Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri

Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 591 - 612 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/ trkefd.352717 İndeks Tarihi: 14-10-2019

Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri

Öz:
Bu çalışmada, grupla test tekniği tanıtılarak ortaöğretim düzeyinde gerçekleştirilen sınıf ortamındakiuygulamalarına ilişkin yansımaları öğrenci ve ders öğretmeninin görüşleri dahilinde sunulmuştur. Araştırmanıngenelinde özel durum yöntemi benimsenmiş olup çalışmada yer alan katılımcıların uygulamaya ilişkin görüşleri nitelanaliz yöntemi çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Artvin il merkezinde yer alan birortaokuldaki 35 öğrenci oluşturmuş olup ders öğretmeniyle ve 19 gönüllü öğrenciyle mülakatlar gerçekleştirilmiştir.Veri toplama aracı olarak, uygulamaya ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerini belirlemede yarı-yapılandırılmışmülakat formlarından yararlanılmıştır. Uygulamaya ilişkin öğrenci görüşleri değerlendirildiğinde, olumlu, olumsuzve değişmeyen kategorilerde görüşler elde edilmiştir. Araştırma kapsamındaki öğrenci görüşlerinden elde edilenbulgular neticesinde öğrencilerin gerek derse yönelik performans gerekse sosyal ilişkiler üzerinde olumluyansımalarının olduğu, yöntemi benimsemeleriyle uygulamanın matematik dışındaki diğer derslerde kullanılmasınıistedikleri sonucuna varılmıştır. Benzer düşüncelerin matematik öğretmeninde de oluştuğu belirlenerek, öğrencilerinkonulara ilişkin öğrenmelerinde aktif katılım sağlamaya çalışmalarını yürütülen grupla sınav etkinliğinin matematikderslerinde faydalanılması yönündeki olumlu düşünceleri yansıtmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Reflections on Collaborative Testing: Student and Teacher Opinions

Öz:
In this study, by introducing collaborative test technique reflections from an implemented study are discussed within the opinions of both students and the course teacher. The case study methodology was adopted throughout the study and the participants' opinions were analyzed qualitatively. A total of 35 students were enrolled to the research. In addition to the course teacher, 19 volunteer students participated to conduct interviews. When student opinions about the implementation process are evaluated; positive, negative and neutral opinions are revealed. It was determined that students have been aware of the group based examination process and this situation had a positive reflection on the social relations within groups as well as in-class mathematics performance. They would like to have the similar application covered in other courses. The course teacher also reflected positive views about the implementation process stating that group based examination activities led students to concentrate more on the subject's achievements and provide positive learning outcomes.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K.Ü. (2009). Aktif Öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Açıkgöz, K.Ü. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Akpınar, B., & Gezer, B. (2010). Learner-centered new educational paradigms and their reflections on the period of learning and teaching. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 1-12.
  • Amaral, K. E. (2004). Collaborative learning and testing in introductory general chemistry. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Florida Üniversitesi, ABD.
  • Anderson, R. S. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment. New Directions for Teaching and Learning, 74, 5–15.
  • Awofala, A. O. A., Fatade, A. O., & Ola-Oluwa, S. A. (2012). Achievement in cooperative versus individualistic goalstructured junior secondary school mathematics classrooms in Nigeria. International Journal of Mathematics Trends and Technology, 3, 7-12.
  • Baki, A. ve Birgin, O. (2004). Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasından yansımalar: Bir özel durum çalışması. Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 11.
  • Balkam, B. E., Nellessen, J. A. ve Ronney, R. M. (2013). Using collaborative testing to reduce test anxiety in elementary and middle school students. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Projesi, Saint Xavier Üniversitesi, ABD.
  • Barfield R.L. (2003). Students’ perceptions of and satisfaction with group grades and the group experience in the college classroom. Assessment & Evaluation in Higher Education, 28(4):355–369.
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K., Doğan, A., (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulaması. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Bjornsdottir, A., Garfield, J. ve Everson, M. (2015). Evaluating two models of collaborative testsin an online introductory statistics course. Statistics Education Research Journal, 14, 36-60.
  • Bloom, B. S. (1984). The 2 sigma problem: The search for methods of group instruction as effective as one-to-one tutoring. Educational Researcher, 13(6).
  • Bloom, D. (2009) Collaborative test taking: Benefits for learning and retention. College Teaching 57(4): 216–20.
  • Breedlove, W., Burkett, T., ve Winfield, I. (2004). Collaborative testing and test anxiety. Journal of Scholarship of Teaching and Learning, 4(2),33-42.
  • Breedlove, W., Burkett, T., ve Winfield, I. (2007). Collaborative testing, gender, learning styles, and test performance. MountainRise, the International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 4(1), 1-11.
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cohen, D. ve James, H. (1995). The Pyramid Exam. UME Trends. 10:2,15.
  • Cortright, R.N., Collins, H.L. ve DiCarlo, S.E. (2005) Peer instruction enhanced meaningful learning: Ability to solve novel problems. Advances in Physiology Education 29(2): 107–11.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (4. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çoruhlu, T.Ş., Nas, S. E. ve Çepni, S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, (1)1, 122-141.
  • Çubukcu, Z. (2011). İşbirlikli öğrenme. B. Oral.(Ed.). Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları.(ss.509- 522) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dalmer, D. (2016). Collaborative test taking with adult learners. Adult Learning, 15(3-4), 4-7.
  • Dikli, S. (2003). Assessment at a distance: traditional vs. alternative assessments. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 13–19.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. & Şimşek, U. (2005). İşbirlikli öğrenme üzerine derleme: İşbirlikli öğrenme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (1), 59-83.
  • Dönmez, İ. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğrenme Ortamlarının Öğrenci Merkezli Eğitim Açısından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ekiz, D. (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 2. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Fourie, I., & Van Niekerk, D. (2001). Follow-Up on the Portfolio Assessment a Module in Research Information Skills; An Analysis of its Value. Education for Information, 19, 107-126.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gelici, Ö. ve Bilgin, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 9-32.
  • Gilley, B.H. ve Clarkston, B. (2014) Collaborative testing: Evidence of learning in a controlled in-class study of undergraduate students. Journal of College Science Teaching 43(3): 83–91.
  • Giraud, G. (1997). Cooperative learning and statistics instruction. Journal of Statistics Education, 5(3), 1.
  • Giraud, G. ve Enders. C. (2000). The Effects of Repeated Cooperative Testing in an Introductory Statistics Course. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association.
  • Giuliodori, M. J., Lujan, H. L., ve DiCarlo, S. E. (2008). Collaborative group testing benefits high-and low-performing students. Advances in Physiology Education, 32(4), 274-278.
  • Gökhale, A. A. (1995). Collaborative learning enhances critical thinking. Journal of Technology Education, 7, 1, 22– 30
  • Gömleksiz, M. (1993). Kubaşık öğrenme yöntemi ile geleneksel yöntemin demokratik tutumlar ve erişiye etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Grubb, A. G. (2014). The effects of collaborative testing and the testing effect on student achievement and confidence of undergraduate business students. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Güney Alabama Üniversitesi, ABD.
  • Güvenç, H. (2011). Yansıtma materyalleriyle desteklenen işbirlikli öğrenmenin Türkçe öğretmeni adaylarının özdüzenlemeli öğrenmelerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 36(159), 3-13.
  • Hendrickson, J.M., Brady, M.P. & Algozzine, B. (1987) `Peer-Mediated Testing: The Effects of an Alternative Testing Procedure in Higher Education', Educational and Psychological Research 7(2): 91-101.
  • Hodges, L. C. (2004). Group Exams in Science Courses. New Directions for Teaching and Learning, 100, 89-93.
  • Ioannou, A., & Artino, A. R, Jr. (2010) Learn more, stress less: exploring the benefits of collaborative assessment. PHD College Student Journal, 44(1), 189–199.
  • İzgi, Ü. (2007). Fen eğitiminde alternatif değerlendirme yaklaşimlarinin öğrencilerin sinav kaygisina ve öğrenmede kaliciliğa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Johnson, D.W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Edina, MN: Interaction Book Company.
  • Johnson, D. W., Johnson, R., & Smith, K. (1991). Active learning: Cooperation in the college classroom. Edina, MN: Interaction Book Company
  • Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Cooperative learning and assessment. Access ERIC. Japan: Full Text.
  • Kalem, S. ve Fer, S. (2003). Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(2), 433-461.
  • Karaçöp, A. and DoymuĢ, K. (2013). Effects of jigsaw cooperative learning and animation techniques on students‟ understanding of chemical bonding and their conceptions of the particulate nature of matter. Journal of Science Education Technology, 22, 186–203.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Kapitanoff, S. H. (2009). Collaborative testing: Cognitive and interpersonal processes related to enhanced test performance. Active Learning in Higher Education, 10(1), 56-70.
  • Keller, C. M., & Steinhorst, R. K. (1995). Using small groups to promote active learning in the introductory statistics course: A report from the field. Journal of Statistics Education, 3(2).
  • Kirschner, F., Paas, F., & Kirschner, P. A. (2009). Individual and group-based learning from complex cognitive tasks: Effects on retention and transfer efficiency. Computers in Human Behavior, 25, 306–314.
  • Koç, Y. (2014). Okuma-yazma-uygulama ve öğrenci takımları başarı bölümleri yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi: Madde ve Isı Ünitesi. Ekev Akademi Dergisi, 18(58), 191-210.
  • Liao, H. A. (2014). Examining the Role of Collaborative Learning in a Public Speaking Course. College Teaching, 62, 47-57.
  • Lusk, M. ve Conklin, L. (2003). Collaborative learning to promote learning. Journal of Nursing Education, 42(3), 121- 124.
  • Mahoney, J. W. ve Reeves, B. H. (2017). The effects of collaborative testing on higher order thinking: Do the bright get brighter?. Active Learning in Higher Education. Online First, DOI: 10.1177/1469787417723243
  • Magel, R. C. (1998). Using Cooperative Learning in a Large Introductory Statistics Class. Journal of Statistics Education [Online], 6(3).
  • McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th ed.). New York, NY: Pearson.
  • MEB (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB (2006). Talim ve Terbiye Kurulu İlköğretim Matematik Dersi 6–8. Sınıflar Öğretim Programı. Ankara
  • Meseke, C., Bovee, M., Gran, D. (2009). Impact of collaborative testing on student performance and satisfaction in a chiropractic science course. Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics, 32(4), 309-314.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2. Baskı). California: SAGE Publications.
  • Mitchell, N. ve Melton, S. (2003). Collaborative testing: An innovative approach to test taking. Nurse Educator, 28(2), 95-97.
  • Ngotngamwong, R. (2014). The effects of collaborative testing on higher order thinking: Do the bright get brighter? Active Learning in Higher Education, 4(4). 1-13.
  • Ornstein, A. C., & Hunkins, F. P. (2004). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. Boston: Allyn and Bacon.
  • Pandey, C. ve Kapitanoff, S. (2011). The influence of anxiety and quality of interaction on collaborative test performance. Active Learning in Higher Education, 12(3), 163-174.
  • Potthast, M. J. (1999). Outcomes of using small-group cooperative learning experiences in introductory statistics courses. College Student Journal, 33(1).
  • Rao, S. P., Collins, H. L. ve DiCarlo, S. E. (2002). Collaborative testing enhances student learning. Advances in Physiology Education, 26(1), 37-41.
  • Rice, J. M. (2012). The effect of group testing and selected demographic variables on student performance on written examinations. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Missouri-Kansas Üniversitesi, ABD.
  • Russo, A. ve Warren, S. (1999). Collaborative test taking. Collage Teaching, 47, 18-20.
  • Sandahl, S. (2010). Collaborative Testing. Nursing Education Perspectives, 31(3), 142-147.
  • Sears, D. A., & Pai, H. H. (2012). Effects of cooperative versus individual study on learning and intrinsic motivation under conditions of reward and reward-removal. Journal of Experimental Education, 80, 246– 262.
  • Slavin, R.E. (1995). Cooperative Learning: Theory, Research, And Practice (2nd Ed.). Boston: Allyn & Bacon.
  • Stenlund, T., Eklöf, H. ve Lyrén, P. E. (2017) Group differences in test-taking behaviour: an example from a highstakes testing program. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 24:1, 4-20.
  • Şimşek, Ü. (2005). İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi. Yayınlanmamış Yürksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşdemir, M., Taşdemir, A. ve Yıldırım, K. (2009). Influence of portfolio evaluation in cooperative learning on student success. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 53-56.
  • Vanderlaan, S. R. (2010). Practicing accounting profession criterial skills in the classroom: A study of collaborative testing and the impact on final exam scores. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Capella Üniversitesi, ABD.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Wafula, J. A. (2011). Embracing Collaborative Testing for Formative Assessment at Universities. The 36th International Conference on Improving University Teaching, 19-22 Temmuz, 2011, Bielefeld, Almanya.
  • Weimer, M. (2013). The effects of Collaborative Testing. 06.10.17 tarihinde https://www.facultyfocus.com/articles/educational-assessment/the-effects-of-collaborative-testing/ adresinden erişildi.
  • Wilder, B., Hamner, J., & Ellison, K. (2007). Student perceptions of the impact of double testing. Nurse Educator, 32(1), 6-7.
  • Willard, C. (2015). Effects of collaborative reasoning on students mathematics performance and numerical reasoning abilities. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Temple Üniversitesi, ABD.
  • Yayla, G. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübeleriyle alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterlilikleri arasındaki ilişki. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 27-29 April, Antalya.
  • Yeşilyurt, E. (2009). İşbirliğine dayali öğrenmenin öğrenci davranişlari üzerindeki etkisine ilişkin öğrenci görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 161-178.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Newbury Park, CA: Sage Publications.
  • Yurdakul, B. (2005). Bilişötesi ve yapılandırmacı öğrenme çevreleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(42), 279-298.
  • Yuretich, R.F., Khan, S.A., Leckie, R.M. ve Clement, J.J. (2001). Active-Learning Methods to Improve Student Performance and Scientific Interest in a Large Introductory Oceanography Course. Journal of Geoscience Education, 49(2)111-119.
  • Zimbardo, P. G., Butler, L. D., & Wolfe, V. A. (2003). Cooperative College Examinations: More gain, less pain when students share information and grades. The Journal of Experimental Education, 71, 101-125.
  • Zipp, J. F. (2007). Learning by exams: The impact of two-stage cooperative tests. Teaching Sociology, 35, 62-76.
APA ÇALIK UZUN S, Birisci S (2018). Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. , 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
Chicago ÇALIK UZUN Selcen,Birisci Salih Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. (2018): 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
MLA ÇALIK UZUN Selcen,Birisci Salih Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. , 2018, ss.591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
AMA ÇALIK UZUN S,Birisci S Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. . 2018; 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
Vancouver ÇALIK UZUN S,Birisci S Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. . 2018; 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
IEEE ÇALIK UZUN S,Birisci S "Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri." , ss.591 - 612, 2018. 10.24315/ trkefd.352717
ISNAD ÇALIK UZUN, Selcen - Birisci, Salih. "Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri". (2018), 591-612. https://doi.org/10.24315/ trkefd.352717
APA ÇALIK UZUN S, Birisci S (2018). Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 8(3), 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
Chicago ÇALIK UZUN Selcen,Birisci Salih Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi 8, no.3 (2018): 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
MLA ÇALIK UZUN Selcen,Birisci Salih Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, vol.8, no.3, 2018, ss.591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
AMA ÇALIK UZUN S,Birisci S Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(3): 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
Vancouver ÇALIK UZUN S,Birisci S Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi. 2018; 8(3): 591 - 612. 10.24315/ trkefd.352717
IEEE ÇALIK UZUN S,Birisci S "Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri." Trakya Eğitim Dergisi, 8, ss.591 - 612, 2018. 10.24315/ trkefd.352717
ISNAD ÇALIK UZUN, Selcen - Birisci, Salih. "Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri". Trakya Eğitim Dergisi 8/3 (2018), 591-612. https://doi.org/10.24315/ trkefd.352717