Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 28 - 46 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.364015 İndeks Tarihi: 11-10-2019

Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar

Öz:
İlkokul çağında fen bilimlerinin öğretimi sınıf öğretmenleri tarafındangerçekleştirilmektedir. Çocuklar bu derste, doğadaki varlıkları ve olaylarıbilimsel yönden ele alıp; gözlem yapma, inceleme ve anlama olanağı eldeederler. İlkokulda fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan sorunları vebunlara yönelik çözümlerin üretilmesini en iyi ortaya koyacak kişiler sınıföğretmenleridir. Sınıf öğretmenlerinin hitap ettikleri yaş grubuna görekarşılaştıkları sorunlar da farklı olabilmektedir. Buna göre bu araştırmanınamacı, sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi sürecinde yaşadıkları sorunları vebu sorunların çözümüne yönelik önerilerini belirlemektir. Araştırmanınçalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ilmerkezinde bulunan okullarda görev yapan 20 sınıf öğretmenioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler araştırmacılar tarafındananaliz edilerek değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

The Problems of Primary School Teacher Faced in the Science Teaching Process

Öz:
Science teaching is carried out by primary school teacher in the primary school. Children find an opportunity to observation, investigation and understanding creatures and events in the nature by dealing with scientifically. Primary school teachers who take place in the teaching process are most essential persons in order to reveal problems faced in the primary school science teaching and find a solution towards these problems. Due to students’ age, primary school teachers can be exposed different science teaching problems. Depending on all reasons, this study was to aim hat determining the problems of primary school teachers in the science teaching process and the views of primary school teachers towards solving these problems. The sample of study consisted of 20 primary school teachers who work at primary schools in Eskisehir in the 2015-2016 school years. Data was conducted with form of semi-structured interview which consisted of open ended questions and was developed by researchers. The qualitative data obtained end of the research was evaluated analyzing by the researchers.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BALBAĞ M, KARAER G (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. , 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
Chicago BALBAĞ Mustafa Zafer,KARAER Gamze Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. (2018): 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
MLA BALBAĞ Mustafa Zafer,KARAER Gamze Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. , 2018, ss.28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
AMA BALBAĞ M,KARAER G Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. . 2018; 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
Vancouver BALBAĞ M,KARAER G Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. . 2018; 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
IEEE BALBAĞ M,KARAER G "Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar." , ss.28 - 46, 2018. 10.24315/trkefd.364015
ISNAD BALBAĞ, Mustafa Zafer - KARAER, Gamze. "Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar". (2018), 28-46. https://doi.org/10.24315/trkefd.364015
APA BALBAĞ M, KARAER G (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Trakya Eğitim Dergisi, 8(1), 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
Chicago BALBAĞ Mustafa Zafer,KARAER Gamze Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.1 (2018): 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
MLA BALBAĞ Mustafa Zafer,KARAER Gamze Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.1, 2018, ss.28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
AMA BALBAĞ M,KARAER G Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
Vancouver BALBAĞ M,KARAER G Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 28 - 46. 10.24315/trkefd.364015
IEEE BALBAĞ M,KARAER G "Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.28 - 46, 2018. 10.24315/trkefd.364015
ISNAD BALBAĞ, Mustafa Zafer - KARAER, Gamze. "Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar". Trakya Eğitim Dergisi 8/1 (2018), 28-46. https://doi.org/10.24315/trkefd.364015