Yıl: 2018 Cilt: 53 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 816 - 831 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011 İndeks Tarihi: 02-09-2019

TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Öz:
Sosyal medyanın bireyler tarafından yoğun olarak kullanılması kurumlarında sosyal medyada yer almasınıkaçınılmaz hale getirmiştir. Üniversiteler de hedef gruplarına ulaşmak ve hizmetlerini kamuoyunaduyurmak için sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmada Türkiye’dekidevlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya etkililik düzeyleri ile öğrenci sayıları arasında anlamlı bir ilişkiolup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın temel varsayımı Türkiye’deki hem devlet hemde vakıf üniversitelerinin sosyal medya etkililik düzeyi ile öğrenci sayıları arasında anlamlı bir ilişkiolduğudur. Çalışmanın amacı ve temel varsayımı çerçevesinde geliştirilen hipotezler Pearson Korelasyonve Regresyon Analizleri ile test edilmiştir. Çalışma, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyalmedya etkililik düzeyinin ve sosyal medya etkililik düzeyi ile öğrenci sayıları arasındaki ilişkinin belirlenmesiaçısından özgün bir değer taşımaktadır. The hypotheses developed within the framework of the purposeand basic assumption of the study were tested with Pearson Correlation and Regression Analysis.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Sosyoloji

DETERMINATION THE SOCIAL MEDIA EFFECTIVENESS LEVEL OF UNIVERSITIES IN TURKEY

Öz:
Intense use of social media by individuals has made it inevitable for institutions to take part in social media. Universities have started to use social media effectively to reach their target groups and publicize their services. This study aims to determine whether there is a significant relationship between the number of students and social media effectiveness levels of state and foundation universities. The basic assumption of the study is both state and foundation universities in Turkey have a significant correlation between the number of university students and social media effectiveness level. The study carries a unique value determininig both state and foundation universitiesthe social media effectiveness level and correlation between student number and social media effectiveness level.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Sosyoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alikılıç, Özlem, Aşman. (2011), Halkla İlişkiler 2.0: Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar. Yeni Teknikler. Efil Yayınevi, Ankara.
  • Bélanger, C. H., Bali, S., Longden, B. (2014), “How Canadian Universities Use Social Media To Brand Themselves”, Tertiary Education and Management, Cilt:20, Sayı:1, s:14-29.
  • Bercovici, Jeff (2010). “Who Coined ‘Social Media’? Web Pioneers Compete for Credit”, Erişim http://blogs.forbes.com/jeffbercovici/2010/12/09/who-coined-social-media-web-pioneerscompete-for-credit/.v (01.09.2018)
  • Köktürk, Ali (2013). “Sosyal Ağ Kullanım Performansına Göre Üniversite Değerlemesi; Twitter ve Türkiye Üniversiteleri Üzerine Bir Çalışma”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peruta, Adam, Shields, Alison (2017), “Social Media İn Higher Education: Understanding How Colleges And Universities Use Facebook” Journal of Marketing for Higher Education, Cilt:27, Sayı:1, s:131-143.
  • Seçkiner Bingöl, Ezgi; Tahtalıoğlu, Hava (2017), “Türkiye'de Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı: Gazi Üniversitesi Örneği”. Süleyman Demirel University Journal of Faculty of Economics & Administrative Sciences, Cilt:22, s:2405-2423.
  • Stuart, E., Stuart, D., & Thelwall, M. (2017). “An investigation of the online presence of UK universities on Instagram”, Online Information Review, Cilt:41, Sayı:5, s:582-597.
  • Tosun, Nurhan (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi., Beta Yayınları, İstanbul.
  • Yılmaz, Mustafa (2015), “Üniversitelerde Halkla İlişkiler: Kurumsal Web Sayfaları Ve Sosyal Medya Uygulamaları Üzerine Bir Değerlendirme” Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yılmazel, M. (2011). “Türkiye’de Faaliyet Gösteren Vakıfların Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir İçerik Analizi” Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • (https://istatistik.yok.gov.tr/ , 18.09.2018)
  • (https://www.boomsocial.com/Instagram/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler, 18.09.2018)
  • (https://www.haberler.com/ogrenciler-universite-secerken-sosyal-medyayi-11078244-haberi/ 18.09.2018)
  • (https://www.parlakbirgelecek.com/tr/faydali-bilgiler/haftalik-bulten/universiteler-ve-sosyalmedya, 18.09.2018)
  • (https://www.yeniakit.com.tr/haber/universitelerin-yeni-yildizi-sosyal-medya-11993.html , 25.08.2018).
APA çakaröz K (2018). TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. , 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
Chicago çakaröz Kubra muge TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. (2018): 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
MLA çakaröz Kubra muge TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. , 2018, ss.816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
AMA çakaröz K TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. . 2018; 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
Vancouver çakaröz K TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. . 2018; 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
IEEE çakaröz K "TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ." , ss.816 - 831, 2018. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
ISNAD çakaröz, Kubra muge. "TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". (2018), 816-831. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
APA çakaröz K (2018). TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53(3), 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
Chicago çakaröz Kubra muge TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi 53, no.3 (2018): 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
MLA çakaröz Kubra muge TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, vol.53, no.3, 2018, ss.816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
AMA çakaröz K TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi. 2018; 53(3): 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
Vancouver çakaröz K TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi. 2018; 53(3): 816 - 831. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
IEEE çakaröz K "TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ." Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 53, ss.816 - 831, 2018. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011
ISNAD çakaröz, Kubra muge. "TÜRKİYE’DEKİ ÜNİVERSİTELERİN SOSYAL MEDYA ETKİLİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi 53/3 (2018), 816-831. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.18.09.1011