Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 214 - 240 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.312906 İndeks Tarihi: 11-10-2019

Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi

Öz:
Bu çalışmada, Analitik Kimya laboratuvar dersi “Işık-madde etkileşiminedayanan UV/Görünür bölge spektroskopik analiz yöntemi uygulamaları”konusunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademikbaşarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön ve son test kontrol gruplu yarıdeneysel desen kullanılmıştır. Konu, deney grubunda proje tabanlı öğrenmeyaklaşımı ile kontrol grubunda ise öğretim programına uygun şekildeyürütülmüştür. Son test akademik başarı puanlarının Mann-Whitney U Testianalizi sonuçlarına göre; öğrencilerin akademik başarılarında proje tabanlıöğrenme yaklaşımının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğugözlenmiştir (p<.05). Wilcoxon işaretli sıralar testi sonuçları; deney ve kontrolgruplarının her ikisinde de grup içi akademik başarı puanlarında artış olduğunugöstermiştir. Cohen’s d değerine göre, deney grubunda uygulanan öğrenmeyaklaşımının büyük etki değerine sahip olduğu söylenebilir (d=0,88). Yarıyapılandırılmış görüşmelerin içerik analizinden elde edilen sonuçlar, deneygrubu öğrencilerinin konunun uygulanan öğrenme yaklaşımı ile işlenmesinidaha akılda kalıcı bulduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Fizik, Uygulamalı Kimya, Analitik Kimya, Uygulamalı

Effect of Project Based Learning on Academic Achievement of Chemistry Teacher Candidates in the Application of Spectroscopic Analysis Method

Öz:
In this work, the effect of project based learning approach on students’ academic achievement on the topic of “Application of UV/Visible spectroscopic analysis method based on light-matter interaction” in Analytical Chemistry Laboratory lesson. Pre- and post-test quasi experimental design with control group was applied in this research. In the experimental group, the subject was carried out with the project based learning approach and in the control group in accordance with the teaching program. It was observed that there was a significant difference in the students’ academic achievement in favour of the experimental group in which the project based learning approach was used according to the Mann-Whitney U test analysis results of the post-test academic achievement scores (p<.05). Wilcoxon signed rank test results showed that the increase of students’ academic achievement of within both groups. It can be also stated that project based learning approach has a great effect size considering to Cohen’s d value (d=0.88). Content analysis of semistructured interview results demonstrated that the experimental group students find it more memorable to process the subject with an applied approach.
Anahtar Kelime:

Konular: Fizik, Uygulamalı Kimya, Analitik Kimya, Uygulamalı
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KILINÇ ALPAT S, Özbayrak Azman Ö, ALPAT Ş (2018). Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. , 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
Chicago KILINÇ ALPAT Sibel,Özbayrak Azman Özge,ALPAT ŞENOL Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. (2018): 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
MLA KILINÇ ALPAT Sibel,Özbayrak Azman Özge,ALPAT ŞENOL Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. , 2018, ss.214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
AMA KILINÇ ALPAT S,Özbayrak Azman Ö,ALPAT Ş Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. . 2018; 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
Vancouver KILINÇ ALPAT S,Özbayrak Azman Ö,ALPAT Ş Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. . 2018; 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
IEEE KILINÇ ALPAT S,Özbayrak Azman Ö,ALPAT Ş "Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi." , ss.214 - 240, 2018. 10.24315/trkefd.312906
ISNAD KILINÇ ALPAT, Sibel vd. "Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi". (2018), 214-240. https://doi.org/10.24315/trkefd.312906
APA KILINÇ ALPAT S, Özbayrak Azman Ö, ALPAT Ş (2018). Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(2), 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
Chicago KILINÇ ALPAT Sibel,Özbayrak Azman Özge,ALPAT ŞENOL Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.2 (2018): 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
MLA KILINÇ ALPAT Sibel,Özbayrak Azman Özge,ALPAT ŞENOL Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.2, 2018, ss.214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
AMA KILINÇ ALPAT S,Özbayrak Azman Ö,ALPAT Ş Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
Vancouver KILINÇ ALPAT S,Özbayrak Azman Ö,ALPAT Ş Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(2): 214 - 240. 10.24315/trkefd.312906
IEEE KILINÇ ALPAT S,Özbayrak Azman Ö,ALPAT Ş "Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.214 - 240, 2018. 10.24315/trkefd.312906
ISNAD KILINÇ ALPAT, Sibel vd. "Spektroskopik Analiz Yöntemi Uygulamalarında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Etkisi". Trakya Eğitim Dergisi 8/2 (2018), 214-240. https://doi.org/10.24315/trkefd.312906