Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 195 - 213 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.310112 İndeks Tarihi: 11-10-2019

Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelikgörüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 40 sınıföğretmeni adayı oluşturmaktadır. Durum çalışma deseni olarak yürütülen buçalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 12 haftada (haftada 4saat) tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilenveriler içerik analiz basamaklarına uygun olarak analiz edilmiştir. STEMeğitimi uygulamaları sonucunda öğretmen adaylarının STEM eğitimi vemühendislik-teknolojiye yönelik olarak düşüncelerinin olumlu yönde değiştiğitespit edilmiştir. Öğretmen adayları STEM eğitiminin ilköğretim ve okulöncesidönemlerinde kullanılmasının önemli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıcaöğretmen adayları, STEM eğitimi sayesinde çocukların yaratıcılık, hayal gücü,merak, özgüven, sorumluluk, empati gibi birçok özelliğinin gelişebileceğiyönünde görüşler bildirmişlerdir. Sonuçlar doğrultusunda sınıf öğretmenliğilisans programında STEM eğitimi verilmesini sağlayacak seçmeli veya zorunluderslerin açılması önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Pre-Service Primary School Teachers’ Views about STEM Education: An Applied Study

Öz:
The objective of this study is to examine the views of pre-service primary school teachers about STEM education. Thus, the study group consists of 40 pre-service primary school teachers. This case study was completed in 12 weeks (4 hours a week) during 2016-2017 Academic Year fall semester. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as data collection tool. The data obtained were analyzed in line with content analysis steps. As a result of STEM education instruction, it was found that pre-service teachers’ views for STEM education and engineering-technology changed positively. Pre-service teachers stated that it was important to use STEM education in primary school and pre-school periods. In addition, pre-service teachers have stated that STEM education can develop children's many characteristics such as creativity, imagination, curiosity, self - confidence, responsibility, empathy. In line with the results, it was suggested that compulsory or optional courses of STEM education should be provided in the undergraduate program of primary school teaching.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abdullah, N., Halim, L., & Zakaria, E. (2014). VStops: A thinking strategy and visual representation approach in mathematical word problem solving toward enhancing STEM literacy. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(3), 165-174.
  • Akbıyık, C., & Kalkan-Ay, G. (2014). Perceptions of pre-school administrators and teachers on thinking skills instruction: a case study. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 01-18.
  • Akgündüz, D. (2016). STEM’i Rahat Bırakın: Türkiye’de STEM adına yapılan hatalar ve öneriler. 3 Mart 2017 tarihinde http://www.egitimpedia.com/stemi-rahat-birakinturkiyede-stem-adina-yapilan-hatalar-ve-oneriler/ adresinden alınmıştır.
  • Alumbaugh, K. M. (2015). The perceptions of elementary STEM Schools in missouri. Unpublished doctoral dissertation, Lindenwood University, Missouri.
  • Benuzzi, S. (2015). Preparing future elementary teachers with a stem-rich, clinical, coteaching modeling of student teaching. Unpublished doctoral dissertation, California State University, California.
  • Bose, K., Tsamaase, M., & Seetso, G. (2013). Teaching of science and mathematics in preschools of Botswana: The existing practices. Creative Education, 4(7), 43-51.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Cotabish, A., Dailey, D. Robinson, A., & Hunghes, G., (2013). The effects of a STEM intervention on elementary students’ science knowledge and skills. School Science and Mathematics, 113(5), 215-226.
  • Cunningham, C. M., Lachapelle, C., & Lindgren-Streicher, A. (2005). Assessing elementary school students’ conceptions of engineering and technology. Retrieved from:http://engineering.nyu.edu/gk12/ampscbri/pdf/Assessing%20Elementary%20Sch ool%20Students%20Conceptions%20of%20Engineering%20and%20Technology.pdf.
  • Çınar, S., Pırasa, N., & Sadoğlu, G. P. (2016). Views of science and mathematics preservice teachers regarding STEM. Universal Journal of Educational Research, 4(6), 1479- 1487.
  • Dailey, D. D. (2013). The Effects of A STEM professıonal development intervention on elementary teachers. Unpublished doctoral dissertation, University of Arkansas, Little Rock.
  • Dorsen, J., Carlson, B., & Goodyear, L. (2006). Connecting informal STEM experiences to career choices: Identifying the pathway. ITEST Learning Resource Center.
  • Egli, S. (2012). Using STEM education to promote 21st century math skills. Unpublished master dissertation, Minot State University, North Dakota.
  • Erdoğan, S. Ç., & Baran, G. (2005). Erken çocukluk döneminde matematik. Eğitim ve Bilim, 28(130).
  • Eroğlu, S., & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 4(3), 43-67.
  • Evasns, E. M. (2015). Preparing elementary pre-service teachers to integrate STEM: A mixedmethods study. Unpublished doctoral dissertation, Northern Illinois University, Illinois.
  • Fralick, B., Kearn, J., Thompson, S., & Lyons, J. (2009). How middle schoolers draw engineers and scientists. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 60-73.
  • Ginsburg, H. P., Lee, J. S., & Boyd, J. S. (2008). Mathematics education for young children: What it is and how to promote it. Social Policy Report, 22(1), 1-24.
  • Gonzalez, H. B., & Kuenzi, J. J. (2012). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer. Congressional Research Service, Library of Congress.
  • Hsu, M. C., Purzer, S., & Cardella, M. E. (2011). Elementary teachers’ views about teaching design, engineering, and technology. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 1(2), 31-39.
  • Hudson, P., English, L., Dawes, L., King, D., & Baker, S. (2015). Exploring links between pedagogical knowledge practices and student outcomes in STEM education for primary schools. Australian Journal of Teacher Education, 40(6), 134-151.
  • Kenney, M. (2013). Journeys, adventures, bridges and puzzles: A case study approach to understanding teachers’ conceptions of STEM. Unpublished doctoral dissertation, Arizona State University, Arizona.
  • Kızılay, E. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının FETEMM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 47, 403-417.
  • Kim, D. H., Ko, D. G., Han, M. J., & Hong, S. H. (2014). The effects of science lessons applying STEAM education program on the creativity and interest levels of elementary students. Journal of the Korean Association for Science Education, 34(1), 43-54.
  • Kim, G. S., & Choi, S. Y. (2012). The effect of creative problem solving ability and scientific attitude through the science based STEAM program in the elementary gifted students. Elementary Science Education, 31(2), 216-226.
  • Knight, M., & Cunningham, C. (2004). Draw an engineer test (DAET): Development of a tool to investigate students’ ideas about engineers and engineering. Proceedings of ASEE Annual Conference, Salt Lake City, Utah.
  • Kwon, S. B., Nam, D. S., & Lee, T. W. (2012). The Effects of STEAM-based integrated subject study on elementary school students’ creative personality. The Korea Society of Computer and Information, 17(2), 79-86.
  • Lee, J. W, Park, H. J., & Kim, J. B. (2013). Primary teachers’ perception analysis on development and application of STEAM education program. Elementary Science Education, 31(1), 47-59.
  • Metin, M., Birişçi, S., & Coşkun, K. (2013). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1345-1364.
  • Meihholdt, C., & Murray, S. (199). Why aren't there more women engineers? Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 5(3), 239-263.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Ostler, E. (2012). 21st century STEM education: A tactical model for long-range success. International Journal of Applied Science and Technology, 2(1), 28-33.
  • Owens, D. B. (2014). Elementary teachers’ perceptıons of science, technology, engıneering, and mathematics education in k–5 schools. Unpublished doctoral dissertation, University of Phoenix, Arizona.
  • Park, M., Nam, Y., Moore, T. J., & Roehring, G. (2011). The impact of integrating engineering into science learning on student’s conceptual understandings of the concept of heat transfer. Journal of the Korean Society of Earth Science Education, 4(2),89-101.
  • Riskowski, J. L., Todd, C. D., Wee, B., Dark, M., & Harbor, J. (2009). Exploring the effectiveness of an interdisciplinary water resources engineering module in an eighthgrade science course. International Journal of Engineering Education, 25(1), 181-195.
  • Rogers, R. R., Winship, J., & Sun, Y. (2015). Systematic support for STEM pre-service teachers: An authentic and sustainable four. In K. Dikilitaş. (Eds.). Innovative Professional Development Methods and Strategies for STEM Education, (pp. 73-90). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-4666-9471-2.ch005
  • Sherriff, B. L., & Binkley, L. (1997). The irreconcilable images of women, science, and engineering: A Manitoban program that is shattering the stereotypes. Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 3, 21-36.
  • Stohlmann, M., Moore, T., & Roehrig, G. H. (2012) Considerations for teaching ıntegrated STEM education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), 28-34.
  • Shon, L. N. (2015). Ethnographic case study of a high school science classroom: strategies in STEM education. Unpublished doctoral dissertation, Texas A&I University, Texas.
  • Sahin, A. Ayar, M. C., & Adıgüzel, T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational sciences: Theory & Practice, 14(1), 309-322.
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers’ receptivity to integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. Unpublished doctoral dissertation, University of Nevada, Reno.
  • Turner, K. B (2013). Northeast Tennessee educators’ perception of STEM education ımplementation. Unpublished doctoral dissertation, East Tennessee State University, Tennessee.
  • Wang, H. H., (2012). A new era of science education: science teachers’ perceptions and class room practices of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) integration. Unpublished doctoral dissertation, Minnesota University, Minnesota.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (JPEER), 1(2), 1-13.
  • Yıldırım, B. (2016a). 7. Sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen teknoloji mühendislik matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, B. (2016b). An analyses and meta-synthesis of research on STEM education. Journal of Education and Practice, 7(34), 23-33.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2014). STEM eğitimi üzerine derleme çalışması: Fen bilimleri alanında örnek ders uygulanmaları. In M. Riedler et al. (Ed.) Proceedings of VI. International Congress of Education Research, (vol. 4, pp. 239-248), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B., & Sevi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integrated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695.
APA YILDIRIM B, TÜRK C (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. , 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
Chicago YILDIRIM Bekir,TÜRK Cumhur Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. (2018): 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
MLA YILDIRIM Bekir,TÜRK Cumhur Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. , 2018, ss.195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
AMA YILDIRIM B,TÜRK C Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. . 2018; 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
Vancouver YILDIRIM B,TÜRK C Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. . 2018; 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
IEEE YILDIRIM B,TÜRK C "Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma." , ss.195 - 213, 2018. 10.24315/trkefd.310112
ISNAD YILDIRIM, Bekir - TÜRK, Cumhur. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma". (2018), 195-213. https://doi.org/10.24315/trkefd.310112
APA YILDIRIM B, TÜRK C (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
Chicago YILDIRIM Bekir,TÜRK Cumhur Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.2 (2018): 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
MLA YILDIRIM Bekir,TÜRK Cumhur Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.2, 2018, ss.195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
AMA YILDIRIM B,TÜRK C Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
Vancouver YILDIRIM B,TÜRK C Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 195 - 213. 10.24315/trkefd.310112
IEEE YILDIRIM B,TÜRK C "Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.195 - 213, 2018. 10.24315/trkefd.310112
ISNAD YILDIRIM, Bekir - TÜRK, Cumhur. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma". Trakya Eğitim Dergisi 8/2 (2018), 195-213. https://doi.org/10.24315/trkefd.310112