Yıl: 2018 Cilt: 13 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 513 - 545 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 01-10-2019

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının lisans eğitimleri doğrultusunda etkinlik hazırlama süreçlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı’nın dördüncü sınıfında öğrenim gören 12 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla görüşme ve doküman analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının etkinlik hazırlama süreçlerini incelemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Ayrıca doküman incelemesi yöntemiyle, görüşmelerden elde edilen verileri desteklemek için öğretmen adaylarının hazırlamış oldukları ders planlarında yer alan etkinlik planları incelenmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Adayların hazırlamış oldukları etkinlik planlarının analizinde ise betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, özet olarak, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik hazırlama sürecine yönelik yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

A Study on the Processes of Activity Design by Prospective Primary Mathematics Teachers

Öz:
The aim of this research is to investigate the processes of activity design of prospective primary mathematics teachers following their undergraduate education. The case study design among qualitative methods was conducted in this study. The participants were 12 prospective primary mathematics teachers who were fourth graders in the Department of Mathematics Teacher Training at Atatürk University. For data collection, interview and document analysis were used. Accordingly, separate semi-structured interview form was developed as data collection tool to investigate the processes of activity design by prospective teachers. Through document analysis technique, activity plans embedded in lesson plans prepared by prospective teachers were analyzed to support the data collected from inteviews. Content analysis was used as a qualitative research analysis technique for the data gathered through interviews. As for activity plans prepared by prospective teachers, descriptive analysis was done. The findings revealed that prospective primary mathematics teachers did not have enough experience and literateness about the processes of activity design.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZTÜRK F, IŞIK A (2018). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. , 513 - 545.
Chicago ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK Ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. (2018): 513 - 545.
MLA ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK Ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. , 2018, ss.513 - 545.
AMA ÖZTÜRK F,IŞIK A İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. . 2018; 513 - 545.
Vancouver ÖZTÜRK F,IŞIK A İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. . 2018; 513 - 545.
IEEE ÖZTÜRK F,IŞIK A "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi." , ss.513 - 545, 2018.
ISNAD ÖZTÜRK, Ferhat - IŞIK, Ahmet. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi". (2018), 513-545.
APA ÖZTÜRK F, IŞIK A (2018). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 13(26), 513 - 545.
Chicago ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK Ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 13, no.26 (2018): 513 - 545.
MLA ÖZTÜRK Ferhat,IŞIK Ahmet İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.13, no.26, 2018, ss.513 - 545.
AMA ÖZTÜRK F,IŞIK A İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2018; 13(26): 513 - 545.
Vancouver ÖZTÜRK F,IŞIK A İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2018; 13(26): 513 - 545.
IEEE ÖZTÜRK F,IŞIK A "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 13, ss.513 - 545, 2018.
ISNAD ÖZTÜRK, Ferhat - IŞIK, Ahmet. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 13/26 (2018), 513-545.