NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl: 2018 Cilt: 10 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1416 - 1454 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26791/sarkiat.475508 İndeks Tarihi: 13-09-2019

NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Namaz, Allah’a karşı yapılması gereken kulluk görevlerinin en önemlisi olupbütün peygamberlere farz kılınmıştır. Hz. Peygamber de bi`setin ilk yıllarındanitibaren söz konusu ibâdeti îfa etmiş, böylesi mühim bir görevin tam ve şartlarınauygun bir şekilde yerine getirilebilmesi için pek çok kural vaz` etmiştir. Bubağlamda bazı rivâyetlerde namaz kılarken sütre edinmeye dair teşvikler yeralmış, namaz kılanın önünden geçilmemesine yönelik hatırlatmalarda bulunularakböylesi bir davranışın günah olduğu vurgulanmıştır. Ayrıca bazı haberlerde namazkılanın önünden geçen çeşitli varlıkların namazı bozduğundan da bahsedilmiştir.Bu makalede namaz kılanın önünden geçmekle namazı bozduğu ifade edilençeşitli varlıklardan bahseden rivâyetler Kütüb-i sitte çerçevesinde ele alınmış, sözkonusu hadislerin sened ve metin tahlilleri yapılarak sıhhat değerlendirmelerineyer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Kültürel Çalışmalar

EVALUATION OF NARRATIONS ABOUT THE SOME LIVING BEING PASSING BY THE FRONT OF THE PRAYER TAKER IN TERMS OF ISNAD AND TEXT

Öz:
Prayer is the most important duty of servitude to be done to Allah, and all the prophets are obliged to do so. The Prophet has also prayed since the first years of his duty. And He has set many rules in order to fulfill such an important task. In this context, it was encouraged to put a “sütre” on the front of the person who prayed in some narratives. Likewise, it is emphasized that the person who is praying is not passed in front and that such behavior is a sin. In addition, some reports indicate that various lıvıng beings passing in front of the prayer taker have invalidated prayer. In this article, the narrations in question are dealt with in the context of “Kütüb-i Sitte” and these hadiths were analyzed in terms of isnad and text and accuracy evaluations were given.
Anahtar Kelime:

Konular: Kültürel Çalışmalar
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ABDÜRREZZÂK, Ebû Bekr Abdürrezzâk b. Hemmâm es-San`ânî, el-Musannef, Habîbürrahmân el-A`zamî, (Thk.), el-Meclisü’l-İlmî, Beyrut 1390/1970.
  • AHMED B. HANBEL, Ebû Abdullah Ahmed b. Hanbel b. Hilâl b. Esed eşŞeybânî, Müsned, Müessesetü Kurtuba, Kâhire ts. ÂŞIKKUTLU, Emin, “Meçhul”, DİA, Ankara 2003, XXVIII, s. 287.
  • ÂŞIKKUTLU, Emin, Mukâribü’l-hadîs”, DİA, İstanbul 2006, XXXI, s. 125.
  • AYDINLI, Abdullah, Hadis Istılahları Sözlüğü, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 2011.
  • AYNÎ, Ebû Muhammed Bedrüddîn Mahmûd b. Ahmed el-Aynî, Umdetü’l-kârî şerhu sahîhî’l-buhârî, Dâru’l-Fikr, y.y. ts.
  • AYNÎ, Şerhu sünen-i ebî dâvûd, Hâlid b. İbrâhîm el-Mısrî, (Thk.), Mektebetü’rRüşd, Riyâd 1420/1999.
  • AYNÎ, Nuhabü’l-efkâr fî tenkîhi mebâni’l-ahbâr fî şerhi meâni’l-âsâr, Ebû Temîm Yâsir b. İbrâhîm,(Thk.), Dâru’n-Nevâdir, Beyrut 2008/1429. BABANZÂDE Ahmet Naim Bey, Hadis Usûlü ve Istılahları, Hasan Karayiğit, (Çev.), Düşün Yayıncılık, İstanbul 2010.
  • BÂCÎ, Ebü’l-Velîd Süleymân b. Halef el-Bâcî, et-Ta`dîl ve’t-tecrîh limen harrece lehü el-buhârî fi’l-câmii’s-sahîh, Ebû Lübâbe Hüseyn, (Thk.), Daru’l-Livâ, Riyâd 1986/1406.
  • BEYHAKÎ, Ebû Bekr Ahmed b. Hüseyn b. Ali el-Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, Muhammed Abdülkâdir Atâ, (Thk.), Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 2003/1424.
  • BEZZÂR, Ebû Bekr Ahmed b. Amr b. Abdülhâlık el-Itkî el-Bezzâr, el-Bahru’zzehhâr (Müsnedü’l-bezzâr),Mahfûzurrahmân Zeynüllâh, (Thk), Mektebetü’l-Ulûm ve’l-Hikem, Medîne 1997/1418.
  • BİRIŞIK, Abdülhamit, “Katâde b. Diâme”, DİA, Ankara 2002, XXV, s. 22.
  • BUHÂRÎ, Ebû Abdullah İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu`fî el-Buhârî, Kitâbü’t-târîhi’lkebîr, Dâiratü’l-Meârifi’l-Osmâniyye, Haydarâbâd ts.
  • BUHÂRÎ, el-Câmiu’l-müsnedi’s-sahîhi’l-muhtasar min umûri resûlillâhi ve sünenihi ve eyyâmihi, Muhammed Züheyr, (Thk.), Dâru Tavkı’n-Necât, y.y. 1422.
  • BÛSÎRÎ, Ebü’l-Abbâs Şihâbüddîn Ahmed b. Ebî Bekr b. İsmâil el-Bûsîrî, Misbâhü’z-zücâce fî zevâidi ibn mâce, Ivaz b. Ahmed, (Thk.), Medîne 1425/2004.
  • ÇAKAN, İsmail Lütfi, Muhammed EROĞLU, “Abdullah b. Abbâs b. Abdülmuttalib”, DİA, İstanbul 1988, I, s. 77.
  • ÇAKAN, İsmail Lütfi, Hadis Edebiyatı, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 2013.
  • DÂREKUTNÎ, Ali b. Ömer ed-Dârekutnî, Sünen-i dârekutnî, Şuayb el-Arnaûd vd., (Thk.), Müessesetü’r-Risâle, Beyrut 1424/2004.
  • DÂREKUTNÎ, Zikru esmâi’t-tâbiîn ve men ba`dehüm mimmen sahhat rivâyetühü ani’ssikâti ınde’l-buhârî ve müslim, Bûrân ed-Dannâvî-Kemâl Yûsuf el-Hût, (Thk.), Müessesetü’l-Kütübü’s-Sekâfiyye, Beyrut 1985/1406.
  • EBÛ DÂVÛD, Süleymân b. Eş`as el-Ezdî es-Sicistânî, es-Sünen, Muhammed Avvâme, (Thk.), Müessesetü’r-Reyyân, Beyrut 2004/1425.
  • EBÛ NUAYM el-İSFAHÂNÎ, Ahmed b. Abdullah b. Ahmed b. İshâk el-İsfahânî, Ma`rifetü’s-sahâbe, Âdil b. Yûsuf el-Azâzî, (Thk.), Dâru’l-Vatan, Riyâd ts.
  • EBÛ ZÜR`A, Ahmed b. Abdürrahîm b. el-Irâkî, Kitâbü’l-müdellisîn, Rif`at FevzîAbdülmüttalib-Nâfiz Hüseyn Hammâd, (Thk.), Dâru’l-Vefâ, y.y. 1995/1410.
  • EBÜ’L-MUÂTÎ en-Nûrî vd., Mevsûatü ekvâli’l-imâm ahmed fî ricâli’l-hadîs ve ilelihi,Âlimü’l-Kütüb, Beyrut 1997/1417.
  • EFENDİOĞLU, Mehmet, “Sâlih”, DİA, İstanbul 2009, XXXVI, s. 32.
  • ELBÂNÎ, Muhammed Nâsırüddîn el-Elbânî, Sahîhu sünen-i ebî dâvûd, Dâru Gurâs, Küveyt 1423/2002.
  • ELBÂNÎ, Sahîhu ve zaîfü sünen-i ibn mâce, Mektebetü’l-Meârif, Riyâd 1417/1997.
  • ELBÂNÎ, Zaîfü sünen-i ebî dâvûd, Dâru Gurâs, Beyrut 1423/2002.
  • ERBİLÎ, Ebü’l-Berekât Şerefüddîn el-Mübârek b. Ahmed b. el-Mübârek el-Erbilî, Târîhu erbil (Nebâhatü’l-beledi’l-hâmil bi-men veredehû mine’lemâsil),Sâmi es-Sakkâr, (Thk.), Dâru’r-Reşîd, Irak 1980.
  • ETYUBÎ, Ali b. Âdem b. Mûsa el-Etyubî el-Vellevî, Zâhiretü’l-ukbâ fi şerhi’lmüctebâ, Dâr Âl-Bürûm, Mekke 1420/1999.
  • FÂLÛCÎ, Ekrem b. Muhammed Ziyâde el-Fâlûcî el-Eserî, el-Mu`cemü’s-sağîr li ruvâti’l-imâm ibn cerîr et-taberî, ed-Dâru’l-Eseriyye, Ürdün ts.
  • HALÎL B. MUHAMMED el-Arabî, el-Ferâid alâ mecmai’z-zevâid, Dâru’l-İmâm el-Buhârî, Katar 1429/2008.
  • HERERÎ, Muhammed el-Emîn b. Abdullah el-Üremî el-Alevî el-Hererî, elKevkebü’l-vehhâc ve’r-ravdu’l-behhâc fî şerhi sahîh-i müslim b. el-haccâc, Dâru’l-Minhâc, Cidde 1430/2009.
  • HEYET, Kitâbü’l-fıkhi’l-müyesser fî davi’l-kitâb ve’s-sünne, y.y. 1424.
  • ICLÎ, Ebü’l-Hasen Ahmed b. Abdullah b. Sâlih el-Iclî, Ma`rifetü’s-sikât min ricâli ehli’l-ilm ve’l-hadîs ve mine’d-duafâî ve zikri mezâhibihim ve ahbârihim, Abdülalîm Abdülazîm el-Bestevî, (Thk.), Mektebetü’d-Dâr, Medîne 1985/1405.
  • ITR, Nûreddin Itr, Menhecü’n-nakd fî ulûmi’l-hadîs, Dımeşk 1399/1979.
  • İBN ABDÜLBERR, Ebû Ömer Yûsuf b. Abdullah b. Muhammed b. Abdülberr, el-İstîâb fî ma`rifeti’l-ashâb, Ali Muhammed el-Becâvî, (Thk.), Dâru’lCeyl, Beyrut 1992/1412.
  • İBN ABDÜLBERR, et-Temhîd lima fi’l-muvatta mine’l-meânî ve’l-esânîd, Mustafa b. Ahmed el-Alevî-Muhammed Abdülkebîr el-Bekrî, (Thk.), y.y. 1387/1967.
  • İBN ADÎ, Ebû Ahmed Abdullah b. Adî (Udeyy) el-Cürcânî, el-Kâmil fî duafâi’rricâl, Âdil Ahmed Abdülmevcûd-Ali Muhammed Muavvız, (Thk.), Dâru’lKütübi’l-İlmiyye, Beyrut ts.
  • İBN EBÎ HÂTİM, Ebû Muhammed Abdurrahman b. Ebî Hâtim, Kitâbü’l-cerh ve’t-ta`dîl, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1953/1372.
  • İBN EBÎ ŞEYBE, Ebû Bekr Abdullah b. Muhammed b. Ebî Şeybe, el-Musannef, Dâru’t-Tâc, Beyrut 1989/1409.
  • İBN HACER, Ahmed b. Ali b. Hacer el-Askalânî, el-İsâbe fî temyîzi’s-sahâbe, Âdil Ahmed Abdülmevcûd-Ali Muhammed Muavvız, (Thk.), Dâru’lKütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1415/1995.
  • İBN HACER, Takrîbü’t-tehzîb, Muhammed Avvâme, (Thk.), Dâru’r-Reşîd, Suriye 1986/1406.
  • İBN HACER, Tehzîbü’t-tehzîb, Dâiratü’l-Meârif, Haydarâbâd 1326.
  • İBN HACER, Lisânü’l-mîzân, Mektebetü Matbaatü’l-İslâmiyye, Beyrut 1390/1971.
  • İBN HAZM, Ebû Muhammed Ali b. Ahmed b. Saîd b. Hazm el-Endelüsî, elMuhallâ bi’l-âsâr, Abdülgaffâr Süleymân el-Bendârî, (Thk.), Dâru’lKütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1425/2003.
  • İBN HİBBÂN, Ebû Hâtim Muhammed b. Hibbân b. Ahmed el-Büstî, Kitâbü’ssikât, Dâiratü’l-Meârif el-Osmâniyye, Haydarâbâd 1973/1393.
  • İBN HİBBÂN, Kitâbü’l-mecrûhîn mine’l-muhaddisîn ve’d-duafâ ve’l-metrûkîn, Mahmûd İbrâhîm Zâyid, (Thk.), Dâru’l-Ma`rife, Beyrut ts.
  • İBN MÂCE, Ebû Abdullâh Muhammed b. Zeyd el-Kazvînî, Sünen-i ibn mâce, Muhammed Fuâd Abdülbâkî, (Thk.), Dâru İhyâi’l-Kütübi’l-Arabiyye, Kâhire ts.
  • İBN MANZÛR, Ebü’l-Fazl Cemâleddîn Muhammed b. Mükerrem İbn Manzûr, Lisânü’l-arab, Dâru Sâdr, Beyrut ts.
  • İBN MENCÜVEYH, Ebû Bekr Ahmed b. Ali b. Muhammed b. İbrâhîm İbn Mencüveyh, Ricâlü sahîh-i müslim, Abdullah el-Leysî, (Thk.), Dâru’lMa`rife, Beyrut 1987/1407.
  • İBN SA`D, Muhammed b. Sa`d b. Menî` el-Hâşimî el-Basrî, et-Tabakâtü’l-kübrâ, Muhammed Abdülkâdir Atâ, (Thk.), Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1997/1418.
  • İBNÜ’L-CEVZÎ, Ebü’l-Ferec Abdurrahman b. Ali b. Muhammed İbnü’l-Cevzî, Kitâbü’d-duafâ ve’l-metrûkîn, Ebü’l-Fidâ Abdullah el-Kâdî, (Thk.), Dâru’lKütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1986/1406.
  • İBNÜ’L-CEVZÎ, et-Tahkîk fî ehâdîsi’l-hilâf, Mesad Abdülhamîd Muhammed es-Sa`danî, (Thk.), Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1415/1994.
  • İBNÜ’L-ESÎR, Izzüddîn İbnü’l-Esîr Ebü’l-Hasen Ali b. Muhammed el-Cezerî, Üsdü’l-gâbe fî ma’rifeti’s-sahâbe, Ali Muhammed Muavvız-Âdil Ahmed Abdülmevcûd, (Thk.), Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 2003/1424.
  • İBRÂHÎM MUSTAFA vd. Mecmeu’l-lüğa el-arabiyye el-mu`cemü’l-vasît, Mektebetü’ş-Şurûku’d-Düveliyye, Mısır 2004/1425.
  • İSHÂK B. MENDE, Ebû Abdullah Muhammed b. İshâk b. Mende, Fethu’l-bâb fi’l-künâ ve’l-elkâb, Ebû Kuteybe Nazar Muhammed el-Fâriyâbî, (Thk.), Mektebetü’l-Kevser, Riyâd 1996/1417.
  • KÂSÂNÎ, Ebû Bekr b. Mes`ûd b. Ahmed el-Kâsânî, Bedâiu’s-sanâi` fî tertîbi’şşerâi`, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1986/1406.
  • KELÎBÛLÎ, Abdurrahman b. Muhammed b. Süleymân el- Kelîbûlî, Mecmeu’lenhür fî şerhi mülteka’l-ebhur, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1989/1419.
  • KOÇKUZU, Ali Osman, Hadiste Nâsih-Mensûh Meselesi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 2016.
  • KOÇYİĞİT, Talat, Hadis Terimleri Sözlüğü, Rehber Yayıncılık, Ankara 1992.
  • KUTLAY, Halil İbrahim, Hadiste Sened Tenkidi, Elif Yayınları, İstanbul 2015.
  • MAKDİSÎ, Muhammed b. Abdurrahman b. Muhammed b. Ahmed b. Süleymân b. Hamze el-Makdisî, Men tekelleme fîhi’d-dârekutnî fî kitâbi’s-sünen mine’dduafâi ve’l-metrûkîn ve’l-mechûlîn, Ebû Abdullah Hüseyn b. Ukkâşe, (Thk.), Vizâretü’l-Evkâf ve’ş-Şüûni’l-İslâmiyye, Katar 1428/2007.
  • MİZZÎ, Ebü’l-Haccâc Cemâlüddîn Yûsuf el-Mizzî, Tehzîbü’l-kemâl fî esmâi’rricâl, Beşşâr Avvâd Ma`rûf, (Thk.), Müessesetü’r-Risâle, Beyrut 1992/1413.
  • MOĞULTAY B. KILIÇ, Alâuddîn Moğlultay İbn Kuleyh b. Abdullah el-Hanefî, Şerhu sünen-i ibn mâce, Kâmil Avîza, (Thk.), Mektebetü Nizâr Mustafa elBâz, Riyâd 1999/1419.
  • MOĞULTAY B. KILIÇ, İkmâlü tehzîbi’l-kemâl, Âdil b. Muhammed-Üsâme b. İbrâhîm, (Thk.), y.y. 2001/1422.
  • MUHAMMED MEHDÎ el-Müslimî vd., Mevsûatü akvâli ebi’l-hasen eddarekûtnî fî ricâli’l-hadîs ve ılelihi, Âlimü’l-Kütüb, Beyrut 2001.
  • MÜSLİM, Ebü’l-Hasen Müslim b. Haccâc el-Kuşeyrî, el-Künâ ve’l-esmâ, Abdürrahîm Muhammed Ahmed el-Kaşkarî, (Thk.), el-Meclisü’l-İlmî, Medîne 1984/1404.
  • MÜSLİM, el-Câmiu’s-sahîh, Muhammed Fuâd Abdülbâkî, (Thk.), Dâru İhyâi’tTürâsi’l-Arâbî, Beyrut ts.
  • NESÂÎ, Ebû Abdurrahmân Ahmed b. Şuayb b. Alî el-Horasânî en-Nesâî, elMüctebâ, Abdülfettâh Ebû Gudde, (Thk.), Mektebetü’l-Matbûâtü’lİslâmiyye, Haleb ts.
  • NESEFÎ, Ebü’l-Berekât Abdullah b. Ahmed en-Nesefî, Kenzü’d-dekâik, Sâid Bekdâş, (Thk.), Dâru’l-Beşâiri’l-İslâmiyye, Beyrut 2011/1432.
  • SAFEDÎ, Ebü’s-Safâ Salâhuddîn Halîl b. Aybeg es-Safedî, el-Vâfî bi’l-vefayât, Ahmed el-Arnâûd-Türkî Mustafa, (Thk.), Dâru İhyâü’t-Türâsi’l-Arabî, Beyrut 2000/1420.
  • SEHÂVÎ, Ebû Abdullah Muhammed b. Abdurrahman es-Sehâvî, Fethu’l-muğîs bi şerhi elfiyeti’l-hadîs, Ali Hüseyn Ali, (Thk.), el-Mektebetü’s-Sünne, Kâhire 2003/1424.
  • SİNDÎ, Ebü’l-Hasen el-Hanefî es-Sindî, Şerhu sünen-i ibn mâce el-kazvinî, Dâru’l-Ceyl, Beyrut ts.
  • SÜBKÎ, Mahmûd Muhammed Hattâb es-Sübkî, el-Menhelü’l-azbü’l-mevrûd şerhu sünen-i ebî dâvûd, Müessesetü’t-Târîhu’l-Arabî, Beyrut 1394.
  • SÜYÛTÎ, Ebû Bekr Celâlüddîn Abdurrahman b. Ebû Bekr es-Süyûtî, Tabakâtü’lhuffâz, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 1994/1414.
  • ŞÂFİÎ, Ebû Abdullah Muhammed b. İdrîs eş-Şâfiî, İhtilâfü’l-hadîs, Rif`at Fevzî, (Thk.), Dâru’l-Vefâ, y.y. 2001/1422. (el-Ümm İçinde)
  • ŞÜRÜNBÜLÂLÎ, Ebü’l-İhlâs Hasen b. Ammâr b. Alî eş-Şürünbülâlî, Nûru’l-îzâh ve necâtü’l-ervâh fi’l-fıkhi’l-hanefî, Muhammed Üneys Mehrât, (Thk.), elMektebetü’l-Asriyye, Beyrut 2013/1434.
  • TABERÂNÎ, Ebü’l-Kâsım Süleymân b. Ahmed et-Taberânî, el-Mu`cemü’l-kebîr, Hamdî Abdülmecîd es-Selefî, (Thk.), Mektebetü İbn Teymiyye, Kâhire ts.
  • TAHÂVÎ, Ebû Ca`fer Ahmed b. Selâme b. Abdülmelik et-Tahâvî, Şerhu meâni’lâsâr, Muhammed Zührî en-Neccâr, (Thk.), Beyrut 1399/1979.
  • TAHHÂN, Mahmûd et-Tahhân, Teysîru mustalahi’l-hadîs, Mektebetü’l-Meârif, Riyâd 1432/2011.
  • TİRMİZÎ, Ebû Îsâ Muhammed b. Îsâ b. Sevre et-Tirmizî, el-Câmiu’s-sahîh, Muhammed Fuâd Abdülbâkî (Thk.), Mektebetü ve Matbaatü Mustafa elBâbî el-Halebî, Mısır 1397/1977.
  • TUKSAL, Hidayet Şefkatli, Kadın Karşıtı Söylemin İslam Geleneğindeki İzdüşümleri, Otto, Ankara 2016.
  • YAŞAROĞLU, M. Kâmil, “Namaz”, DİA, İstanbul 2006, XXXII, s. 350. YÜCEL, Ahmet, “Hasan-ı Basrî, Hadis İlmindeki Yeri”, DİA, İstanbul 1997, XVI, s. 303.
  • YAŞAROĞLU,“Sadûk”, DİA, İstanbul 2008, XXXV, s. 431.
APA YILMAZ F (2018). NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
Chicago YILMAZ FATİH MEHMET NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2018): 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
MLA YILMAZ FATİH MEHMET NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2018, ss.1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
AMA YILMAZ F NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
Vancouver YILMAZ F NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2018; 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
IEEE YILMAZ F "NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.1416 - 1454, 2018. 10.26791/sarkiat.475508
ISNAD YILMAZ, FATİH MEHMET. "NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2018), 1416-1454. https://doi.org/10.26791/sarkiat.475508
APA YILMAZ F (2018). NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi, 10(4), 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
Chicago YILMAZ FATİH MEHMET NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi 10, no.4 (2018): 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
MLA YILMAZ FATİH MEHMET NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi, vol.10, no.4, 2018, ss.1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
AMA YILMAZ F NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi. 2018; 10(4): 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
Vancouver YILMAZ F NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi. 2018; 10(4): 1416 - 1454. 10.26791/sarkiat.475508
IEEE YILMAZ F "NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ." e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi, 10, ss.1416 - 1454, 2018. 10.26791/sarkiat.475508
ISNAD YILMAZ, FATİH MEHMET. "NAMAZ KILANIN ÖNÜNDEN ÇEŞİTLİ VARLIKLARIN GEÇMESİNE DAİR RİVÂYETLERİN SENED VE METİN YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ". e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi 10/4 (2018), 1416-1454. https://doi.org/10.26791/sarkiat.475508