamış, H., & Arıcı, V.A. (2013). Sanal gerçeklik programlarının astronomi konularının öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 58-70.
- Aktürk, N. (2006a). BTIE paneli. Eğitimde kalite: Bilgi teknolojilerinin rolü. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi (BTIE), 7-10 Kasım, 2006, Sheraton Oteli, Ankara.
- Aktürk, N. (2006b). Milli Eğitim Bakanlığı: Kurumsal uygulamalar ve e-imza. Ulusal Elektronik İmza Sempozyumu. 7-8 Aralık 2006, Sheraton Oteli, Ankara. <Web: http://www.ueimzas.gazi.edu .tr/pdf/uygulama/06.pdf>
- Altiparmak, M., & Deren Karacak, Ş. (2010). Fen öğretiminde; yapılandırmacı yaklaşıma dayalı teknoloji destekli işbirlikli grup araştırma yöntemleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 697–717.
- Aykanat, F., Doğru, M., & Kalender, S. (2005). Bilgisayar destekli kavram haritaları yöntemiyle fen öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi ,13(2), 391-400.
- Bacanak, A., Küçük, M & Çepni, S. (2004). İlköğretim öğrencilerinin fotosentez ve solunum konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: Trabzon örneklemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 67-80.
- Bağ, H., & Çalık, M. (2017). İlköğretim düzeyinde yapılan argümantasyon çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42(190), 393–404. https://doi.org/10.15390/EB.2014.3595
- Bayraktar, S. (2001). A meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education, 34(2), 173–188. https://doi.org/10.1080/15391523.2001.10782344
- Berrett, B., Murphy, J., & Sullivan, J. (2012). Administrator insights and reflections: Technology integration in schools. The Qualitative Report, 17(1), 200–221. Retrieved from https://nsuworks.nova.edu/tqr/vol17/iss1/10
- Barron, A. E., Kemker, K., Harmes, C., & Kalaydjian, K. (2003). Large-scale research study on technology in K–12 schools: Technology integration as it relates to the National Technology Standards. Journal of Research on Technology in Education, 35 (4), 489–507. https://doi.org/10.1080/15391523.2003.10782398
- Barak, M., & Hussein-Farraj, R. (2013). Integrating model-based learning and animations for enhancing students’ understanding of proteins structure and function. Research in Science Education, 43(2), 619–636. http://doi.org/10.1007/s11165-012-9280-7
- Benli, E., Kayabaşı, Y., & Sarıkaya, M. (2012). İlköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi ışık ünitesinde teknoloji destekli öğretimin öğrencilerin fen başarısına, kalıcılığa ve fene karşı tutumlarına etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (3), 733-760.
- Berland, L. K., & Lee, V. R. (2012). In pursuit of consensus: Disagreement and legitimization during small-group argumentation. International Journal of Science Education, 34 (12), 1857–1882. https://doi.org/10.1080/09500693.2011.645086
- Buckley, B. C., & Quellmalz, E. S. (2013). Supporting and assessing complex biology learning with computer-based simulations and representations. In D. F. Treagust & C.-Y. Tsui (Eds.), Multiple Representations in Biological Education (pp. 247–267). Dordrecht Heidelberg New York London. https://doi.org/10.1007/978-94-007-4192-8
- Büyükkasap, E., & Samancı, O. (1998). İlköğretim öğrencilerinin ışık hakkındaki yanlış kavramları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 4(5), 109-120.
- Chiang, T. H. C., Yang, S. J. H., & Hwang, G. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to improve students’ learning achievements and motivations in natural science inquiry activities. International Forum of Educational Technology & Society, 17(4), 352–365.
- Chen, H.C., Yang, J.C., Shen, S., & Jeng, M. C. (2007). A desktop virtual reality earth motion system in astronomy education. Journal of Educational Technology & Society, 10 (3), 289-304.
- Coştu, B., Çepni, S., & Yeşilyurt, M. (2002). Kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli rehber materyallerin kullanılması." V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 2(1), 1401-1407.
- Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Education & Science/Egitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
- Demirci, C. (2003). Fen bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Donnelly, D. F., Linn, M. C., & Ludvigsen, S. (2014). Impacts and characteristics of computer-based science inquiry learning environments for precollege students. Review of Educational Research, 84(4), 572–608. https://doi.org/10.3102/0034654314546954
- Donnelly, D. F., Vitale, J. M., & Linn, M. C. (2015). Automated guidance for thermodynamics essays: Critiquing versus revisiting. Journal of Science Education and Technology, 24(6), 861–874. https://doi.org/10.1007/s10956-015-9569-1
- Ertepınar, H., Demircioğlu, H., Geban, Ö., & Yavuz, D. (1998). Benzeşme ve bilgisayarlı öğretimin mol kavramını anlamaya etkisi, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 173-175 Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Eskrootchi, R., & Oskrochi, G. R. (2010). A study of the eficacy of project-based learning Integrated with computer- based simulation- STELLA project-based learning. Educational Technology & Society, 13(1), 236–245. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.13.1.236
- Goktas, Y., Kucuk, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacik, O., Yildirim, G., & Reisoglu, I. (2012). Educational technology research trends in Turkey: A Content analysis of the 2000-2009 decade. Educational Sciences: Theory and Practice, 12(1), 191–199.
- Gul, S., & Sozbilir, M. (2016). International trends in biology education research from 1997 to 2014: A content analysis of papers in selected journals. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 12(6), 1631–1651. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1363a
- Gijlers, H., Weinberger, A., van Dijk, A. M., Bollen, L., & van Joolingen, W. (2013). Collaborative drawing on a shared digital canvas in elementary science education: The effects of script and task awareness support. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 8(4), 427–453. https://doi.org/10.1007/s11412-013-9180-5
- Gobert, J. D., Sao Pedro, M., Raziuddin, J., & Baker, R. (2013). From log files to assessment metrics: Measuring students’ science inquiry skills using educational data mining. Journal of the Learning Sciences, 22(4), 521–563. https://doi.org/10.1080/10508406.2013.837391
- Huang, Y., Lin, Y., & Cheng, S. (2010). Effectiveness of a mobile plant learning system in a science curriculum in Taiwanese elementary education. Computers & Education, 54(1), 47–58. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.07.006
- Huppert, J., Yaakobi, J., & Lazarowitz, R. (1998). Learning microbiology with computer simulations: Students’ academic achievement by method and gender. Research in Science and Technological Education, 16(2), 231–245. https://doi.org/10.1080/0263514980160210
- Inan, F., & Lowther, D. (2010). Factors affecting technology integration in K-12 classrooms: A path model. Educational Technology Research and Development, 58(2), 137-154. https://doi.org/10.1007/s11423-009-9132-y
- Ioannidou, A., Repenning, A., Webb, D., Keyser, D., Luhn, L., & Daetwyler, C. (2010). Mr. Vetro: A Collective Simulation for teaching health science. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 5(2), 141–166. https://doi.org/10.1007/s11412-010-9082-8
- Karadağ, R., Yilmaz, F., & S. Aktay. (2006). Türkiye’de internet kafeler ve ilköğretim [Cyber cafes and primary education in Turkey]. XI. Turkiye'de Internet Konferansi (21-23 Aralık). TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara.
- Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat, İnönü Üniversitesi, Malatya.
- Kete, R. (2006). 6. Sınıf biyoloji konularında kavram yanılgıları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 63-70
- Küçük, Z., & Çalık, M. (2015). Zenginleştirilmiş 5E modelinin yedinci sınıf öğrencilerinin kavramsal değişimine etkisi: Elektrik akımı örneği. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(1), 1-28.
- Küçüközer, H. (2008). The effects of 3D computer modelling on conceptual change about seasons and phases of the moon. Physics Education, 43 (6), 632-636. https://doi.org/10.1088/0031-9120/43/6/011
- Küçüközer, H., Korkusuz, M. E., Küçüközer, H. A., & Yürümezoğlu, K. (2009). The effect of 3D computer modeling and observation-based ınstruction on the conceptual change regarding basic concepts of astronomy in elementary school students. Astronomy Education Review, 43(6), 40-58.
- Lei, J., Luo, P. H., Wang, Q., Shen, J., Lee, S., & Chen, Y. (2016). Using technology to facilitate modeling-based science education: Lessons learned from a meta-analysis of empirical research. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 9(2), 53–83. https://doi.org/10.18785/jetde.0902.04
- Li, M.-C., & Tsai, C.-C. (2013). Game-based learning in science education: A review of relevant research. Journal of Science Education and Technology, 22(6), 877–898. https://doi.org/10.1007/s10956-013-9436-x
- Linn, M. C., Clark, D., & Slotta, J. D. (2003). WISE design for knowledge integration. Science Education, 87(4), 517–538. http://doi.org/10.1002/sce.10086
- Linn, M. C., & Eylon, B.-S. (2011). Science learning and instruction: Taking advantage of technology to promote knowledge integration. Florence, KY: Routledge, Taylor ve Francis Group.
- Liu, X., Waight, N., Gregorius, R., Smith, E., & Park, M. (2012). Developing computer model-based assessment of chemical reasoning : A feasibility study. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 31(3), 259–281.
- Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
- Milli Eğitim Bakanlığı (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara, Türkiye: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
- Minner, D. D., Levy, A. J., & Century, J. (2010). Inquiry-based science instruction-what is it and does it matter? Results from a research synthesis years 1984 to 2002. Journal of Research in Science Teaching, 47(4), 474–496. https://doi.org/10.1002/tea.20347
- Mintz, R., Litvak, S., & Yair, Y. (2001). 3D-Virtual reality in science education: An implication for astronomy teaching. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 20 (3), 293-305.
- Mioduser, D., Nachmias, R., Tubin, D., & Forkosh-Baruch, A. (2003). Analysis schema for the study of domains and levels of pedagogical innovation in schools using ICT. Education and Information Technologies, 8, 23-36. https://doi.org/10.1023/A:1023922207476
- Namdar, B., & Shen, J. (2016). Intersection of argumentation and the use of multiple representations in the context of socioscientific issues. International Journal of Science Education. 38 (7), 1100-1132. http://doi.org/10.1080/09500693.2016.1183265
- Namdar, B., & Shen, J. (2018). Knowledge organization through multiple representations in a computer-supported collaborative learning environment. Interactive Learning Environments. 26(5), 638-653. http://doi.org/10.1080/10494820.2017.1376337
- National Council for Accreditation of Teacher Education, Task Force on Technology and Teacher Education. (1997). Technology and the New Professional Teacher: Preparing for the 21st Century Classroom. Washington D.C.
- Nelson, B. C., & Ketelhut, D. J. (2007). Scientific inquiry in educational multi-user virtual environments. Educational Psychology Review, 19(3), 265–283. http://doi.org/10.1007/s10648-007-9048-1
- Ottenbreit-Leftwich, A., Glazewski, K., Newby, T., & Ertmer, P. (2010). Teacher value beliefs associated with using technology: Addressing Professional and student needs. Computers ve Education, 55, 1321-1335. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.06.002
- Perkins, K., Adams, W., Dubson, M., Finkelstein, N., Reid, S., Wieman, C., & LeMaster, R. (2006). PhET: Interactive simulations for teaching and learning physics. The Physics Teacher, 41(1), 18–23. https://doi.org/10.1119/1.2150754
- Quellmalz, E. S., Timms, M. J., Silberglitt, M. D., & Buckley, B. C. (2012). Science assessments for all: Integrating science simulations into balanced state science assessment systems. Journal of Research in Science Teaching, 49(3), 363–393. https://doi.org/10.1002/tea.21005
- Sampson, V., & Clark, D. B. (2009). A comparison of the collaborative scientific argumentation practices of two high and two low performing groups. Research in Science Education, 41(1), 63–97. https://doi.org/10.1007/s11165-009-9146-9
- Sandholtz, J. H., & Reilly, B. (2004). Teachers, not technicians: Rethinking technical expectations for teachers. Teachers College Record, 106 (3), 487-512.
- Sandoval, W. A., & Reiser, B. J. (2004). Explanation-driven inquiry: Integrating conceptual and epistemic scaffolds for scientific inquiry. Science Education, 88(3), 345–372. https://doi.org/10.1002/sce.10130
- Scalise, K., Timms, M., Moorjani, A., Clark, L., & Holtermann, K. (2011). Student learning in science simulations. Design futures that promote learning gains. Journal of Research in Science Teaching, 48(9), 1050–1078. https://doi.org/10.1002/tea.20437
- Schram, A. B. (2014). A mixed methods content analysis of the research literature in science education. International Journal of Science Education, 36(15), 2619–2638. https://doi.org/10.1080/09500693.2014.908328
- Smetana, L. K., & Bell, R. L. (2012). Computer supported simulations to support science instructions and learning. A critical review of the literature. Journal of Science Education, 34(9), 1337–1370. https://doi.org/10.1080/09500693.2011.605182
- Smith, M. (2006). Multiple methodology in education research. In J. L. Green, G. Camilli ve P. B. Elmore (Eds.), Handbook of complementary methods in education research (pp. 457–475). Mahwah NJ: Lawrence Erlbaum Associates for AERA.
- Shen, J., Lei, J., Chang, H. Y., & Namdar, B. (2014). Technology-enhanced, modeling-based instruction (TMBI) in science education. In J. M. Spector, M. D. Merril, J. Elen, & M. J. Bishop (Eds.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology (4th ed., pp. 529–540). New York, NY: Springer.
- Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon & D. Jorde (Eds.), The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp. 341–374). Rotterdam, The Netharlands: Sense Publishers.
- Stahl, G., Koschmann, T., & Suthers, D. D. (2006). Computer-supported collaborative learning. In R. Sawyer, K (Ed.), The Cambridge handbook of the learning sciences (pp. 409–426). New York, NY: Cambridge University Press.
- Sung, H. Y., Hwang, G. J., Lin, C. J., & Hong, T. W. (2017). Experiencing the Analects of Confucius: An experiential game-based learning approach to promoting students’ motivation and conception of learning. Computers and Education, 110, 143–153. http://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.03.014
- Svihla, V., & Linn, M. C. (2012). A design-based approach to fostering understanding of global climate change. International Journal of Science Education, 34(5), 651–676. https://doi.org/10.1080/09500693.2011.597453
- Taş, E., & Çepni, S. (2011). Web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 93–115.
- Taş, E., Şener, N., & Yalçın, M. (2013). An analysis of scientific researches in the field of technology-assisted science education between the years 2005-2012. Journal of Computer and Educational Research, 1(1), 83–104.
- Tondeur, J., Kershaw, L., Vanderlinde, R., & van Braak, J. (2013). Getting inside the black box of technology integration in education: Teachers stimulated recall of classroom observations. Australasian Journal of Educational Technology, 29(3), 434–449. https://doi.org/10.14742/ajet.16
- Tondeur, J., van Braak, J., Sang, G., Voogt, J., Fisser, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. (2012). Preparing preservice teachers to integrate technology in education: a synthesis of qualitative evidence. Computers ve Education, 59(1), 134–144. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.10.009
- Yoon, S. A., Elinich, K., Wang, J., Steinmeier, C., & Tucker, S. (2012). Using augmented reality and knowledge-building scaffolds to improve learning in a science museum. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 7(4), 519-541. https://doi.org/10.1007/s11412-012-9156-x
- Wu, H. (2010). Modelling a complex system: Using novice‐expert analysis for developing an effective technology‐enhanced learning environment. International Journal of Science Education, 32(2), 195–219. http://doi.org/10.1080/09500690802478077
- Akçay, H., Feyzioğlu, B., & Tüysüz, C. (2003). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisine bir örnek: Mol kavramı ve Avogadro sayısı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 58–66. Retrieved from http://tojet.net/articles/v2i2/229.pdf
- Akçay, S., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. İ., & Şensoy, Ö. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 103–116.
- Akgün, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A. & Berber, S. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27–46. Retrieved from www.esosder.org
- Aktamış, H. & Arıcı, V. A. (2013). Sanal gerçeklik programlarının astronomi konularının öğretiminde lullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 58–70. https://doi.org/10.17860/efd.20656
- Altiparmak, M. & Deren Karacak, Ş. (2010). Fen öğretiminde; yapılandırmacı yaklaşıma dayalı teknoloji destekli işbirlikli grup araştırma yöntemleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 697–717.
- Benli, E., Kayabaşi, Y. & Sarıkaya, M. (2012). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Işık” ünitesinde teknoloji destekli öğretimin öğrencilerin fen başarısına, kalıcılığa ve fene karşı tutumlarına etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 733– 760
- Çamlı Çakır, H. & Altun, E. (2011). Bilgisayar destekli zihin haritalama tekniğinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 2(4).
- Çelik, H., Kırındı, T. & Ayçiçek Kotaman, Y. (2016). Fen öğretiminde bilgisayar destekli analoji yönteminin öğrenme ürünlerine etkisi. Journal of Turkish Science Education, 13(2), 3–27. https://doi.org/10.12973/tused.10176a
- Çinici, A., Özden, M., Akgün, A., Ekici, M. & Yalçın, H. (2013). Sanal ve geleneksel laboratuvar uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin ışık ve ses ünitesiyle ilgili başarıları üzerine etkisinin kaşılaştırılması. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 92–106.
- Daşdemir, İ. (2013). Animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1287–1304.
- Daşdemir, İ. & Doymuş, K. (2012). 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 77–87.
- Daşdemir, İ. & Doymuş, K. (2012). 6. sınıf elektrik ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 197–208.
- Daşdemir, İ., Uzoğlu, M. & Cengiz, E. (2012). 7. sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 54–62.
- Duman, M. Ş. & Avcı, G. (2016). Sanal laboratuvar uygulamalarının öğrenci başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi: Mesin-Erdemli örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 13–33.
- Efe, N. & Bakır, S. (2006). İlköğretim 8. sınıfta üreme konusunun bilgisayar destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 271–284.
- Gömleksiz, M. N. & Fidan, E. K. (2013). Fen ve teknoloji dersinde bilgisayar destekli zihin haritası tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(3), 403–426.
- Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğı tı mi Dergı sı, 9(1), 68–79.
- Hançer, A. H. & Yalçın, N. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin problem çözme becerisine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 55–72.
- Karaduman, B. & Emrahoğlu, N. (2011). “Maddenin tanecikli yapısı” ünitesinin öğretiminde, bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 925–938.
- Kırbağ Zengin, F., Kırılmazkaya, G. & Keçeci, G. (2012). Akıllı tahta kullanımının fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 529–537.
- Kırıkkaya, E. B., Dağ, F., Durdu, L. & Gerdan, S. (2016). 8. Sınıf doğal süreçler ünitesi için hazırlanan BDÖ yazılımı ve akademik başarıya etkisi. Elementary Education Online, 15(1), 234–250. https://doi.org/10.17051/io.2016.11845
- Kırılmazkaya, G. & Keçeci, G. (2014). Bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji dersi öğretmen ve öğrencilerinin tutum ve başarılarına etkisi. Journal of Academic Social Science Studies, 30(1), 453–466.
- Koç, Y., Şimşek, Ü. & Has, C. (2013). Işık ünitesinin öğretiminde bilgisayar animasyonlarının etkisi. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(2), 145–156.
- Küçük, Z. & Muammer, Ç. (2015). Effect of enriched 5Es model on grade 7 students’ conceptual change levels: A case of electric current subject. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5(1), 1–28.
- Oktay, S. & Çakir, R. (2013). Teknoloji destekli beyin temelli öǧrenmenin öǧrencilerin akademik başarilari, hatirlama düzeyleri ve üstbilişsel farkindalik düzeylerine etkisi. Journal of Turkish Science Education, 10(3), 3–23.
- Özabaci, N. & Olgun, A. (2011). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin fen bilgisi dersine karşı tutum, bilişüstü beceriler ve fen bilgisi başarısı üzerine bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 93–107.
- Özer, İ. E., Canbazoğlu Bilici, S. & Karahan, E. (2016). Fen bilimleri dersinde Algodoo kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28–40.
- Pektaş, H. M., Çelik, H., Katrancı, M. & Köse, S. (2009). 5. sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 649–658.
- Sevim, S. & Ayvaci, H. Ş. (2012). Web tabanlı öğretimin fen ve teknoloji dersi üzerindeki etkisi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1–19.
- Taş, E. & Çepni, S. (2011). Web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 93– 115.
- Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C. & Erbil, E. (2003). Fen bilgisi derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152–158. Retrieved from http://egitimarastirmasi.ueuo.com/ogrenme/2003.pdf
- Yumuşak, A. & Aycan, Ş. (2002). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli çalışmanın faydaları; Demirci (Manisa)’de bir örnek. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16, 197–204.
APA | NAMDAR B, Küçük A (2018). FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. , 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
Chicago | NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. (2018): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
MLA | NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. , 2018, ss.355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
AMA | NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. . 2018; 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
Vancouver | NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. . 2018; 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
IEEE | NAMDAR B,Küçük A "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ." , ss.355 - 383, 2018. 10.21764/maeuefd.375088 |
ISNAD | NAMDAR, Bahadır - Küçük, Arzu. "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ". (2018), 355-383. https://doi.org/10.21764/maeuefd.375088 |
APA | NAMDAR B, Küçük A (2018). FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(48), 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
Chicago | NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.48 (2018): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
MLA | NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.48, 2018, ss.355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
AMA | NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(48): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
Vancouver | NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(48): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088 |
IEEE | NAMDAR B,Küçük A "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.355 - 383, 2018. 10.21764/maeuefd.375088 |
ISNAD | NAMDAR, Bahadır - Küçük, Arzu. "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/48 (2018), 355-383. https://doi.org/10.21764/maeuefd.375088 |