Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 114 - 135 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.366695 İndeks Tarihi: 11-10-2019

2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışma, 2004 yılında taslak olarak hazırlanan ve 2005 yılında sonhâli verilen; değişiklik, ekleme ve düzeltmelerle birlikte son şeklini 2009yılında alan İlköğretim Türkçe öğretim programı (eski program) ile 2015yılında hazırlanan ilkokul Türkçe dersi öğretim programı (yeni program)vizyon, temele aldıkları yaklaşım, içerik, amaçlar ve ölçme vedeğerlendirme açısından karşılaştırılarak, benzerlik ve farklılıkları ortayakoymayı amaçlamaktadır. Türkçe dersi öğretim programları benzerliklerive farklılıkları bakımından karşılaştırarak değerlendirilmiştir. Araştırmadanitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın analiz birimini, MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığıtarafından hazırlanan 2009 İlkokul Türkçe dersi programı ve 2015 ilkokulTürkçe dersi programı ile ilgili tüm basılı kaynaklar oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda, 2015 Türkçe dersi öğretim programında okumayazmasürecinde harf gruplarının farklı olarak gruplandırıldığı, bazıharflerin yazım şekillerinde ve yazım özelliklerinde değişikliğe gidildiğitespit edilmiştir. Ayrıca, öğrenme alanların değişmesiyle birliktekazanımlarda değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programdabelirtilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Comparison and Evalation of 2009-2015 Turkish Course Instruction Program

Öz:
This study intends to present the similarities and differences between the Primary School Turkish Lesson Program (former program) drafted in 2004, finalized in 2005 and took its final form in 2009 by the amendments, additions and revisions; and the Primary School Turkish Lesson program (new program) prepared in 2015, in terms of the approaches based on, their contents, objectives, and assessment and evaluation. Turkish lesson education programs were compared and evaluated in terms of their similarities and differences. Document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used in this research. Analysis unit of the research consists of all the relevant printed resources of 2009 Primary School Turkish lesson program and 2015 Primary School Turkish lesson program prepared by the Head Council of Education of Morality. As a result of research, it was observed that; in the reading-writing process of 2015 Turkish lesson program, the letters were classified differently, and that amendments were made on the writing styles and writing properties of some letters. Also gains also changed along with the learning domains, and these were indicated in the new program in accordance with the class level.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ALTUNKESER F, COŞKUN İ (2018). 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. , 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
Chicago ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. (2018): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
MLA ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. , 2018, ss.114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
AMA ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. . 2018; 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
Vancouver ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. . 2018; 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
IEEE ALTUNKESER F,COŞKUN İ "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi." , ss.114 - 135, 2018. 10.24315/trkefd.366695
ISNAD ALTUNKESER, Filiz - COŞKUN, İbrahim. "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi". (2018), 114-135. https://doi.org/10.24315/trkefd.366695
APA ALTUNKESER F, COŞKUN İ (2018). 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(1), 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
Chicago ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.1 (2018): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
MLA ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.1, 2018, ss.114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
AMA ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
Vancouver ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695
IEEE ALTUNKESER F,COŞKUN İ "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.114 - 135, 2018. 10.24315/trkefd.366695
ISNAD ALTUNKESER, Filiz - COŞKUN, İbrahim. "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/1 (2018), 114-135. https://doi.org/10.24315/trkefd.366695