Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 136 - 161 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.366700 İndeks Tarihi: 11-10-2019

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek

Öz:
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre öğrenme, bireyinyapılandırma sürecini etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin uyumu ileaçıklanabilir. Bu çalışmanın amacı, çocuğu tanıyarak geliştirmeye yönelikçabalar olarak açıklanabilecek olan “çocukla ilgilenmenin” öğretmen, velive çocuk için ne anlama geldiğini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmabetimsel bir çalışma niteliğinde olup araştırma verileri 2015-2016 öğretimyılında Antalya ilinde kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla belirlenmiş 150kişiden yarı-yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla toplanmıştır.Araştırma verileri, betimsel içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmabulguları incelendiğinde, öğretmen ve veli açısından çocukla ilgilenmeninçocuğu akademik başarıya ulaştırma için bilgi öğretmekle ilişkilendirildiği,özellikle aileler açısından ise çocukların istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasıolarak algılandığı görülmüştür. Çocukların ise öğretmenlerinin kendileriyleilgilenmesini öğretme kavramıyla, anne baba ilgisini ise daha çok istek veihtiyaçlarını karşılamaları ile açıkladıkları görülmüştür. Araştırmasonucunda, çalışma grubunun, çocukla ilgilenme kavramını yapılandırmacıöğrenme ortamları ile ilişkilendiremedikleri, hala davranışçı öğrenmeyaklaşımına göre beklentilerinin şekillendiği ve öğrenme-öğretme sürecineyön verdikleri söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Child Centered and Care based Practices According to Constructivist Learning Approach

Öz:
Learning can be explained by the harmony between internal and external factors that affect the construction process of individuals. This study aimed to identify what “taking care of the child” means for teachers, parents and children. The descriptive study was conducted in 2015-2016 academic year and data were collected from a total of 150 individuals identified. Research data were analyzed by using descriptive content analysis. Research findings show that taking care of the child was associated by teachers and parents with providing information in order to have children acquire academic achievement; parents were perceived as meeting the requests and needs while children explain teacher interest and care with the concept of teaching and they explain parental care and interest as being shown that they are loved and having their requests and needs met. It can be claimed that research results point to a lack of constructivist learning environments in which these roles are supposed to be displayed in terms of taking care of children and learning-teaching process is still guided by behavioral learning approach.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KUTLUCA CANBULAT A, YÜCE S (2018). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. , 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
Chicago KUTLUCA CANBULAT Ayşe Nur,YÜCE Süleyman Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. (2018): 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
MLA KUTLUCA CANBULAT Ayşe Nur,YÜCE Süleyman Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. , 2018, ss.136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
AMA KUTLUCA CANBULAT A,YÜCE S Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. . 2018; 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
Vancouver KUTLUCA CANBULAT A,YÜCE S Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. . 2018; 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
IEEE KUTLUCA CANBULAT A,YÜCE S "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek." , ss.136 - 161, 2018. 10.24315/trkefd.366700
ISNAD KUTLUCA CANBULAT, Ayşe Nur - YÜCE, Süleyman. "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek". (2018), 136-161. https://doi.org/10.24315/trkefd.366700
APA KUTLUCA CANBULAT A, YÜCE S (2018). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. Trakya Eğitim Dergisi, 8(1), 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
Chicago KUTLUCA CANBULAT Ayşe Nur,YÜCE Süleyman Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.1 (2018): 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
MLA KUTLUCA CANBULAT Ayşe Nur,YÜCE Süleyman Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.1, 2018, ss.136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
AMA KUTLUCA CANBULAT A,YÜCE S Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
Vancouver KUTLUCA CANBULAT A,YÜCE S Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(1): 136 - 161. 10.24315/trkefd.366700
IEEE KUTLUCA CANBULAT A,YÜCE S "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.136 - 161, 2018. 10.24315/trkefd.366700
ISNAD KUTLUCA CANBULAT, Ayşe Nur - YÜCE, Süleyman. "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Çocuğu Merkeze Almak ve İlgilenmek". Trakya Eğitim Dergisi 8/1 (2018), 136-161. https://doi.org/10.24315/trkefd.366700