Yıl: 2018 Cilt: 1 Sayı: 48 Sayfa Aralığı: 355 - 383 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/maeuefd.375088 İndeks Tarihi: 29-08-2019

FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı 2000-2016 yılları arasında ortaokul düzeyinde fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu alanında yapılan Türkçe araştırmaların incelenmesidir. Bu kapsamda 35 çalışma belirlenmiş ve betimsel içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. Çalışmalar, belirlenen temalara göre kodlanmıştır. Bulgular, çalışmalarda kullanılan teknolojilerin tamamına yakınının etkileşimsiz olduğunu ve kullanılan teknolojik araçların çoğunlukla animasyon olduğunu göstermiştir. Teknoloji entegrasyonu çalışmalarında öğrenciler arası işbirliğinin düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknoloji destekli öğrenme uygulamalarında çoğunlukla nicel yöntemlerin, veri toplama aracı olarak da daha çok çoktan seçmeli testlerin kullanıldığı görülmektedir. Teknoloji destekli öğrenme uygulamalarının sonuçların çoğunluğunun olumlu olduğu, önerilerin ise sınıf içi uygulamalara, gelecek çalışmalara ve uygulayıcı-uzmanlara yönelik olduğu görülmüştür. Bulgulardan yola çıkarak araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF RESEARCH ON TECHNOLOGY INTEGRATION IN SCIENCE EDUCATION: THE CASE OF TURKEY

Öz:
The purpose of this study was to investigate the studies published in Turkey between 2000-2016 about technology integration in science education. In this scope, 35 studies published in Turkish were identified and analyzed using descriptive content analysis. The studies were coded based on the themes determined. Findings have shown that close to all the technologies used in the studies are non-interactive and that the technology used is mostly animations. It has been determined that there is a low level of collaboration among the students in the technology integration studies. It is seen that mostly quantitative methods are used in technology-supported teaching practices and more multiple-choice tests are used as data collection tools. It has been seen that the majority of the results of the technology-supported teaching practices are positive, and the implications are given for the classroom applications, future studies and practitioners-experts. Based on the results, implications were provided to the researchers.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA NAMDAR B, Küçük A (2018). FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. , 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
Chicago NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. (2018): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
MLA NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. , 2018, ss.355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
AMA NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. . 2018; 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
Vancouver NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. . 2018; 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
IEEE NAMDAR B,Küçük A "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ." , ss.355 - 383, 2018. 10.21764/maeuefd.375088
ISNAD NAMDAR, Bahadır - Küçük, Arzu. "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ". (2018), 355-383. https://doi.org/10.21764/maeuefd.375088
APA NAMDAR B, Küçük A (2018). FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(48), 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
Chicago NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.48 (2018): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
MLA NAMDAR Bahadır,Küçük Arzu FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.48, 2018, ss.355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
AMA NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(48): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
Vancouver NAMDAR B,Küçük A FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018; 1(48): 355 - 383. 10.21764/maeuefd.375088
IEEE NAMDAR B,Küçük A "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.355 - 383, 2018. 10.21764/maeuefd.375088
ISNAD NAMDAR, Bahadır - Küçük, Arzu. "FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU ÇALIŞMALARININ BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/48 (2018), 355-383. https://doi.org/10.21764/maeuefd.375088