Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 513 - 525 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.296409 İndeks Tarihi: 14-10-2019

Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada sanal sınıf üzerinden eğitim gören öğrencilerin, sınıf yönetimine yönelik görüşlerinin incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Afyon Kocatepe Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü İnternet ve Bilişim Teknolojileri Yönetimi (Tezli Yüksek Lisans) bölümünde okuyan 56 öğrencioluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sınıf Yönetimi Ölçeği (SYÖ) kullanılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında çevrimiçianket kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin ölçeğin tamamından ve alt boyutlarından almış oldukları betimsel istatistiklerkullanılmıştır. Araştırma bulguları, sanal sınıf ortamında öğrenim gören öğrencilerin, SYÖ ve yedi alt faktörüne ilişkin görüşlerininpozitif yönde olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin SYÖ alt boyutlarından almış olduğu puanlar incelenmişve orta seviyenin üstünde çıkmıştır. Öğrencilerin sanal sınıf ortamında iletişim kurmanın kolay olduğu, öğretim elemanı ve sınıf arkadaşlarıyla iletişim kurmanın başarısını arttırdığı, öğretim elemanının dersi yönlendirici etkide olduğu, ders işlenişi planlaması iyi yapıldığında öğrencinin motivasyonunun arttığı, zaman yönetiminin iyi planlandığında etkin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

Investigating Student Opinions about Classroom Management in a Virtual Classroom

Öz:
In this research, it is aimed to examine the opinions of students who are studying through virtual classroom. The research was designed with a descriptive survey model. The study group of the study consists of 56 students studying in Afyon Kocatepe University, Graduate School of Natural and Applied Sciences Internet and Information Technologies Management master program. Classroom Management Scale was used as data collection tool. An online questionnaire was used during the collection of data. In the analysis of the data, descriptive statistics are used which are taken from the students' complete and subscales of the scale. The findings of the research showed that the students in the virtual classroom environment had positive views on the Classroom Management Scale and the seven sub-factors. As a result of the research, the scores that the students have taken from the subscales of the Classroom Management Scale were examined and they reached higher than middle level. It is aimed that the students who are studying in the study virtual class have their opinions about class management in the direction of this purpose and include the suggestions.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008, May). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. In The 8th International Educational Technology Conference (Vol. 370, p. 375).
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Baker, J. D., (2004). An investigation of relationships among instructor immediacy and affective and cognitive learning in the online classroom. The Internet and Higher Education, 7(1), 1-13.
  • Beaudoin, M. F., Kurtz, G., & Eden, S. (2009). Experiences and opinions of e-learners: what works, what are the challenges, and what competencies ensure successful online learning. Interdisciplinary. Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 275-289.
  • Bolliger, D. U., Supanakorn, S., & Boggs, C. (2010). Impact of podcasting on student motivation in the online learning environment. Computers & Education, 55(2), 714-722.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006), Veri Analizi El Kitabı, 6. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • California Distance Learning Project (CLDP). http://www.cdlponline.org Erişim Tarihi: 25.02.2007.
  • Clark, R.C. & Kwinn, A. (2007). The new virtual classroom: Evidence-based guidelines for synchronous learning. San Francisco: Jossey-Bass
  • Çakırer, M. A. (2002). Bilgi toplumunda e-öğrenim (e-learning) ve Türkiye’de uygulamasının avantajları. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Web Sitesi:< http://aof20. anadolu. edu. tr, 23-25.
  • Deperlioğlu, Ö. (1999). Kütüphane Otomasyonu Yapısının Oluşturulması ve Uygulaması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1(2), 49-54.
  • Duran, N., Önal, A. ve C. Kurtuluş (2006). E-Öğrenme Ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim. http://ab.org.tr/ab06/bildiri/165.pdf
  • Ebbers, M., Balague, D., Ganguly, B., Noyes, D. & Salm, P. (2003). Using IBM Lotus virtual classroom: A best practices guide to E-learning. IBM Redbooks, Internetional Technical Support Organization.
  • Ehlers, U. (2003). Quality in E-learning: The learner as a key quality assurance category. European Journal of Vocational Training, 29, 3-15.
  • Elango, R., Gudep, V. K., & Selvam, M. (2008). Quality of e-learning: An analysis based on elearners’ perception of e-learning, The Electronic Journal of e-Learning, 6(1), pp. 31–44.
  • Gülbahar, Y. (2005). Web-destekli ögretim ortaminda bireysel tercihler. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 76-82.
  • İşman, A., Karslı, M. D., & Gündüz, H. B. (2002). Uzaktan Eğitimin Yönetimi: Bir Model Önerisi. Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, 23-25.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde yeni iletişim teknolojileri: internet ve sanal yüksek eğitim. Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi TOJET Journal, 3(4), 117-125.
  • Kavrakoğlu, İ. (2002). E-Öğrenmenin Önemi ve Yöntemi. Human Resources Dergisi, 9, 23-25.
  • Kaya, Z., & Önder, H. H. (2002). İnternet yoluyla öğretimde ergonomi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 48-54.
  • Li, L. (2012). Student Misbehaviors and Teacher Techniques in Online Classrooms: Instrument Development and Validation. PhD Thesis, Ohio University.
  • McBrien, J. L., Jones, P. and Cheng, R. (2009). Virtual Spaces: Employing a Synchronous Online Classroom to Facilitate Student Engagement in Online Learning. International Review of Research in Open and Distance Learning, 10(3). ISSN: 1492-3831.
  • Özmen, B. (2012). Sosyal Ağ Destekli Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğrenci Başarısı ve Görüşlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Özonur, M. (2013). Sanal Gerçeklik Ortamı Olarak İkincil Yaşam (Second Life) Uygulamalarının Tasarlanması ve Bu Uygulamaların İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenmeleri Üzerindeki Etkilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Polat, H. (2016). "Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Sınıf Yönetiminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi." Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Elazığ.
  • Roblyer, M. D. (2006). Integrating educational technology into teaching (4th edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall.
  • Sae-Khow, J. (2014). Developing of Indicators of an E-Learning Benchmarking Model for Higher Education Institutions. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 35-43.
  • Simonson, M., Smaldino, S. E., Albright, M., & Zvacek, S. (2009). Teaching and learning at a distance: foundations of distance education (4th Edition). Boston, MA: Prentice Hall.
  • United StatesDistance Learning Association (USDLA). http://www.usdla.org Erişim Tarihi: 12.04.2007.
  • Urdan, T.A. & Weggen, C.C. (2000) Corporate e-learning: exploring a new frontier, WR Hambrecht & Co./Equity Research. March, 2-17ss.
  • Verduin, J. R. ve Clark, T. Uzaktan Eğitim: Etkin uygulama Esasları, Çev.,Maviş, Đ. Anadolu Üniversitesi Basımevi. Eskişehir (1994)
  • Yılmaz, O. (2015). The effects of live virtual classroom on students’ achievement and students’ opinions about “Live Virtual Classroom”. Distance Education. Turkish Online Journal of Educational Technology, 14(1), 108-115.
  • Yuen, S., & Wang, S. (2004). M-learning: Mobility in Learning. Paper presented at the E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2004, Washington, DC, USA. https://www.learntechlib.org/p/11218
APA YILMAZSOY B, Özdinç F, KAHRAMAN M (2018). Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. , 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
Chicago YILMAZSOY Burak,Özdinç Fatih,KAHRAMAN MEHMET Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. (2018): 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
MLA YILMAZSOY Burak,Özdinç Fatih,KAHRAMAN MEHMET Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. , 2018, ss.513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
AMA YILMAZSOY B,Özdinç F,KAHRAMAN M Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. . 2018; 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
Vancouver YILMAZSOY B,Özdinç F,KAHRAMAN M Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. . 2018; 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
IEEE YILMAZSOY B,Özdinç F,KAHRAMAN M "Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.513 - 525, 2018. 10.24315/trkefd.296409
ISNAD YILMAZSOY, Burak vd. "Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi". (2018), 513-525. https://doi.org/10.24315/trkefd.296409
APA YILMAZSOY B, Özdinç F, KAHRAMAN M (2018). Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(3), 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
Chicago YILMAZSOY Burak,Özdinç Fatih,KAHRAMAN MEHMET Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.3 (2018): 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
MLA YILMAZSOY Burak,Özdinç Fatih,KAHRAMAN MEHMET Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.3, 2018, ss.513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
AMA YILMAZSOY B,Özdinç F,KAHRAMAN M Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(3): 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
Vancouver YILMAZSOY B,Özdinç F,KAHRAMAN M Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(3): 513 - 525. 10.24315/trkefd.296409
IEEE YILMAZSOY B,Özdinç F,KAHRAMAN M "Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.513 - 525, 2018. 10.24315/trkefd.296409
ISNAD YILMAZSOY, Burak vd. "Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi". Trakya Eğitim Dergisi 8/3 (2018), 513-525. https://doi.org/10.24315/trkefd.296409