Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 25 Sayfa Aralığı: 93 - 108 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 01-10-2019

Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi

Öz:
Bu çalışma ile Türkiye'de kuantum öğrenme yaklaşımını odağına alarak yürütülen çalışmaların tematik içerik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Ölçüt örnekleme yoluyla Türkçe anadilinde yazılmış ve hakemli akademik dergilerde yayımlanan makaleler ile birlikte YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan toplam 18 çalışma araştırmaya dâhil edilmiştir. Ulaşılan çalışmalar sınıflandırma analiz tekniği ile araştırma türü, çalışmaların amacı, örneklem/katılımcı sayısı, konu, sonuçlar gibi özellikler çerçevesinde incelenmiştir. Çalışma sonunda kuantum öğrenme yaklaşımı kullanılarak yürütülen çalışmaların son yıllarda arttığı ancak genel olarak çalışma sayısının sınırlı olduğu görülmüştür. Ayrıca yapılan bu çalışmaların deneysel model ağırlıklı olduğu ve bu yaklaşım kullanılarak yapılan öğrenme ortamı tasarımının öğrencinin akademik başarısının yanında motivasyon, tutum gibi duyuşsal özelliklerini de artırdığı görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

A Thematic Content Analysis on Studies Related to Quantum Learning Approach

Öz:
This study aims to analyze studies conducted with a focus on quantum learning approach in Turkey in a thematic way. In this study, a total of 18 studies written in Turkish through sampling and published in reviewed academic journals as well as National Theses Center of Turkey, were included in the research. The studies were examined within the framework of the classification analysis technique and the type of research, the purpose of the studies, the number of sample/participants, the subject, and the results. At the end of the study, it is seen that the studies conducted using the Quantum Learning approach have increased in recent years, but the number of studies is limited in general. It is also seen that these studies are mainly experimental models and that the learning environment design made using this approach increases the academic performance of the students as well as the affective characteristics such as motivation and attitude.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akpınar, B. ve Aydın, K. (2009). Kuantum paradigmasının eğitim programların yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 38(182), 299-313.
  • Alaca, Ö. (2014). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri öğretimin ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları, tutum ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Ay, Y. (2010). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen ve teknoloji eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum ve kendi kendine öğrenme becerileri üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Aytan, N. (2016). Türkçe derslerinde okuma ve dil becerilerinin artirilmasinda kuantum yönteminin kullanilmasi: Eylem araştirmasi önerisi. International Journal of Social Science, 43, 533-552.
  • Ayvaz Tuncel, Z. (2016). Kuantum öğrenme. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 289-306). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Batdı, V. (2017). Öğretmen adayları ile öğretim üyelerinin görüsleri temelinde pedagojik formasyon eğitimi ders içeriklerinin yöntemsel çoğulculuk bağlamında karşılastırmalı analizi. Electronic Journal of Social Sciences, 16(62), 1015-1033.
  • Benn, W. (2003). Evaluation study of quantum learning's impact on achievement in multiple settings. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Department of Education California University, California.
  • Blackburn, I.M., & Twaddle, V. (2011). Cognitive therapy in action: A practitioner's casebook. London: Souvenir Press.
  • Broussard, S.C., & Garrison, M.E. (2004). The relationship between classroom motivation and academic achievement in elementary school aged children. Family and Consumer Sciences Research Journal, 33(2), 106-120.
  • Cam, A., Topcu, M.S., Sulun, Y., Guven, G., & Arabacioglu, S. (2012). Translation and validation of the epistemic belief inventory with Turkish pre-service teachers. Educational Research and Evaluation, 18(5), 441-458.
  • Çakır, C. (2013). İlköğretim 8. sınıf düzeyinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Çelik, D., Özmen, Z.M., Aydın, S., Güler, M., Birgin, O., Açıkyıldız, G., ... & Gürbüz, R. (2018). A national comparison of pre-service elementary mathematics teachers’ beliefs about mathematics: the case of Turkey. Egitim ve Bilim, 43(193), 289-315.
  • Çırak, S. (2016). Kuantum öğrenme döngüsü ile desteklenen harmanlanmış öğrenmenin etkililiği üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Dadgaran, N.S., & Khalkhali, A. (2016). The effect of quantum learning method on students course learning. Research in Medical Education, 8(1), 29-36.
  • Demir, S. (2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarisina etkisi (Gaziantep örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • DePorter, B., Reardon, M., & Singer-Nourie, S. (1999). Quantum teaching. Orchestrating student success. Boston: Allyn and Bacon.
  • DePorter, B., & Hernacki, M. (2000). Quantum learning: Unleasing the genius in you. New York: Dell Publishing.
  • Didiş, N., Özcan, Ö. ve Abak, M. (2008). Öğrencilerin bakış açısıyla kuantum fiziği: Nitel çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 86-94.
  • Ekinc, N. (2015). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ve öğretmen özyeterlik inançları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 62-76.
  • Etyemez-Demirboğa, S. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Girit, D. (2011). Kuantum öğrenme yaklaşımının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiğe ilişkin tutum, kaygı düzeyleri ve akademik başarıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Given, B.K., & DePorter, B. (2015). Excellence in teaching and learning – the quantum learning system. Oceanside: Quantum Learning Network.
  • Güllü, A. (2010). Kuantum öğrenme modelinin orta öğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Konya örneği) (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gürel, İ. (2017). Kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.
  • Hanbay, O. (2009). Kuantum öğrenme temelli öğreterek öğrenme yönteminin ikinci yabancı dil olarak Almancanın öğrenilmesine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 17-27.
  • Hatunoğlu, Y. ve Hatunoğlu, Y. (2006). Okullarda verilen rehberlik hizmetlerinin problem alanlari. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 333-338.
  • Kanadlı, S., Kerim, Ü. ve Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157.
  • Koç, S. ve Epçaçan, E. (2017). Öğretmen adaylarının kuantum öğrenme tekniklerini kullanma becerilerine ilişkin görüşleri. Current Research in Education, 3(2), 66-80.
  • Kurnaz, M.A., & Calik, M. (2009). A thematic review of ‘energy’teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.
  • Kuzgun, Y. (1972). Kendini gerçekleştirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi, 10, 162-172.
  • Neuman, W.L. (2003). The meanings of methodology: Social research methods. (5th Edition). Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Özen, S.O. (2017). The effect of motivation on student achievement. In E. Karadağ (Ed.), The factors effecting student achievement (pp. 35-56). Berlin: Springer.
  • Pritscher, C.P. (2001) Quantum learning: beyond duality. Amsterdam: Editions Rodopi B.V.
  • Quantum Learning Education (2017). The five quantum learning tenets & The eight keys to educational success. 30 Aralık 2017 tarihinde https://eme6417.wikispaces.com/Quantum+Learning+Education adresinden edinilmiştir.
  • Sölpük, N. (2017). The effect of attitude on student achievement. In E. Karadağ (Ed.), The factors effecting student achievement (pp. 57-73). Berlin: Springer.
  • Suryani, N. (2013). Improvement of students’ history learning competence through quantum learning model at Senior High School in Karanganyar Regency, Solo, Central Java Province, Indonesia. Journal of Education and Practice, 4(14), 55-63.
  • Şimşek, F. (2016). Fen ve Teknoloji dersinde kuantum öğrenme modelinin, öğrencilerin akademik başarısı, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumu, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Şöhretli, G. (2014). Kuantum Öğrenme Modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay
  • Taşkan, M. (2011). Fizikte 10 teori. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B.Ö. ve Danişman, Ş. (2015). Türkiye’de matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili çalışmalar: Tematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 215-236.
  • Usanmaz, E., Alci, B., & Çeliköz, N. (2017). Kuantum öğrenme yaklaşımının İngilizce kelime öğrenme üzerine etkileri. Türkiye Eğitim Dergisi, 2(2), 95-107.
  • Vella, J. (2002). Quantum learning: teaching as dialogue. New Directions for Adult and Continuing Education, 2002, 73–84. doi:10.1002/ace.51.
  • Yilgen, A. (2014). Kuantum Öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Zeybek, G. (2017). An ınvestigation on quantum learning model. International Journal of Modern Education Studies, 1(1), 16-27.
APA GÜLER M, yazıcı m (2018). Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. , 93 - 108.
Chicago GÜLER Maşide,yazıcı mustafa Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. (2018): 93 - 108.
MLA GÜLER Maşide,yazıcı mustafa Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. , 2018, ss.93 - 108.
AMA GÜLER M,yazıcı m Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. . 2018; 93 - 108.
Vancouver GÜLER M,yazıcı m Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. . 2018; 93 - 108.
IEEE GÜLER M,yazıcı m "Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi." , ss.93 - 108, 2018.
ISNAD GÜLER, Maşide - yazıcı, mustafa. "Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi". (2018), 93-108.
APA GÜLER M, yazıcı m (2018). Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 13(25), 93 - 108.
Chicago GÜLER Maşide,yazıcı mustafa Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 13, no.25 (2018): 93 - 108.
MLA GÜLER Maşide,yazıcı mustafa Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.13, no.25, 2018, ss.93 - 108.
AMA GÜLER M,yazıcı m Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2018; 13(25): 93 - 108.
Vancouver GÜLER M,yazıcı m Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2018; 13(25): 93 - 108.
IEEE GÜLER M,yazıcı m "Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 13, ss.93 - 108, 2018.
ISNAD GÜLER, Maşide - yazıcı, mustafa. "Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 13/25 (2018), 93-108.