2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi
Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 114 - 135 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.366695 İndeks Tarihi: 11-10-2019
2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi
Öz: Bu çalışma, 2004 yılında taslak olarak hazırlanan ve 2005 yılında sonhâli verilen; değişiklik, ekleme ve düzeltmelerle birlikte son şeklini 2009yılında alan İlköğretim Türkçe öğretim programı (eski program) ile 2015yılında hazırlanan ilkokul Türkçe dersi öğretim programı (yeni program)vizyon, temele aldıkları yaklaşım, içerik, amaçlar ve ölçme vedeğerlendirme açısından karşılaştırılarak, benzerlik ve farklılıkları ortayakoymayı amaçlamaktadır. Türkçe dersi öğretim programları benzerliklerive farklılıkları bakımından karşılaştırarak değerlendirilmiştir. Araştırmadanitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın analiz birimini, MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığıtarafından hazırlanan 2009 İlkokul Türkçe dersi programı ve 2015 ilkokulTürkçe dersi programı ile ilgili tüm basılı kaynaklar oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda, 2015 Türkçe dersi öğretim programında okumayazmasürecinde harf gruplarının farklı olarak gruplandırıldığı, bazıharflerin yazım şekillerinde ve yazım özelliklerinde değişikliğe gidildiğitespit edilmiştir. Ayrıca, öğrenme alanların değişmesiyle birliktekazanımlarda değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programdabelirtilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Comparison and Evalation of 2009-2015 Turkish Course Instruction Program
Öz: This study intends to present the similarities and differences between the Primary School Turkish Lesson Program (former program) drafted in 2004, finalized in 2005 and took its final form in 2009 by the amendments, additions and revisions; and the Primary School Turkish Lesson program (new program) prepared in 2015, in terms of the approaches based on, their contents, objectives, and assessment and evaluation. Turkish lesson education programs were compared and evaluated in terms of their similarities and differences. Document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used in this research. Analysis unit of the research consists of all the relevant printed resources of 2009 Primary School Turkish lesson program and 2015 Primary School Turkish lesson program prepared by the Head Council of Education of Morality. As a result of research, it was observed that; in the reading-writing process of 2015 Turkish lesson program, the letters were classified differently, and that amendments were made on the writing styles and writing properties of some letters. Also gains also changed along with the learning domains, and these were indicated in the new program in accordance with the class level.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Altunkaya, H. (2010). Eski ve yeni II. kademe Türkçe dersi öğretim programları ve ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
- Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 17, Sayı. 1, s.53-68.
- Balci, A., Coşkun, E., & Tamer, M. (2012). Cumhuriyet dönemi Türkçe dersi öğretim programlarının genel amaçları bakımından değerlendirilmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), s .1-13.
- Bayburtlu, Y. S. (2015). 2015 Türkçe dersi öğretim programı ve 2006 Türkçe dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature And History of Turkish or Turkic Volume: 10/15 Fall 2015, p. 137-158.
- Coşkun, E., & Taş, S. (2008). Ders kitaplarına metin seçimi açısından Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi/Evaluation of turkish curriculums in terms of text selection for textbooks. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), s. 59-64
- Demirel, Ö. (1992). Türkiye'de program geliştirme uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), s. 27-43
- Demirel, Ö. (2004). Eğitimde program geliştirme. (10. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Duman, B. (2004). İlköğretim Türkçe programının etkililiğinin değerlendirilmesi (Konya ve Muğla örneklerinin karşılaştırılması). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), s. 85-108.
- Gelen, İ., & Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 13(3), s. 457-476.
- Girgin, Y. (2011). Cumhuriyet dönemi (1929-1930, 1949, 1981) ortaokul Türkçe öğretimi programlarının içerik, genel ve özel amaçlarıyla karşılaştırmalı gelişim düzeyi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (1), s. 11-26.
- Gündoğdu, A. E. (2012). Türkçe dersi öğretim programının kavram öğretimi açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), s. 31-44.
- ERG, (2005). Yeni öğretim programlarını inceleme ve değerlendirme raporu. http://su-erg.advancity.net/uploads/news/YeniOgretimProgramlari IncelemeveDegerlendirmeRaporu.pdf, Erişim Tarihi: 10 05 2010.
- Epçaçan, C., & Erzen, M. (2008). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 1(4), s. 182- 202.
- Fidan, N. (1986). Okulda öğrenme ve öğretme. Gül Yayınevi.
- Karadağ, Ö. (2010). 2005 Türkçe programına göre hazırlanmış ilköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarının kelime hazinesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), s. 423-436.
- MEB. (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
- MEB. (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
- MEB. (2015) Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72,(11.02.2016).
- Melanlıoğlu, D. (2008). Kültür aktarımı açısından Türkçe öğretim programları. Education & Science/Eğitim ve Bilim, 33(150), s. 64-73.
- Şahin, A. (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Education & Science/Eğitim ve Bilim, 37(165).
- Şahin, D., & Bayramoğlu, C. D.(2016). 2015 Türkçe öğretim programının metin tür ve tema seçimi bakımından değerlendirilmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 11/3, p. 2095-2130.
- Şen, Y. Ç., & Taşkın, Ç. Ş. (2010). Yeni ilköğretim programının getirdiği değişiklikler: Sınıf öğretmenlerinin düşünceleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), s. 26-51.
- Orbeyi, S., & Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), s. 133-147.
- Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), s. 126-149.
- Ünal, S., Çoştu, B., & Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), s. 183-202.
- Ünsal, H. (2013). Primary school teachers’ views about practice of new turkish primary education curriculum. Elementary Education Online, 12(3), s. 635-658.
- TDK (2005). Türkçe sözlük (10. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Yangın, B. (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzunun değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), s. 477- 516.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 7. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yüksel, S. (1998). Okula dayalı program geliştirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4(4), s. 513-525.
APA | ALTUNKESER F, COŞKUN İ (2018). 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. , 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
Chicago | ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. (2018): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
MLA | ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. , 2018, ss.114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
AMA | ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. . 2018; 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
Vancouver | ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. . 2018; 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
IEEE | ALTUNKESER F,COŞKUN İ "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi." , ss.114 - 135, 2018. 10.24315/trkefd.366695 |
ISNAD | ALTUNKESER, Filiz - COŞKUN, İbrahim. "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi". (2018), 114-135. https://doi.org/10.24315/trkefd.366695 |
APA | ALTUNKESER F, COŞKUN İ (2018). 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(1), 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
Chicago | ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.1 (2018): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
MLA | ALTUNKESER Filiz,COŞKUN İbrahim 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.1, 2018, ss.114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
AMA | ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
Vancouver | ALTUNKESER F,COŞKUN İ 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 114 - 135. 10.24315/trkefd.366695 |
IEEE | ALTUNKESER F,COŞKUN İ "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.114 - 135, 2018. 10.24315/trkefd.366695 |
ISNAD | ALTUNKESER, Filiz - COŞKUN, İbrahim. "2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/1 (2018), 114-135. https://doi.org/10.24315/trkefd.366695 |